صنعتگران در سال جهش تولید از مسئولان چه انتظاری دارند؟

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، خبرنگاران/قزوین مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: اگر مسئولان درخواست جهش تولید را از صنعتگران داشته باشند ولی بروکراسی اداری به مانند گذشته باشد به نتیجه نمی رسیم؛ صنعتگران انتظار زیادی ندارند تنها خواستار تسهیل و تغییر قوانین هستند.

صنعتگران در سال جهش تولید از مسئولان چه انتظاری دارند؟

فرید فرخ نیا، مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی فرهمند در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: انتظار داریم در کشور فقط شعار داده نشود و مسئولین پابه پای صنعتگران و شرکت های دانش بنیان حرکت کنند و حمایت های لازم را داشته باشند؛ انتظار می رود قوانین تغییر کرده و تسهیل صورت گیرد.

وی ادامه داد: در بحران تحریم نیازمند حمایت های اقتصادی برای جهش تولید هستیم اگر مسئولین درخواست جهش تولید را از صنعتگران داشته باشند ولی بروکراسی اداری به مانند گذشته باشد به نتیجه نمی رسیم؛ صنعتگران، بازاریان و اصناف همیشه پای کار بودند و در برهه های حساس مانند شرایط نامساعد اقتصادی تعدیل نیرو نکرده و به تولید خود ادامه دادند.

مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی فرهمند شرح داد: در کشور ظرفیت و نخبگان بسیار زیادی داریم صنعتگران انتظار زیادی ندارند تنها تسهیل و تغییر قوانین را خواستار هستند اگر این اقدامات صورت گیرد می توانیم تولید ملی را افزایش داده و حتی به صادرات محصول و علم هم فکر کنیم و تحقق آن مستلزم این است که مردم و مسئولین دست در دست هم دهند.

وی گفت: از سال 70 در صنعت شیمیایی مشغول به فعالیت هستیم و چندین محصول را در ایران بومی سازی و تولید کرده ایم؛ تجربه اجرایی بالایی داریم و در حال حاضر در زمینه مواد شیمیایی صنایع ریخته گری و آلومینیوم فعالیت می کنیم و یک پروژه ملی را پیش از نوروز با عنوان ساخت رزین های ساخت ماهیچه ریخته گری در پارک علم و فناوری استان قزوین آغاز کردیم.

فرخ نیا در ادامه با اشاره به اینکه محصول این پروژه ملی برای محیط زیست کمترین آسیب و ضرر را دارد، اضافه کرد: دو روز گذشته نیز تست های آن انجام و به نتایج خیلی خوبی رسیدیم این پروژه یک پروژه ملی است و تمام نیاز کشور توسط واردات تأمین می شود که ما برای اولین بار می خواهیم این کار را انجام دهیم و این محصول را در داخل تولید کنیم.

وی گفت: در شرکت صنایع شیمیایی فرهمند در زمینه ریخته گری چندین محصول مانند گریس های ضد لحیم روان سازهای قالب تولید می کنیم ولی در حال حاضر پروژه اصلی ما ساخت رزین هایی است که اصطلاحاً به آن پارت 1 و 2 برای صنایع ریخته گری گفته می شود.

مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی فرهمند بیان نمود: نمونه مشابه این محصول کاملاً وارداتی است و برای اولین بار در ایران محصولی متفاوت از محصولات خارجی و در حقیقت با کیفیت بهتر و با حداقل آسیب به محیط زیست و بهداشت فردی تولید می شود.

وی یادآور شد: در زمینه ریخته گری رقبای ما رقبای خارجی بودند و با توجه به تحریم ها عرضه محصولات آن ها کمتر شد و قیمت محصولاتشان نیز افزایش پیدا کرد در هنگام ورود به بازار با رقبای خارجی خود تفاوت داشتیم نخست آن که محصولات با کیفیت بهتر تولید کردیم علاوه بر آن مشکلاتی که ریخته گران با آن دست به گریبان بودند را نیز حل کردیم.

فرخ نیا اضافه کرد: علاوه بر آن که مزیت بالایی در قیمت و کیفیت داریم، محصول را در حداقل زمان ممکن و در تناژهای درخواست شده به صنعتگران عرضه می کنیم و صنایع هر زمان که مشکل داشته باشند در واحد صنعتی حاضر می شویم ولی اگر تیم فنی شرکت های خارجی قصد حضور در واحد صنعتی را داشته باشند زمان طولانی می طلبد.

مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی فرهمند گفت: صنایع شیمیایی، صنایع کارگربر نیستند و بیشتر فعالیت ها توسط ماشین آلات انجام می شود ولی تیم تخصصی ما بیشتر از تیم تولیدی است؛ حدود 12 پرسنل داریم که 6 نفر آن ها از متخصصین زبده هستند.

وی در خصوص نحوه استقبال صنعت از محصولات دانش بنیان تشریح کرد: اصولاً در مباحث مدیریتی گفته می شود برای هر تغییری یک مقاومت وجود دارد و این یک امر طبیعی است وقتی که تحریم ها آغاز شد و واحدهای تولیدی برای تأمین ماده اولیه با مشکل روبرو شدند بهتر شرکت های دانش بنیان را پذیرفتند تیم تخصصی این شرکت دانش بنیان نیز از افراد باتجربه و زبده تشکیل شده است و بیش از 28 سال است که در صنعت فعالیت دارند بر همین اساس روی تکنولوژی خود اطمینان داریم و علاوه بر آن راستا مذاکره و ورود به بازار را بهتر از دیگران می شناسیم.

فرخ نیا ادامه داد: با واحدهای تولیدی مذاکره خود را انجام داده و نمونه کار را برای آن ها ارسال می کنیم البته وقتی واحدهای تولیدی بخواهند کالای جدیدی را جایگزین کالای قدیمی خود کنند حساسیت ویژه ای دارند و به دلیل تحریم ها و بازار فروش، واحدهای تولیدی می خواستند کیفیت محصول آن ها حفظ شود؛ ما با تولید محصولات با کیفیت توانستیم نگرانی آن را رفع و کالای خود را به آنان عرضه کنیم.

وی اظهار کرد: حدود دو سال است که در زمینه ریخته گری فعالیت داریم و محصول خود را در شرکت های بزرگ عرضه کرده و با آنان همکاری می کنیم.

مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی فرهمند در خصوص صادرات محصول دانش بنیان این شرکت گفت: صادرات مقوله پیچیده ای است؛ در هنگام صادر کردن محصول قیمت باید رقابتی باشد و صادرات به دنیا مختص یک شخص خاص نیست و باید ظرفیت تولید بالایی داشته باشیم تا دنیا را تحت پوشش قرار دهیم و این مستلزم برنامه ریزی دقیق است؛ رزین پارت 1 و 2 ماده ماده پرمصرفی بوده و مزیت نسبی ما این است که مواد اولیه آن ایرانی است به همین جهت به صادرات آن فکر کرده ایم و بعد از تست های نهایی برای عرضه دنیای محصول هم اقدام خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 220

به "صنعتگران در سال جهش تولید از مسئولان چه انتظاری دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعتگران در سال جهش تولید از مسئولان چه انتظاری دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید