زنجیره ارزش فولاد اکسین خوزستان با طرح فولادسازی تکمیل می گردد

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، خبرنگاران/خوزستان نماینده مردم اهواز و نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح فولادسازی شرکت فولاد اکسین برای استان خوزستان و تکمیل زنجیره ارزش آن بسیار مهم است و در مجلس در پی اجرای هر چه سریع تر آن هستیم.

زنجیره ارزش فولاد اکسین خوزستان با طرح فولادسازی تکمیل می گردد

سیدکریم حسینی در بازدید از نمایشگاه فولاد 1400 کیش و غرفه فولاد اکسین اظهار کرد: استان خوزستان ظرفیت های متنوعی در حوزه صنعت دارد و علاوه بر اینکه در صنعت نفت استان اول کشور است، بیشترین ذخایر نفتی و بیشترین فراوری نفت را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به شرایط خوزستان در حوزه صنعت اضافه نمود: خوزستان یکی از استان هایی است که قطب فولاد کشور محسوب می گردد و صنعت فولاد از سال های قبل در استان خوزستان توسعه پیدا کرد و امروز خوزستان یکی از استان هایی است که در صنعت فولاد و زنجیره فولاد در کشور نقش بسیار موثری دارد.

به گزارش خبرنگاران، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در زنجیره فولاد استان خوزستان، شرکت فولاد اکسین به جهت نوپا بودن، منحصر به فرد بودن فراوریات و هم به جهت کسب عایدی خوب، فراوریات بسیار به هنگام در کشور داشته است.

حسینی تاکید نمود: این شرکت یکی از شرکت های تاثیرگذار و صاحب نشان در صنعت فولاد محسوب می گردد. امروز ما در خوزستان در پی توسعه این شرکت و پیروزیت بیش از پیش صنعت فولاد هستیم زیرا شرکت فولاد اکسین توانست در دهه گذشته هم در ایجاد فرصت های اشتغال و هم در ادای مسئولیت های اجتماعی و تربیت مدیران خوب و پیروز نقش بسیار موثری داشته باشد.

نماینده مردم اهواز در مجلس توضیح داد: قطعا باید از همه ظرفیت ها استفاده کنیم؛ به ویژه به وسیله مجلس و اختیارات نمایندگان و ارتباط نمایندگان با وزارتخانه های مربوطه و مراکز تصمیم گیری. همه ما در پی این هستیم تا بتوانیم فولاد اکسین به همین سر زنده بودن و پیروزیت ها ادامه دهد.

وی با اشاره به گزارش مدیرعامل فولاد اکسین از فرایند این شرکت در امسال، اعلام کرد: طبق گزارشی که از مدیر عامل دریافت کردیم، این شرکت در فروش فراوری و سودآوری که پیش بینی شده بود پیروزیت های بسیار خوبی کسب نموده است و پیش بینی می گردد در امسال این پیروزیت ها بیشتر گردد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: با توجه به قدرت فروش و این ظرفیتی که فولاد اکسین خوزستان دارد، باید بتوانیم با ایجاد یک بستر مناسب به توسعه آن یاری کنیم. در مذاکراتی که با وزرای مربوطه داشتیم، در مورد طرح فولادسازی که در کنار فولاد اکسین احداث خواهد شد، خوشبختانه با توجه به گزارش مدیر عامل این شرکت، هم مناقصه آن صورت گرفته است و هم پیگیری هایی را در سال گذشته انجام دادیم و موافقت های اولیه را برای آن کسب کردیم.

حسینی ابراز امیدواری کرد هرچه سریع تر پروژه فولادسازی اکسین اجرا گردد تا هم بتوان به صنعت فولاد و پویایی آن و ظرفیت های موجود اضافه نمود و هم اینکه با توجه به فرصت های اشتغال نو در استان، از جوانان مستعد خوزستانی و بومی بیشتر استفاده کرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس مطرح نمود: در پی این هستیم و کوشش می کنیم طرح فولادسازی اکسین در امسال به نتیجه نهایی برسد. با پیگیری هایی که مدیریت فولاد اکسین انجام می دهد و هم نظر سهامداران این شرکت را باید بیشتر جلب کند، چراکه این مهم خواسته همه نمایندگان اهواز است و باید هر چه سریع تر به نتیجه برسد.

وی تاکید نمود: تکمیل زنجیره ارزش فولاد اکسین به احداث طرح فولادسازی آن است که در کنار آن باید صورت بگیرد. از این رو در پی آن هستیم که اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در استان خوزستان با همراهی مسئولین وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بعلاوه وزارت اقتصاد و دارایی، حضور پیدا نمایند و بازدیدها و برنامه هایی در این سفر داریم که شامل بازدید از شرکت فولاد اکسین و ظرفیت آن و هم طرح فولادسازی خواهد بود که در برنامه خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 بهمن 1400 بروزرسانی: 3 بهمن 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1173

به "زنجیره ارزش فولاد اکسین خوزستان با طرح فولادسازی تکمیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنجیره ارزش فولاد اکسین خوزستان با طرح فولادسازی تکمیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید