خواب بازار مسکن تا کی ادامه دارد؟ ، کدام منطقه تهران پیشتاز تورم است؟

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، نمایه های دریافتی نشان می دهد با وجود آنکه بیشترین معاملات در گروه های متراژی و توزیع منطقه ای در واحدهای مورد هدف سفته بازان و دلالان انجام می گردد، واحدهای مصرفی مشتریان واقعی از ظرفیت رشد بیشتری برخوردار است.

خواب بازار مسکن تا کی ادامه دارد؟ ، کدام منطقه تهران پیشتاز تورم است؟

جهت دریافت خدمات تصاویر آلاچیق های زیبا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، در شرایطی که 44 درصد معاملات شهر تهران فقط در چهار منطقه واقع در نیمه شمالی صورت گرفته است، هشت منطقه در جنوب پایتخت، بالاترین رشد قیمت را به خود اختصاص داده اند.

سه منطقه واقع در نیمه شمالی شهر تهران بالغ بر 38 درصد تعداد کل معاملات مسکن پایتخت را به خود اختصاص می دهد. با این حال آمار اسفندماه 1398 نشان می دهد که رشد قیمت در مناطق جنوبی بیشتر بوده است.

نمایه های دریافتی حاکی از آن است که با وجود آن که بیشترین معاملات در گروه های متراژی و توزیع منطقه ای در واحدهای مورد هدف سفته بازان و دلالان انجام می گردد، واحدهای مورد نظر متقاضیان مصرفی از ظرفیت رشد بیشتری برخوردار است.

توزیع سهم تعداد معاملات مسکن در مناطق 22 گانه شهر تهران در اسفندماه 1398 حاکی از آن است که تنها پنج منطقه شهر تهران شامل مناطق 5، 2، 4، 10 و 8 بیش از نیمی از کل معاملات صورت گرفته در اسفندماه معادل 51.1 درصد را به خود اختصاص داده اند. 38.1 درصد معاملات در مناطق 5، 2 و 4 صورت گرفته است.

  • کمترین رشد سالانه قیمت در منطقه یک

با این حال بیشترین رشد متوسط قیمت در اسفندماه 1398 نسبت به ماه مشابه سال قبل مربوط به منطقه 20 به میزان 88.3 درصد و کمترین مقدار افزایش مربوط به منطقه یک به میزان 35.3 درصد بوده است.

توزیع فراوانی معاملات در مناطق 22 گانه شهر تهران نشان می دهد منطقه پنج با 1522 فقره معامله با سهم 17.6 درصدی از کل معاملات اسفندماه تهران بیشترین سهم از معاملات را به خود اختصاص داده است و پس از آن مناطق 2، 4 و 10 به ترتیب با سهم 11.3، 9.2 و 7.2 درصد از کل معاملات اسفندماه در رده های بعدی قرار دارند. همچنین منطقه 19 با 46 فقره و سهم نیم درصدی کمترین سهم از تعداد معاملات اسفندماه تهران را به خود اختصاص داده است.

از نظر رشد تعداد معاملات صورت گرفته، منطقه 22 بیشترین رشد را به میزان 1.7 درصد و منطقه 20 کمترین رشد را به میزان 67.1- درصد نسبت به اسفندماه سال قبل از آن تجربه نموده است.

  • مناطق جنوبی تهران پیشتاز تورم ملکی

از سوی دیگر در شرایطی که مناطق 1، 3، 2، 6، 5 و 4 به ترتیب مناطقی هستند که متوسط قیمت مسکن در آنها از متوسط قیمت شهر تهران بیشتر است، مناطق 20، 18، 12، 19، 17، 10، 11 و 9 که همگی در نیمه جنوبی تهران قرار دارند به ترتیب از بالاترین میزان رشد قیمت در بین مناطق 22 گانه شهر تهران برخوردار بودند.

  • خواب بازار مسکن تا سرانجام خرداد ادامه دارد

سعید آسویار، کارشناس بازار مسکن درباره شرایط پیش روی بخش مسکن به ایسنا گفت: شرایط رکودی مسکن تا سرانجام خرداد ماه ادامه پیدا می نماید؛ زیرا عمده کسانی که پول دستشان هست و در بازار مسکن حضور دارند افراد میانسال و مسن هستند که معمولاً احتیاط و مراعات بیشتری در بحث مراقبت و جلوگیری از قطع زنجیره کرونا دارند. بعید است این اشخاص تا سرانجام خردادماه حضور جدی در بازار مسکن پیدا نمایند.

  • رشد قیمت مصالح در شرایط کرونا

آسویار با بیان اینکه در بازه زمانی شیوع کرونا قیمت مصالح ساختمانی از جمله آهن آلات افزایش پیدا نموده است گفت: کسانی که اسکلت بنای خود را آهنی معین کردند نسبت به بناهای بتنی افزایش قیمت بسیار بیشتری را متحمل شدند. از طرف دیگر قیمت مصالح وارداتی گران شده است. مثلاً دستگیره دیجیتال وارداتی از 5 میلیون تومان در بهمنماه به 8 میلیون تومان رسیده است.

این کارشناس بازار مسکن تاکید نمود: رشد قیمت نهاده های ساختمانی دست کم 20 درصد بر قیمت نهایی مسکن تاثیر خواهد گذاشت که از تابستان به تدریج شاهد تاثیر این مسئله هستیم.

طبق اعلام بانک مرکزی، تعداد معاملات مسکن شهر تهران در فروردین ماه 1399 به 1243 فقره رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 87.8 و 63.7 درصد کاهش نشان می دهد. میانگین قیمت نیز 15.3 میلیون تومان بود که نسبت به اسفند پارسال 2.1 درصد کاهش و نسبت به فروردین پارسال 35.7 درصد افزایش یافته است.

  • آینده خوبی پیش روی بازار مسکن نیست
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 129

به "خواب بازار مسکن تا کی ادامه دارد؟ ، کدام منطقه تهران پیشتاز تورم است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواب بازار مسکن تا کی ادامه دارد؟ ، کدام منطقه تهران پیشتاز تورم است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید