راه اندازی 380 اتاق بهداشت در مدارس کردستان

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، 380 اتاق بهداشت در راستای ارتقای سلامت جسمانی دانش آموزان در مدارس کردستان راه اندازی شد.

راه اندازی 380 اتاق بهداشت در مدارس کردستان

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه سال تحصیلی گذشته 318 مدرسه استان به اتاق بهداشت مجهز شد گفت: در سال تحصیلی جاری نیز 62 اتاق بهداشت دیگر در مدارس ایجاد شد و بنا داریم تا خاتمه امسال 200 باب نو با تجهیز امکانات راه اندازی کنیم.

افشین خوشگوار اضافه نمود: با راه اندازی اتاق بهداشت در مدارس، فعالیت ها و برنامه های این بخش از انسجام و سازماندهی مناسب تری برخوردار شده و مراقبین سلامت بهتر می توانند خدمات بهداشتی و آموزشی خود را به دانش آموزان ارائه دهند.

او در ادامه با بیان اینکه برای معاونت تربیت بدنی و سلامت 49 برنامه تعریف شده که 15 برنامه آن مربوط به حوزه سلامت است، گفت: از کارشناسان شهرستان ها و منطقه ها انتظار می رود با برنامه محوری، هدفمند حرکت کردن و ایجاد گفتمان مشترک و طرح موضوع در شورای اداری به تحقق برنامه ها یاری نمایند.

خوشگوار در ادامه به بازگشایی مجدد بوفه مدارس اشاره نمود و گفت: خوشبختانه ابلاغ مجوز بازگشایی مجدد بوفه مدارس صادر شده و یک اتفاق مهم در این زمینه انجام شده و آن هم برطرف تولیت چندگانه بوفه مدارس است و تولیت آن برعهده معاونت تربیت بدنی و سلامت گذاشته شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان اضافه نمود: پنج استان در سطح کشور مامور تدوین شیوه نامه بوفه مدارس انتخاب شده اند که در کردستان به عنوان یکی از این استان ها جلساتی برگزار شده و بزودی شیوه نامه آن اعلام و ابلاغ می گردد.

وی بعلاوه به طرح باغ (بسته امنیت غذایی دانش آموزان) به عنوان یکی دیگر از طرح های مهم این معاونت اشاره نمود و گفت: این طرح قرار است در قالب یک لقمه سالم به دانش آموزان اجرا گردد که پایلوت آن در پنج استان کشور برگزار شده و امیدواریم بزودی هم در دیگر استان ها از جمله کردستان اجرایی گردد.

خبرنگاران کردستان سنندج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 آبان 1401 بروزرسانی: 6 آبان 1401 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1400

به "راه اندازی 380 اتاق بهداشت در مدارس کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی 380 اتاق بهداشت در مدارس کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید