برای گشت و گذار در تهران، این گزینه ها بهترین هستند

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، تهران با بناهای یادبود، مجموعه های تاریخی و موزه هایی که در آن وجود دارند، به آسانی می تواند یک مقصد عالی برای یک روز کامل گردشگری شما باشد؛ اما نقاط جالب و هیجان انگیز و فعالیتهای غیرمعمول دیگری نیز وجود دارند که با انجام آنها می توانید دید روشنی از حال و گذشته پایتخت ایران و مردمش پیدا کنید. در نوشتار کارهایی که باید در سفر به تهران انجام داد، قصد داریم شما را با راه های گشت و گذار در تهران یا به عبارتی گردش در تهران آشنا کنیم. پس، با ما همراه شوید.

برای گشت و گذار در تهران، این گزینه ها بهترین هستند

به بازدید از انواع گالری ها بروید

شهر تهران فضای هنری جالبی دارد و آدینه بعدازظهر، گالری های هنری این شهر به روی عموم باز می شوند تا آثار هنرمندان شناخته شده و تازه کار را به نمایش بگذارند. قطعا بعد از دیدن آثار هنری معاصر و استایل شیک و جالب تهرانی هایی که به بازدید از نمایشگاه های آثار هنری می آیند، نظرتان در خصوص ایران مدرن تغییر خواهد نمود. شما می توانید در همان حال که آثار هنری را مشاهده و با هنرمندان دیدار می کنید، کمی چای بنوشید و حتی اثری از آثار هنری به نمایش گذاشته شده را برای خود یا عزیزانتان خریداری کنید. گالری های هنری تهران از جمله نقاط جالب کمتر شناخته شده این شهر بوده و بازدید از آنها نمونه ای از کارهایی که باید در سفر به تهران انجام داد، هست.

به گردش در خیابان ولیعصر بروید

خیابان ولیعصر با 19 کیلومتر طول، طولانی ترین خیابان خاورمیانه بشمار می آید. خیابان ولیعصر که محبوب ترین خیابان تهران محسوب می گردد، از شمال به جنوب تهران کشیده شده و این شهر را به دو قسمت شرقی و غربی تبدیل نموده است. این خیابان پردرخت، دارای درختان سر به فلک کشیده، پیاده روهای پهن و جوی پرآب و پله پله بوده که شلوغی و سر و صدای ترافیک را جبران می نمایند. خیابان ولیعصر از میدان راه آهن در جنوب تهران آغاز شده و از بعضی از بهترین و دیدنی ترین نقاط این شهر مانند پارک ساعی، پارک ملت و تئاتر شهر می گذرد؛ نقاطی که می توانند مکان خوبی برای استراحت و کسب آرامش باشند.

در نهایت به میدان تجریش در شمال تهران منتهی می گردد. وقتی در امتداد این خیابان در حرکت هستید، به تندیس های خیابانی و پروژه های هنری که در طول آن قرار دارند، توجه کنید. اگر دلتان نمی خواهد این راستا را به صورت پیاده طی کنید، می توانید سوار اتوبوس شده و بدون هیچ زحمت و تقلایی این خیابان دیدنی را تماشا کنید. خیابان ولیعصر با وجود شهرتی که دارد، از آن دسته نقاط جالب کمتر شناخته شده تهران برای گردشگران بوده که با گردش در آن می توانید یک نمونه از کارهایی که باید در سفر به تهران انجام داد را تجربه کنید.

با لباسهای سنتی و جالب ایرانی ژست بگیرید و عکس بیاندازید

در بسیاری از مجموعه های تاریخی این امکان وجود دارد که لباسهای سنتی و قدیمی مربوط به دوره قاجار و غیره را بپوشید و عکس بیاندازید؛ بویژه که پس زمینه عکستان، کاخ یا بنای یادبودی از همان دوران خاص باشد. برای مثال، قطعا در حین گشت و گذار در تهران، از کاخ گلستان دیدن خواهید کرد. در این کاخ می توانید لباسهای سلطنتی دوران قاجار را بپوشید و در حالیکه در کنار وسایل آنتیک از جنس نقره، انارهای یاقوتی رنگ و موزاییک های رنگی ژست خانواده سلطنتی را گرفته اید، عکس بیاندازید. عکسهای شما در یک چشم به هم زدن آماده شده و در اختیار شما قرار می گیرند و آنگاه می توانید به سرعت به تهران امروزی و فضای مدرن آن بازگردید.

عکس دریافت با لباسهای سنتی و قدیمی در مجموعه های تاریخی تهران، نمونه ای از کارهای غیرمعمول اما جالب و لذت بخش بوده که می توانید در شهر تهران انجام دهید و خاطره بازدید خود از این شهر را بدین وسیله حفظ کنید.

سفری به تهران قدیم داشته باشید

خیابان لاله زار که گاهی از آن با عنوان شانزه لیزه تهران یاد می گردد، این روزها با گذشته پرشور خود که مرکز کافه ها، سینماها و سالن های تئاتر بوده، بسیار تفاوت دارد. این خیابان که اولین بلوار مدرن شهر تهران بوده است، بخاطر باغهای لاله متعددی که در امتداد آن قرار داشتند، به این نام خوانده می شد و هم اکنون نیز مملو از فروشگاه های لوستر است که به صورت ردیف از ابتدا تا انتهای آن را پوشانیده اند. وقتی به بناهای قدیمی، شیشه های شکسته و دیوارهای رنگ و رو رفته این خیابان نگاه می کنید و در تصورتان گذشته آنها را به یاد می آورید، ممکن است در تخیلات خود گم شوید.

یکی از ارزشمندترین بخشهای این خیابان، گرند هتل است که محل زندگی صادق هدایت، نویسنده مشهور ایرانی نیز بشمار می رفته است و همچنین خانه و باغ اتحادیه یا خانه امین السلطان، عمارتی تماما ایرانی متعلق به دوران قاجار در اوایل قرن بیستم که سریال محبوب دهه پنجاه شمسی یعنی دایی جان ناپلئون در آن فیلمبرداری شد. قطعا بازدید از این خیابان و بناهای تاریخی آن، جز کارهای غیرمعمول و بسیار جالب بوده که می توانید به هنگام گردش در تهران انجام دهید.

به توچال بروید و هیجان را تجربه کنید

کوه توچال که در شمال شهر تهران نهاده شده، برای همه کس با هر سلیقه ای مناسب است و چیز جالبی برای ارائه کردن به افراد مختلف دارد. اگر قصد کسب آرامش، تماشای چشم اندازهای پایتخت یا یک کوهنوردی سبک در یک صبح آدینه را دارید، به یکی از ایستگاه های یک یا دو توچال بروید و در حال تماشای مناظر، صبحانه نوش جان کنید. اگر از آن دسته گردشگران مشتاق هیجان بیشتر هستید، می توانید در این مجموعه به تیراندازی با کمان یا استفاده از زیپ لاین مشغول شوید.

با اینکه شمشک و دیزین، مراکز تفریحی محبوب تری هستند و امکانات ویژه اسکی کردن دارند، تله کابین سواری به سمت ایستگاه هفتم توچال، شما را به میان کوه های پوشیده شده از برف می برد و در عین حال، مجبور نیستید خیلی از شهر تهران دور شوید. هر گردشگری در خصوص توچال و ویژگی های آن آگاهی ندارد، بنابراین توچال نیز از آن دسته نقاط جالب کمتر شناخته شده تهران است و گردش در آن نیز از جمله کارهای غیرمعمولی بوده که می توانید به هنگام گشت و گذار در تهران انجام دهید.

در تور بازدید از موزه زندان قصر شرکت کنید

زندان قصر یکی از قدیمی ترین زندانهای زندانیان سیاسی در ایران بشمار می رود. این زندان از ابتدا بعنوان یک قصر قاجاری و توسط معمار گرجستانی نیکولای مارکف ساخته شد و به همین دلیل، عناصری از سبک معماری ایرانی و اروپایی را در خود دارد. این قصر بعدها به یک زندان تبدیل شد و برای چندین دهه بعنوان زندان سیاسی مورد استفاده نهاده شد تا اینکه بالاخره دربهای آن برای همواره بسته شدند. البته، در سال 2012 بعنوان یک موزه بازگشایی و نواحی اطراف آن به یک پارک عمومی تبدیل شدند.

تصاویر قاب شده از زندانیان سیاسی زن و مرد متعلق به دهه های پیش در اطراف درب ورودی آن آویزان شده و بعضی از همین زندانیان سابق بعنوان راهنمای تور در این موزه فعالیت دارند. آنها تجربیات دست اول خود از شکنجه و سختی هایی که در طول سالهای زندانی بودن خود در این زندان زیبا و ترسناک کشیده اند را در اختیار بازدیدنمایندگان می گذارند. زندان قصر از نقاط جالب کمتر شناخته شده تهران بوده و بازدید از آن از جمله کارهای غیرمعمولی هست که می توانید به هنگام گردش در تهران انجام دهید.

در کافه رستوران گل رضاییه در میان روشنفکران به صرف غذا و نوشیدنی مشغول شوید

در میان خیابانهای سنگفرش شده سی تیر، کافه ای زیبا وجود دارد که اگر چیزی در خصوص آن ندانید، به آسانی می تواند نادیده گرفته گردد. کافه گل رضاییه در طول بیش از 70 سال محل وقت گذرانی نویسندگان و هنرمندان مشهور ایرانی بوده است. افرادی مانند صادق هدایت و فروغ فرخزاد اوقات بسیار زیادی را در این مکان جالب سر نموده اند. در این کافه، تصاویر قاب شده از مجله های قدیمی و عکسهایی از افراد مشهور ادبیات و سینمای ایران نصب شده و فضای جالب و دکور قابل توجه آن به شما این احساس را می دهد که در موزه روشنفکران هنری ایران و مکان الهام بخش آنها هستید.

بعد از بازدید از موزه های نزدیک به کافه گل رضاییه، به این کافه بیایید تا از غذا و نوشیدنی های مشهور آن بهره مند شوید و از اوقات خوش خود در این فضای روشنفکری لذت ببرید. کافه گل رضاییه نیز نقطه ای جالب و کمتر شناخته شده در تهران بوده که بسیاری از تهرانی ها نیز از وجود آن آگاهی ندارند و وقت گذرانی در آن از کارهای جالب و غیرمعمولی بوده که می توان به هنگام گردش در تهران انجام داد.

در خصوص روشهای ارتباطی ایرانیان قبل از اختراع گوشی های هوشمند بیشتر بدانید

قبل از اینکه گوشی های هوشمند اختراع شوند و اپلیکیشن های پیغام رسان مانند تلگرام در میان مردم محبوبیت پیدا نمایند، روشهای ارتباط برقرار کردن در ایران بسیار متفاوت بودند. موزه پست و ارتباطات ایران که اغلب نادیده گرفته می گردد و شهرت آنچنانی ندارد، شما را به گشت زدن در تاریخچه سیستم پستی ایران می برد و کلکسیون های متنوعی از تمبر، صندوق های پستی و درشکه های اسبی مورد استفاده برای رساندن نامه و بسته جات پستی تا اولین گوشی های تلفن و رادیوهای قدیمی را به نمایش می گذارد.

معماری این بنا نیز به اندازه نمایشگاه های آن جالب و هیجان انگیز بوده و بنای این موزه نیز نمونه دیگری از طراحی های نوآورانه نیکولای مارکف معمار بشمار می رود. قطعا بازدید از این موزه، یکی از کارهای غیر معمولی است که می توانید به هنگام گشت و گذار در تهران انجام دهید.

از سه برج مشهور تهران بازدید کنید و به بالاترین نقطه آنها بروید

این سه برج جذاب و مشهور که از باستانی تا مدرن تنوع دارند، از آن جمله نقاط جالب کمتر شناخته شده تهران هستند و بازدید از آنها از جمله کارهای غیرمعمولی بوده که می توانید به هنگام گردش در تهران انجام دهید. قدیمی ترین این برج ها، برج طغرل بوده که در شهر ری واقع شده و آرامگاه طغرل بیک سلجوقی محسوب می گردد. گفته می گردد از این برج در شبهای تار و با استفاده از روشن کردن آتش بر باروی بلند آن، جهت هدایت مسافرانی که در حال حرکت در جاده ابریشم بوده اند، استفاده می شده است.

اگر کمی به سمت شمال پیش بروید، به برج آزادی در میدان آزادی می رسید که سبکهای معماری پیش از اسلام و پس از اسلام را در تلفیق با هم به نمایش می گذارد و سمبل شهر تهران بشمار می رود. و در نهایت، برج میلاد مدرن ترین برج است که ششمین برج ارتباطی بلند در دنیا محسوب می گردد. با رفتن به بالاترین نقطه این برج می توانید چشم انداز شهر تهران را از ارتفاع 300 متری تماشا کنید. برج میلاد در حال حاضر شهرت بسیار زیادی دارد؛ اما بازدید از هر سه این برجهای مشهور و فوق العاده در زمره کارهای غیرمعمولی بوده که می توان به هنگام گردش در تهران انجام داد.

در رخدادهای فرهنگی تهران شرکت کنید

در شهر تهران علاوه بر فستیوالهای موسیقی و فیلم که به صورت سالیانه برگزار می شوند، کنسرت و نمایشهای تئاتری متنوعی نیز به اجرا در می آیند. شما می توانید بلیط یکی از کنسرتهای ارکستر سمفونیک تهران در تالار وحدت، کنسرتهای موسیقی برج میلاد یا برداشتهای عالی از نمایشنامه های غربی در تئاتر شهر تهران را تهیه کنید. مطمئن باشید هر شب می توانید کار جالبی را برای انجام دادن پیدا نموده و خودتان را در رخدادهای فرهنگی پایتخت شریک بدانید. شرکت در رخدادهای فرهنگی تهران را در فهرست کارهای غیرمعمولی که می توانید به هنگام گردش در تهران انجام دهید، اضافه کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 928

به "برای گشت و گذار در تهران، این گزینه ها بهترین هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای گشت و گذار در تهران، این گزینه ها بهترین هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید