رئیس سازمان غذا و دارو: همه تا آخر سال واکسینه می شوند

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، محمدرضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو اظهار کرد: در تابستان جهشی در فراوری و عرضه واکسن های ایرانی خواهیم داشت؛ به این معنی که تقریباً همه گروه های خطرپذیر جامعه در تابستان واکسینه خواهند شد که این افتخار بزرگی محسوب می گردد.

رئیس سازمان غذا و دارو: همه تا آخر سال واکسینه می شوند

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه بزودی واکسن های ایرانی در کشور عرضه خواهد شد، اضافه نمود: افتخار ما این است که واکسیناسیون را با واکسن های داخلی خودمان پیگیری خواهیم کرد؛ البته این به این معنی نیست که از واکسن های خارجی استفاده نخواهیم کرد، بلکه از آن ها برای افزایش سرعت واکسیناسیون بهره خواهیم برد.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه تا قبل از سرانجام سال تمام جمعیت هدف واکسینه خواهند شد، گفت: پیش بینی می کنیم فراوری واکسن کرونا در تیر ماه به 3 میلیون دز رسیده و از شهریورماه این عدد به 10 میلیون دوز در ماه افزایش یابد.

معاون وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر بین کشور های جهان رقابت بزرگی برای خرید واکسن وجود دارد، گفت: در حوزه داروی وارداتی و واکسن، هنگام انتقال ارز، انواع اقسام سخت گیری ها و شیطنت ها با بهانه تحریم صورت می گیرد و اجازه نمی دهند واکسن و داروی مورد احتیاج مردم را به راحتی وارد کشور کنیم، همینطور در تهیه محیط کشت و مواد مورد احتیاج برای تهیه واکسن و تجهیزات مرتبط که کشور های بسیار محدودی فراوریکننده آن ها هستند نیز نقل و انتقال پول بسیار با دشواری همراه است.

وی گفت: برای فراوری احتیاجمندی های خود با اتکا به فراوری داخل برنامه ریزی داریم و شرکت های دانش بنیان ما به یاری آمده اند و حتی در حوزه فراوری محیط کشت و سایر اقلام مورد احتیاج در فراوری واکسن هم ورود نموده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 941

به "رئیس سازمان غذا و دارو: همه تا آخر سال واکسینه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس سازمان غذا و دارو: همه تا آخر سال واکسینه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید