معرفی نفرات برتر جشنواره رویش اهر

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، خبرگزاری خبرنگاران-نفرات برتر جشنواره رویش از ایده تا ثروت مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان اهر معرفی شدند.

معرفی نفرات برتر جشنواره رویش اهر

به گزارش خبرنگارما در تبریز؛امیر قیامی راد با طرح کفش دیابتی برای جلوگیری از زخم های پا به اسم رتبه اول، مهدی احمدی سابق با طرح فراوری کرم ضد لک و روشن نماینده برای اولین بار در ایران دوم و سپیده جعفری با طرح استفاده از فناوری های هوشمند تعاملی برای بازی وارسازی محتوای کتب درسی و زنگ ورزش رتبه سوم این جشنواره را کسب کردند.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در آیین اختتامیه این جشنواره بابیان اینکه این جشنواره باهدف حمایت از ایده های نو، استعدادهای درخشان و کارآفرینان و بستری برای فراوری و تجاری سازی محصولات دانش بنیان برگزار گردید گفت:76 طرح به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که از این تعداد 26 طرح به مرحله داوری راه یافت.

واعظی اضافه کرد: از طرح های راه یافته به مرحله داوری 3 طرح به اسم رتبه های برتر و 13 طرح هم موردحمایت نهاده شد.

وی اعلام کرد: در این جشنواره برخلاف دیگر جشنواره ها با برگزاری اختتامیه کار به سرانجام نمی رسد و شروع حمایت و فعالیت طرح های برتر به اسم واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان است.

واعظی با اشاره به حمایت 10 میلیارد ریالی از طرح های منتخب در این جشنواره گفت: طرح های برتر بدون احتیاج به داوری مجدد در مرکز رشد اهر مستقر خواهند شد و تسهیلات حمایتی 36 ماهه دویست الی یک هزار سیصد میلیون ریالی با بهره 3 درصد و با تنفس 3 ساله و بدون احتیاج به ضامن پرداخت خواهد شد.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با اشاره به سطح بالای طرح های ارسالی به دبیرخانه این جشنواره تأکید کرد: این طرح ها می توانند به بسیاری از مسائل ملی یاری نمایند و کوشش خواهیم کرد هرچه سریع تر این طرح ها به سمت فراوری ثروت و اشتغال زایی جوانان سوق پیدا نمایند.

واعظی اعلام نمود: فرهنگ توسعه در شهرستان اهر شکل گرفته و مجموعه مسئولان شهرستان بر حل مسائل با بهره گیری از فناوری تأکیددارند.

وی اظهار کرد: راستا توسعه اقتصاد دانش بنیان راستای بی بازگشت است که اکنون در حال پیموده شدن است و سیاست کلی نظام بر حمایت از فناوران و دانش بنیان متمرکز است و تمامی دولت ها ملزم به پایبندی و تقویت این حوزه هستند.

فرماندار شهرستان اهر هم ارتباط بین دستگاه های اجرایی شهرستان و فناوران را یک خلأ اساسی دانست و تأکید کرد: با ایجاد این مرکز باید دستگاه های اجرایی مسائل خود را به نخبگان و صاحبان ایده منتقل نمایند تا با بهره گیری از دانش و فناوری بتوان مسائل و مسائل شهرستان را حل کرد.

رسول خدابخش اضافه کرد: با شیوه های سنتی دیگر نمی توان به پیشرفت رسید و با بهره گیری از پتانسیل بالا شهرستان می توان شیوه های کنونی را هایتک کرد و با تعریف شیوه های فناورانه به توسعه دانش بنیان دست یافت.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی اهر هم با اشاره به مزیت های مرکز رشد واحدهای فناور گفت: مرکز رشد واحدهای فناور مستقر در این دانشگاه تنها برای این دانشگاه نیست و از تمامی صاحبان ایده و فناوران شهرستان اهر حمایت خواهد نمود.

دکتر سلیمی با تشکر از پارک علم و فناوری استان برای حمایت از ایجاد مرکز رشد شهرستان اهر اسم کرد: طراحی داخلی نوین مرکز رشد صورت گرفته است و به زودی با محیطی شاداب و سرشار از زندگی در اختیار فناوران شهرستان قرار خواهد گرفت.

وی با انتقاد از شرط ارائه مقاله برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی گفت: مجلات خارجی با کانالیزه کردن موضوعات در پی حل مسائل خود هستند درحالی که این مقالات هیچ یاریی به مسائل کشور نمی کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی اهر اضافه کرد: با فعالیت مرکز رشد اهر می توان احتیاجهای مختلف صنایع و دستگاه اجرایی را با بهره گیری از شرکت های دانش بنیان و فناور مرتفع کرد.

احمد محرم زاده نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به درخواست مجمع نمایندگان استان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت مضاعف از مراکز رشد استان گفت: پارک علم و فناوری استان با کوشش و پیگیری به نحو احسن توانسته ضمن جذب حمایت ها، برنامه های موردنظر را عملیاتی کند.

مرکز رشد واحدهای شهرستان اهر از آبان ماه سال گذشته با صدور مجوز اولیه به وسیله شورای علمی و فناوری پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی فعالیت خود را شروع نموده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 965

به "معرفی نفرات برتر جشنواره رویش اهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی نفرات برتر جشنواره رویش اهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید