سراهای نوآوری هنر خود را در فراوری محتواهای آموزشی به کار گیرند

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، رئیس دانشگاه آزاد تاکید نمود: اساتید با همکاری سراهای نوآوری و فناوری مجازی، روش های جذاب برای آموزش دانشجویان خلق نمایند.

سراهای نوآوری هنر خود را در فراوری محتواهای آموزشی به کار گیرند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد ، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم تقدیر از مرتضی موسی خانی رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین و معرفی وی به عنوان رئیس سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین که عصر امروز در این واحد دانشگاهی برگزار گردید، گفت: واقعیت این است که وقتی نام دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین مطرح می گردد، نام موسی خانی پیوست آن است، اما همانطور که یک جوان برای توسعه و رشد احتیاج به فضای جدید دارد، تصمیم گرفته شد از حضور ایشان در بخش های حوزه فناوری و نوآوری این دانشگاه استفاده گردد.

طهرانچی تأکید کرد: بنا داریم از موسی خانی در سرای نوآوری که قرار است محور توسعه فناوری و نوآوری استان باشد، استفاده کنیم تا ایشان بتواند با ایجاد کارخانه نوآوری، مرکز سین تک واحد قزوین را به قطب نوآوری استان تبدیل کند.

وی با معرفی محمدرضا خان محمدی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین، گفت: خان محمدی استاد تمام شیمی و یکی از اهالی علم و فن است. ایشان را از دیرباز می شناسم که فردی متخلق، عالم و آشنا به فضای دانشگاه است. از این رو تصمیم گرفته شد نیروی مضاعفی به این مجموعه اضافه گردد.

طهرانچی ادامه داد: این سوال مطرح است که چرا در معاونت ها و رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از بدنه وزارتین استفاده می گردد؟ در پاسخ باید گفت که دانشگاه آزاد اسلامی احتیاجمند یک باور عمومی است تا نشان دهد این دانشگاه با کیفیت و پیشرو است و می تواند در سال 1404 تبدیل به انتخاب اول دانشجویان، افراد جویای کار و پژوهشگران گردد. آخرین جلسه شورای گسترش، چهار مصوبه داشت که مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی بود. یکی از این مصوبات، دائمی شدن 5 هزار رشته کارشناسی ارشد و دکتری این دانشگاه بود که بیش از دو دهه است مشروط به یک بار پذیرش به صورت معلق در دانشگاه آزاد اسلامی ارائه می شد. با استفاده از ظرفیت ها و باور عمومی در این دانشگاه، توانستیم این 5 هزار رشته را برای همواره دائمی کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اظهار داشت: تعریف مفهوم دانشگاه آزاد اسلامی استانی، یکی دیگر از مصوبات این جلسه بود که براساس آن، جابجایی رشته در استان ها به دانشگاه آزاد اسلامی واگذار شد که همه اینها حاصل یک شناخت عمومی از دانشگاه آزاد اسلامی است که به راحتی می تواند مسائل 10 ساله این دانشگاه را حل نماید.

وی با تأکید بر اینکه منافع دانشگاه آزاد اسلامی با تعامل نزدیک با وزارت علوم، وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به طور جدی دنبال می گردد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در حال خروج از پوسته اولیه خود است و در دوره جدید بنا داریم این دانشگاه تبدیل به دانشگاهی با اعتبار بالا گردد.

طهرانچی با بیان اینکه اگر سیستمی نتواند تغییرات را درک نموده و به سرعت خود را با آن منطبق کند، محکوم به فناست، گفت: در اوایل شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور، دانشگاه آزاد اسلامی بخشنامه آموزش مجازی را به تمامی واحدها و مراکز آموزشی ابلاغ کرد و با توجه به این تغییر رویه، با همراهی اساتید پیروز به برگزاری آموزش مجازی شدیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه نظام آموزشی ما در فضای مجازی باید از کلاس محور به شبکه محور تغییر یابد، توضیح داد: باید برای برگزاری ترم جدید برنامه های جدید و خلاقانه داشته باشیم و بیاندیشیم که راه حل برگزاری کلاس های عملی دانشجویان و آزمایشگاه ها چیست. اساتید باید بتوانند با همکاری سراهای نوآوری و تلفیق هنر و فناوری مجازی، روش های جدید و جذاب برای آموزش دانشجویان خلق نمایند.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: در این راستا ضروری است برنامه ریزی های منسجم و صحیح انجام گردد تا کلاس های مجازی و عملی به صورت پنج نفره برگزار گردد و اساتید نقش مربی و همراه داشته باشند. امتحانات نیز با روش های جدید برگزار گردد.

وی با بیان اینکه سراهای نوآوری باید همه هنر و نوآوری خود را در فراوری محتواهای آموزشی به کار بگیرند، تأکید کرد: نقش معاونت فرهنگی و دانشجویی نیز در دوران برگزاری کلاس های مجازی، نباید کمرنگ گردد. یکی از اقداماتی که در این راستا می توان انجام داد، فراوری محتوای مناسب است تا پیغام های فرهنگی، اخلاقی و حتی بهداشتی در شروع کلاس های مجازی به صورت انیمیشن و دیگر روش ها در اختیار دانشجویان قرار بگیرد، بنابراین باید برای همه آموزش ها از روش های جدید استفاده کنیم، چرا که بقای ما به درک تحولات و پاسخ صحیح و سریع به آن بستگی دارد.

برگزاری کلاس های آزمایشگاهی در واحدهای دانشگاهی محل سکونت دانشجویان از مردادماه

طهرانچی با اشاره به اینکه کلاس های آزمایشگاه از ابتدای مردادماه شروع خواهد شد، گفت: در شیوه جدید، دروس آزمایشگاه دانشجویان با روش تعاون برگزار خواهد شد. در این روش، هر دانشجو می تواند در واحد دانشگاهی محل سکونت خود دروس عملی را بگذراند. این یکی از ویژگی های دانشگاه آزاد اسلامی است که می تواند با استفاده از توان شبکه ای خود، به هر دانشجو در نزدیک ترین واحد سکونتش خدمات آموزشی ارائه دهد ، همانطور که در ایام امتحانات ترم جاری روزانه 700 تا 1200 نفر از طرح تعاون آزمون در محل، در استان های گیلان، گلستان و بخشی از استان فارس استفاده کردند.

وی در انتها اظهار داشت: نگاه دانشگاه آزاد اسلامی رو به آینده است، چرا که برای حرکت شتابان باید گذشته را درک کرد، اما به آینده تمرکز نموده و به آن توجه ویژه داشت. اگر خدمات خوبی به دانشجویان ارائه گردد، قطعاً در آینده انتخاب اول دانشجویان و علاقمندان به تحصیل در آموزش عالی خواهیم شد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 350

به "سراهای نوآوری هنر خود را در فراوری محتواهای آموزشی به کار گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سراهای نوآوری هنر خود را در فراوری محتواهای آموزشی به کار گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید