سلطانی فر: با قدرت در المپیک زمستانی 2022 شرکت می کنیم، همکاری ورزشی ایران و چین بیشتر شده است

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر برنامه ریزی برای همکاری های بیشتر دو کشور ایران و چین در رشته های ورزشی تیمی از جمله فوتبال، والیبال و بسکتبال، گفت که این همکاری و پیشرفت می تواند با روابط متقابل به پیشرفت های چشم گیری برسد.

سلطانی فر: با قدرت در المپیک زمستانی 2022 شرکت می کنیم، همکاری ورزشی ایران و چین بیشتر شده است

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر در ملاقات با چانگ هوا، سفیر چین که امروز در محل وزارت ورزش و جوانان صورت گرفت، گفت: امیدوارم در مدت ماموریت شما در ایران شاهد دستاوردهای خوبی از همکاری های دو جانبه باشیم.

وی با اشاره به همکاری های مشترک تهران و پکن گفت: در 50 سال اخیر به خصوص بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این همکاری ها با جدیت بیشتر و بهره مندی از ظرفیت های دو کشور دنبال می گردد.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر گسترش روابط میان دو کشور در دو بخش ورزش و جوانان اظهار داشت: ارتباط نزدیکی میان ایران و چین به وجود آمده است و باید از این شرایط برای تعامل بیشتر بهره گرفت.

وی در ادامه سند همکاری های ورزشی در سال 2010 را یک مبنای خوب برای توسعه همکاری های مشترک دانست و گفت: باید براساس همان سند مذکور دوره های بعدی تمدید گردد.

سلطانی فر توانمندی های ورزشی جمهوری خلق چین به خصوص در رشته های پایه مانند شنا و دوومیدانی که افتخارات بسیاری را برای این کشور کسب نموده، مورد توجه قرار داد و گفت: ورزشکاران ایرانی هم در بعضی از رشته های ورزشی که ریشه در تاریخ چین دارد، همپای ورزشکاران چینی، موفقیت های درخشانی کسب نموده اند.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر برنامه ریزی برای همکاری های بیشتر دو کشور در رشته های ورزشی تیمی ازجمله فوتبال، والیبال و بسکتبال اظهار داشت که این همکاری و پیشرفت می تواند با روابط متقابل به پیشرفت های چشم گیری برسد.

وی شرح داد: به عنوان نمونه تیم ملی والیبال جزو 8 تیم برتر دنیا است و می خواهیم در ارتقای بیشتر این رشته ورزشی همکاری مناسبی با چین داشته باشیم.

سلطانی فر با بیان اینکه از تبادل مدرس و مربیان برای همکاری های فی مابین استقبال می کنیم، اظهار امیدواری کرد با عبور از این ویروس دنیای کرونا با شرکت در همایش های علمی این تبادل اطلاعات بستر بهتری پیدا کند.

وی در مورد ارتباطات دو کشور در حوزه جوانان عنوان نمود : در طول چند سال اخیر جوانان ما در قالب گروه های فرهنگی از کشور چین بازدید کردند و پیشرفت های شما مورد آنالیز و توجه جوانان ایران قرار گرفته است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به گسترش ارتباطات پکن و تهران به خصوص در بخش جوانان اظهار امیدواری کرد که برنامه استراتژیک 25 ساله به تصویب مقامات دو کشور برسد و شاهد ارتباطات، سرمایه گذاری و انتقال تکنولوژی بهتر از گذشته باشیم.

وی در ادامه از احداث مجموعه ورزشی پیشرفته در جنوب تهران اطلاع داد و گفت : خواستار بهره مندی از ظرفیت های سرمایه گذاری چین در این خصوص هستیم.

سلطانی فر گفت: مشارکت در احداث این پروژه برای هر دو کشور به خصوص سرمایه گذاران چینی تاثیرگذار است و می تواند روابط مالی را به خوبی گسترش دهد.

وزیر ورزش تاکید نمود: اراده روسای جمهور دو کشورگسترش همکاری های مالی است و باید یاری کنیم این فرایند با سرعت بیشتری به پیش برود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 416

به "سلطانی فر: با قدرت در المپیک زمستانی 2022 شرکت می کنیم، همکاری ورزشی ایران و چین بیشتر شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلطانی فر: با قدرت در المپیک زمستانی 2022 شرکت می کنیم، همکاری ورزشی ایران و چین بیشتر شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید