غلامی: نیازمند تحول در حوزه روابط عمومی هستیم

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، وزیر علوم گفت: همچنان در حوزه روابط عمومی احتیاج به تحول داریم؛ بر اساس آنچه در جهان و در کشور رخ داده است و مهم تر از آن، دانش و تجربه ای است که در این رابطه انباشته شده است.

غلامی: نیازمند تحول در حوزه روابط عمومی هستیم

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه ها، مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری سراسر کشور که به صورت مجازی و با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار گردید، گفت: روابط عمومی گوش و زبان دستگاه است. هم می شنود و هم بیان می نماید. در واقع این گوش و زبان، شنیدن و بیان کردن، از دو طرف بین دستگاه و عامه جامعه و بالعکس می تواند باشد؛ بنابراین در یک دستگاه و سازمان به صندلی روابط عمومی به عنوان گوش و زبان دستگاه باید توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه چقدر در حوزه روابط عمومی آموزش عالی ظرفیت ایجاد کردیم و چقدر از ظرفیت های موجود استفاده می کنیم، اظهار کرد: روابط عمومی ها در ایران، دیر به روابط عمومی واقعی تبدیل شدند. بیشتر واحد تبلیغات بودند و شکل گیری روابط عمومی بسیار سخت و دیر رخ داده است؛ اما امروز باید به دور از فضای سنتی گذشته، با بهره گیری از تکنولوژی های نوین، کارآمدی و تاثیرگذاری خود را اثبات نمایند.

وزیر علوم ادامه داد: سلایق مدیریتی در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی نباید در صندلی روابط عمومی اثرگذار باشد. همچنان در حوزه روابط عمومی احتیاج به تحول داریم بر اساس آنچه در جهان رخ داده است و آنچه در کشور رخ داده است و مهم تر از آن، دانش و تجربه ای است که در این رابطه انباشته شده است.

وی با اشاره به انتظاراتی که از روابط عمومی دارد، گفت: روابط عمومی باید نقاط قوت دستگاه و سازمان متبوع خود را به بهترین نحو بیان کند. اگر قرار است تحولی در روابط عمومی ها ایجاد گردد؛ باید در مراکز علمی و دانشگاهی که علم و تخصص و دانش در آنجا است، نشست های علمی این چنین را در سراسر کشور با موضوع تحول در روابط عمومی به برکت فضای مجازی برگزار کرد.

غلامی با اشاره به بخشی از سخنان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: شبکه ای سازی روابط عمومی که عاملی اشاره کردند، بسیار مهم، ضروری و مفید است. نشست های این چنینی اتصال به هم این گره های ارتباطی در بستر شبکه است. حتماً باید یک سازمان دهی منسجم داشته باشیم و آن را به اجرا نیز درآوریم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید نمود: وبسایت هر دانشگاه، پژوهشگاه و مرکز علمی یا فناوری، پنجره و تابلوی معرفی آن مجموعه به بیرون است که باید محتوای آن توسط روابط عمومی و با حساسیت مورد پیگیری قرار بگیرد. غفلت از محتوای وبسایت به هر دلیلی، یک ابزار عظیم و مهم را از دست دانشگاه خارج می نماید.

غلامی در ادامه به واکاوی بحث مخاطب پژوهی در روابط عمومی پرداخت و گفت: آشنایی با زبان جامعه و مخاطب بسیار مهم است. باید آشنا باشیم که به چه زبانی با مخاطب بیرونی صحبت کنیم. باید هشیار باشیم که در اطراف خانواده آموزش عالی چه می گذرد و چگونه باید واکنش نشان دهیم؟ باید زبان مخاطبانمان را بلد باشیم و به همان زبان به آن ها پاسخ دهیم.

وی توضیح داد: برگزاری کارگاه های آموزشی مستمر برای کارکنان روابط عمومی موجب رشد و شکوفایی استعداد های آنان خواهد شد. نوآوری، خلاقیت و توجه به فناوری های روز و آینده پژوهی و پیش بینی تحولات آینده نکاتی است که روابط عمومی ها باید مورد توجه قرار دهند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل کارگروه آینده پژوهی را که پیش از این به دانشگاه ها و مراکز آموزشی ابلاغ نموده است، مورد تاکید قرار داد و همچنین از روابط عمومی ها خواست که در این راستا با بخش روابط بین الملل همکاری تنگاتنگ و نزدیکی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 خرداد 1400 بروزرسانی: 23 خرداد 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 892

به "غلامی: نیازمند تحول در حوزه روابط عمومی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غلامی: نیازمند تحول در حوزه روابط عمومی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید