در رویداد میدان موزه ها حدود 30 موزه مرکز به معرفی خود می پردازند

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، ایرنا/ براساس اخبار واصله، در رویداد میدان موزه ها حدود 30 موزه مرکز به معرفی خود می پردازند.

در رویداد میدان موزه ها حدود 30 موزه مرکز به معرفی خود می پردازند

مرتضی ادیب زاده، مدیر کل موزه های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیرامون روز جهانی موزه گفت: روز جهانی موزه در تاریخ 18 می مصادف با 28 اردیبهشت گرامی داشته می گردد، هدف از برگزاری این رویداد ارتقای آگاهی جامعه از این واقعیت است که موزه ها نقش مهمی در تبادلات فرهنگی، تعاملات اجتماعی و صلح میان مردم دارند.

وی درباره انتخاب شعار برای روز جهانی موزه گفت: هر ساله شورای بین المللی موزه ها در آستانه سال نو میلادی با انتخاب یک شعار معین، سعی دارد توجه متخصصان، کارکنان موزه و بعلاوه مردم را به موضوعی قابل توجه جلب کند. شعار روز جهانی موزه در سال 2023 موزه ها، پایداری و به زیستی در نظر گرفته شده که تاکیدی است بر اینکه موزه ها می توانند به صورت مداوم تغییراتی مثبت در جوامع ایجاد نمایند و در دستیابی به توسعه پایدار اثرگذار باشند.

ادیب زاده اضافه کرد: در مراسم روز جهانی سال جاری، برنامه ریزی به این صورت انجام شد که در کنار رویدادی که هر ساله به حضور متخصصان جامعه موزه داری کشور برگزار می گردد، رویدادی هم برای عموم مردم و مخاطبان موزه در نظر گرفته گردد. از این رو و نظر به اهمیت میدان مشق به عنوان کانون فرهنگی در هسته مرکزی تهران با تعدد موزه های مختلف، با همکاری موزه های شهر تهران و سایر نهادهای مرتبط شهری در این میدان ترتیبی اتخاذ شد تا موزه ها به استقبال مردم بیایند.

مدیر کل موزه های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان نمود: در این رویداد مردمی که میدان موزه ها نامگذاری شده، ضمن اینکه حدود 30 موزه شهر تهران به معرفی خود خواهند پرداخت، برنامه های متنوعی هم مانند کارگاه کودک، اجرای موسیقی زنده و...اجرا می گردد.

ادیب زاده گفت: برگزاری رویداد رسمی با حضور جامعه تخصصی با ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل موزه ها، سخنرانی مقام عالی وزارت، قائم مقام وزیر و نمایندگان ایکوم جهانی و ملی همراه خواهد بود. بعلاوه از فعالان و متخصصان منتخب حوزه موزه ها در سطح کشوری قدردانی ویژه ای انجام می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 31 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1402 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1489

به "در رویداد میدان موزه ها حدود 30 موزه مرکز به معرفی خود می پردازند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در رویداد میدان موزه ها حدود 30 موزه مرکز به معرفی خود می پردازند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید