صابون گیاهی سیندرلا، بهترین درمان جوش و لک های پوستی

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، دلیل وجود جوش و لک های پوستی چیست؟ چه روش هایی برای درمان این عارضه ها وجود دارند؟ چرا صابون های گیاهی می توانند درمان موثری برای این مسائل باشند؟ بهترین صابون های گیاهی برای درمان جوش و لک پوستی چه صابون هایی هستند؟

صابون گیاهی سیندرلا، بهترین درمان جوش و لک های پوستی

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ سفرها بیشتر بدانید.

دلیل وجود جوش و لک های پوستی چیست؟ چه روش هایی برای درمان این عارضه ها وجود دارند؟ چرا صابون های گیاهی می توانند درمان موثری برای این مسائل باشند؟ بهترین صابون های گیاهی برای درمان جوش و لک پوستی چه صابون هایی هستند؟

جوش ها و لک های صورت یکی از مهم ترین و برجسته ترین دغدغه های افراد خصوصا در سنین نوجوانی و جوانی است. تقریبا تمام افراد در سنین مختلف دچار این عوارض پوستی می شوند و از راهکارها و شیوه های مختلفی برای درمان آن و داشتن پوستی شفاف و صاف استفاده می کنند. با پیشرف علوم و صنایع بهداشت و آرایشی امروزه راهکارها و درمان های مختلفی برای رهایی از لک و جوش های صورت پیشنهاد می شوند و انواع محصولات آرایشی، بهداشتی و درمانی برای این عارضه ها در دسترس افراد قرار دارند. یکی از مهم ترین و پرمصرف ترین محصولات بهداشتی و آرایشی، صابون ها هستند که در انواع مختلفی فراوری می شوند و در دسترس مردم قرار می گیرند.

صابون ها بر اساس فاکتورهایی مانند مواد تشکیل دهنده، کاربردها و مزایا، فرم ساخت، روش ساخت و ... دسته بندی می شوند. در سال های اخیر صابون های گیاهی با استقبال بسیار خوبی روبرو شده اند. این صابون ها از ویژگی ها و مزایای متعددی برخوردار هستند و می توانند عوارض مختلف پوستی را درمان کنند. در ادامه به آنالیز درمان جوش لک های پوستی پرداخته خواهد شد.

صابون های گیاهی سیندرلا

صابون در حقیقت نمک یک اسید چرب است که در صنایع مختلفی همچون پلاستیک سازی، ریسندگی و شست و شو استفاده می شود. تاریخچه استفاده از صابون به 2800 سال قبل از میلاد مسیح در روم باستان بر می شود که با استفاده از ترکیب آب، خاکستر زغال و چربی حیوانات فراوری می شد. امروزه به واسطه پیشرفت تکنولوژی و علوم مختلف صابون های مختلفی فراوری می شوند. به صورت کلی بر اساس روش فراوری صابون ها به دو دسته طبیعی و صنعتی تقسیم می شوند. صابون های گیاهی از جمله صابون های طبیعی و ارگانیک هستند که در ساخت آنها از هیچگونه مواد افزودنی و شیمیایی استفاده نشده است و مواد سازنده آنها کاملا طبیعی و برگرفته از طبیعت است.

هر کدام از گیاهانی که در طبیعت وجود دارند خواص و ویژگی های منحصر به فردی دارند که می توانند در درمان عارضه های مختلف جسمی و روحی و روانی موثر باشند. بسیاری از صابون هایی که در بازار و تحت عنوان صابون های گیاهی عرضه می شوند در حقیقت صابون هایی هستند که برای فراوری آنها از مواد شیمیایی نیز استفاده شده است. این صابون ها در حقیقت همان صابون های شیمیایی هستند که ذوب شده و سپس رایحه های گیاهی مختلف به آنها اضافه شده و به نام صابون گیاهی قالب گیری و بسته بندی می شوند.

صابون های گیاهی سیندرلا از جمله صابون های طبیعی است که کاملا بر پایه روغن های گیاهی ساخته شده و از نشان استاندارد ملی ایران، نشان سیب سلامت و مجوز رسمی معاونت بهداشت و درمان برخوردار است و کاربران می توانند با اطمینان کامل از آنها استفاده کنند. درمان جوش و لک های پوستی

همانطور که گفته شد امروزه انواع داروها، ماسک ها، صابون ها و محصولات بهداشتی و آرایشی برای برطرف کردن عارضه های پوستی و درمان جوش، لکه و آکنه در دسترس مردم قرار دارند که هر کدام می توانند کاربردها، ویژگی ها و خواص مختلفی داشته باشند. از آنجایی که صابون های گیاهی سیندرلا به روش کاملا طبیعی و از مواد اولیه ارگانیک ساخته می شوند علاوه بر اثرات بهداشت و شست و شوی صورت و پوست می توانند خواص درمانی و داروئی نیز داشته باشند. هرچند که صابون های طبیعی متعددی مانند صابون زغال برای مقابله با جوش، آکنه و لک های پوستی استفاده می شود اما صابون های دیگری نیز برای این منظور وجود دارند. از مهم ترین محصولاتی که می توانند در درمان عارضه های پوستی مانند جوش و لک استفاده شوند می توان موارد زیر را عنوان نمود:

صابون گیاهی آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا به عنوان یکی از مفیدترین گیاهان طبیعت شناخته می شود که علاوه بر استفاده های زینتی در فراوری محصولات بهداشتی و دارویی نیز از آن استفاده می شود. صابون آلوئه ورا یکی از صابون های گیاهی است که فواید و اثرات متعددی دارد که مهم ترین آنها شامل جلوگیری از پیری زودرس پوست، نرم کننده و مرطوب کننده پوست، درمان آکنه و از بین برنده لکه های ضعیف و ... می باشند. این صابون همچنین می تواند در درمان زخم ها هم مورد استفاده قرار بگیرد. البته ژل آلوئه ورا نیز می تواند برای درمان التهاب و سلامت موها استفاده شود.

روغن موجود در صابون آلوئه ورا می تواند برای پوست های خشک بسیار مفید باشد چرا که از مواد مرطوب کننده ای برخوردار است و هرگونه التهاب مضر برای کلاژن پوست را کم می نماید. ویتامین A، آنتی اکسیدان ها، ویتامین های B1، B2، B6، C و اسیدهای آمینه از دیگر مواد موجود در این صابون هستند که می توانند فواید زیادی برای پوست داشته باشند و به بازسازی پوست یاری کنند. همچنین مواد شد حساسیت، ضد التهاب، ضد باکتریایی و ... می توانند مانع از عفونت های پوستی شوند.

صابون گیاهی اسطوخودوس

اسطوخدوس نیز یکی از گیاهان بسیار مفید است که از مواد موجود در آن حتی برای فراوری داروهای شیمیایی و آرامش بخش استفاده می شود. این گیاه فواید و کاربردهای متعددی دارد. صابون اسطوخودوس از جمله صابون های گیاهی است که می تواند برای انواع پوست ها خصوصا پوست های حساس استفاده شود. مواد موجود در گیاه اسطوخدوس می تواند به بهبود خواب، درمان اختلالات پوستی، تسکین درد، برطرف مسائل تنفسی و ... یاری کند. با توجه به آنکه از اسانس این گیاه در صابون گیاهی و طبیعی اسطوخدوس سیندرلا استفاده شده است خواص دارویی و بهداشتی متعددی دارد که مهم ترین آنها شامل درمان سوختگی ناشی از نور آفتاب، درمان زخم های سطحی، روشنایی پوست، خاصیت ضد التهابی، تسکین اگزماهای پوستی و خشکی پوست، درمان آکنه، برطرف کردن حساسیت های پوستی، آنتی باکتریال و ضد عفونی کننده و... می باشد.

صابون گیاهی زردچوبه

صابون زردچوبه نیز از جمله صابون هایی است که بسیار محبوب بوده و کاربردهای مفید و موثری دارد. از آنجا که صابون های سیندرلا به شکلی کاملا طبیعی و با زمینه گیاهان طبیعی ساخته می شود تمامی اثرات و خواص گیاهان را بر روی پوست مصرف کننده ها اعمال خواهد نمود. کورکومین، ویتامین های B6 و C، مواد معدنی آهن و پتاسیم از مهم ترین مواد موجود در زردچوبه هستند که هر کدام اهمیت بالایی در سلامت پوست انسان دارند. از مهم ترین خواص و ویژگی های صابون گیاهی زردچوبه می توان به مواردی مانند از بین بردن جوش های سرسیاه، نابودی لک ها و آکنه های پوستی، خاصیت ضد چین و چروک، برطرف کننده کک و مک پوست صورت و همچنین روشن کننده و از بین بردن تیرگی اشاره نمود. این صابون می تواند گزینه بسیار خوبی برای محافظت از انواع پوست ها خصوصا پوست های چرب باشد.

صابون گیاهی سفیدآب

سفیداب (زینک اکساید) از جمله موادی است که از دیرباز در کشور ایران و به شکل سنتی مورد استفاده قرار می گرفته است. مهم ترین کاربرد زینک اکساید لایه برداری پوست و از بین بردن سلول های مرده آن است که در نهایت به روشن شدن و پاکیزگی پوست منجر خواهد شد. از مهم ترین خواص و کاربردهای صابون سفیداب سیندرلا می توان برطرف کردن لک ها و تیرگی های پوست، روشن کننده و براق کننده پوست، لایه برداری قوی، برطرف کردن بوی بد بدن و همچنین خاصیت ضد تعریقی اشاره نمود. وجود اکسید روی در این صابون باعث شده است که در برابر نور آفتاب به خوبی از پوست محافظت کند و به عنوان یک ضد آفتاب ارگانیک عمل کند. صابون سفیداب می تواند یک صابون مناسب برای پوست های چرب باشد.

هرچند که مصرف کننده می تواند از این صابون برای پوست های خشک نیز استفاده کند اما ممکن است بعد از استفاده احتیاج به هیدراته شدن وجود داشته باشد. بنابراین استفاده همزمان با صابون آلوئه ورا می تواند مفید و موثر باشد.

صابون عسل گیاهی

صابون عسل را می توان یکی از بهترین صابون ها برای مراقبت و محافظت از پوست های خشک دانست. این صابون یک آبرسان فوق العاده است و می تواند به خوبی پوست را هیدراته نموده و رطوبت آن را حفظ کند. از دیگر ویژگی ها و خواص صابون عسل به عنوان صابون ارگانیک می توان به روشن کنندگی پوست، خاصیت نرم کنندگی،برطرف التهاب پوست، برطرف کننده اگزماهای پوستی و برطرف حساسیت ها، از بین برنده انواع جوش ها و آکنه ها و ... اشاره نمود. استفاده از صابون عسل می تواند از پیری زودرس جلوگیری کند و حتی در صورت استفاده مستمر باعث از بین رفتن جای جوش ها و لک های قدیمی می شود.

جمع بندی نهایی

لک، کک و مک، جوش و آکنه های پوستی می توانند هر فردی را اذیت کنند و باعث کاهش اعتماد به نفس او بشوند از این رو افراد از راهکارهای مختلفی برای برطرف نموده این عارضه های پوستی استفاده می کنند. استفاده از صابون های گیاهی و ارگانیک یکی از مهم ترین، موثرترین و بهترین روش های از بین بردن جوش و آکنه های پوست است. صابون های گیاهی سیندرلا که به روشی کاملا طبیعی و به صورت کاملا بهداشت و با داشتن نشان استاندارد و سیب سلامت می توانند نتایج شگفت انگیزی برای از بین بردن جوش و آکنه داشته باشند. مصرف کننده ها می توانند این صابون ها را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سیندرلا کالا تهیه کنند و از آن استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 597

به "صابون گیاهی سیندرلا، بهترین درمان جوش و لک های پوستی" امتیاز دهید

1 کاربر به "صابون گیاهی سیندرلا، بهترین درمان جوش و لک های پوستی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صابون گیاهی سیندرلا، بهترین درمان جوش و لک های پوستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید