راهنمای سفر به آیاناپا در قبرس

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، راهنمای مسافرتی به آیاناپا | Travel Guide To Ayia Napa

آیاناپا یا آیانیا نام یکی از شهرهای دیدنی و پرتوریست در کشور قبرس است. نام این شهر به معنای مقدسی تعبیر شده و دلیل آن هم وجود یک صومعه ارزشمند و مقدس در این شهر می باشد. با توجه به نزدیکی این شهر به شهر لارناکا بیشتر توریست ها پس از آن که گشت و گذارشان در شهر لارناکا به پایان می رسد، به این شهرک توریستی هم سری می زنند چرا که برای سفری تفریحی بهترین گزینه است. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از جهان داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در راهنمای سفر به آیاناپا خبرنگاران قصد دارد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به کشور قبرس همراهی کنید.

راهنمای سفر به آیاناپا در قبرس

موقعیت جغرافیایی شهر آیاناپا

شهر آیاناپا در منتهی الیه شرقی قبرس قرار گرفته و بیشتر به عنوان شهرکی توریستی در این کشور معروفیت دارد. سواحل تمیز و بی نظیر این شهرک سبب شده تا آیاناپا جز یکی از بهترین مقاصد گردشگری در قبرس به شمار بیاید. این شهرک در دهه 1980 ساخته شده است و مطابق با آمار سرشماری که در سال 2001 در این شهر اجرا شده حدود 3 هزار نفر در آن زندگی می کرده اند.

آب و هوای شهر آیاناپا

با توجه به این شهر آیاناپا در نزدیکی کیپ گرکو در شرق قبرس واقع شده است، این شهر دارای آب و هوای گرم و تابستان های طولانی می باشد. بیشتر گردشگرانی که به سمت آیاناپا می آیند در فصل تابستان است و میانگین دما در این شهر حدود 25 تا 26 درجه سانتیگراد است که هنگام شب 20 درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

اطلاعات کلی شهر آیاناپا

زبان: یونانی، ترکی

واحد پول: یورو

نوع برق شهری در آیاناپا: برق شهری 240 ولت و 50 هرتز است.

شماره اضطراری: 112

کد تلفن کشور: 357 +

اختلاف ساعت با تهران: قبرس 1.5 ساعت از تهران عقب تر است.

فرودگاه: نزدیکترین فرودگاه به این شهر فرودگاه بین المللی لارناکا

هزینه اقامت در شهر آیاناپا

شهر آیاناپا با توجه به این که یکی از شهرهای توریستی در کشور قبرس است، بنابراین نیازی نیست شما بابت اقامتتان در این شهر نگران باشید زیرا با توجه به بودجه و انتظاری که از هتل محل اقامتتان دارید می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. به غیر از هتل، اقامتگاه های متنوعی هم در این شهر وجود دارد که بتوانید با اقامت در آنها از لحاظ مالی برایتان مقرون به صرفه باشد، اما دیگر نیازهای شما نظیر امکانات مناسب و امنیت نیز نمی تواند در این مدل اقامتگاه ها مانند هتل محیا باشد.

لازم به ذکر است که آژانس مسافرتی خبرنگاران در بیشتر نقاط دنیا دارای امکان رزرو هتل است و همچنین شما می توانید قبل از رزرو با مشاوران این مجموعه که به طور 24 ساعته آماده ارائه مشاوره هستند جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید. در ادامه راهنمای سفر به آیاناپا به چند هتل خوب در این شهر اشاره خواهیم کرد.

هتل های پیشنهادی در آیاناپا

  • Alion Beach Hotel Ayia Napa | هتل آلیون بیچ آیاناپا

هتل 5 ستاره پیشنهادی در راهنمای سفر به آیاناپا، هتل آلیون بیج است. این هتل تمامی امکانات مورد نیاز برای یک اقامت مناسب داراست و تمامی اتاق های آن دارای بالکنی با نمای دریای مدیترانه می باشد. این هتل دارای امکاناتی نظیر استخر، سالن اسپا، رستوران با انواع غذاهای بین المللی و همچنین کتابخانه می باشد.

تلفن: 0035723722900

آدرس: Kryou Nerou 38 , Zip/PostalCode: 5343

  • هتل گریشین سندز آیاناپا | Grecian Sands Hotel Ayia Napa

یکی از انتخاب های خوب در آیاناپا که تا ساحل دریا تنها 2 دقیقه پیاده روی راه دارد، هتل گریشین سندز می باشد که در باغ های سرسبز در ساحل آیاناپا، قبرس واقع شده است. از هتل تا مرکز شهر آیاناپا که پر از مغازه ها و رستوران هاست، حدود 10 دقیقه پیاده روی بیشتر نیست. از امکانات هتل 4 ستاره گریشین سندز می توان به استخر روباز، استخر سرپوشیده، اسپا، و سه زمین تنیس اشاره کرد. میهمانان می توانند خود را به بازی تنیس مشغول کنند و یا در جکوزی و اتاق بخار استراحت کنند.

تلفن: 0035723721616

آدرس: 44 Kryou Nerou Avenue, 5341 , Zip/PostalCode: 5340

  • هتل گریشین بی آیاناپا | Grecian Bay Ayia Napa Hotel

دیگر هتل پیشنهادی در راهنمای سفر به آیاناپا، هتل گریشین بی است. این هتل دارای استخر روباز و سرپوشیده ، امکانات اسپا و سه زمین تنیس می باشد. همچنین اتاق های این هتل بالکن با نمای زیبایی از دریا دارند. همچنین موقعیت جغرافیایی خوبی هم برخوردار است.

تلفن: 0035723842000

آدرس: Kryou Nerou 32 , Zip/PostalCode: 5340

هزینه خورد و خوراک در شهر آیاناپا

در کشور قبرس آشپزی یکی از مهمترین فعالیت های روزانه افراد این کشور است و از همین رو به دلیل غذاهای خوشمزه ای که دارا هستند برای گردشگرانی که به این کشور می روند جذابیت ویژه به وجود می آید. فرهنگ غذایی این کشور تحت تاثیر آشپزی ترکیه، یونان و خاورمیانه بوده است و با ذائقه ایرانی ها بسیار تناسب دارد. کباب ها، نان ها و دسرهایی که نمی توانید در مقابل آنها مقاومت کنید. باقلوای لذیذ و پودینگ های برنج خامه ای که با گلاب و پسته، عطر و طعم دیگری می گیرند که قابل وصف نیست.

در ادامه راهنمای سفر به آیاناپا به رستوران های بی نظیری که در شهر آیاناپا وجود دارد و همچنین هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران مقرون به صرفه قیمت باید هزینه 10 یورو را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران میانه باید 40 یورو پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر آیاناپا به نسبت مقرون به صرفه تر است و مبلغ 6 یورو می باشد.

برای تهیه آب معدنی 0.80 یورو و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن 2.50 یورو بپردازید.

رستوران های پیشنهادی در شهر آیاناپا

  • رستوران Hungry Horse

رستورانی با سطح قیمتی مناسب در شهر آیاناپا وجود دارد به نام هانگری هورس که در آن می توانید انواع غذاهای مدیترانه ای، یونانی، اروپایی و گیاهی را میل کنید.

آدرس: Tefkrou Anthia 37, Ayia Napa 5330, Cyprus

  • رستوران Koralli Seafood

دیگر رستورانی که در راهنمای سفر به آیاناپا می خواهیم به آن اشاره کنیم، رستوران دریایی کورالی است. در این رستوران می توانید انواع غذاهای دریایی را در محیط کاملا عالی و روباز میل کنید.

آدرس: Nissi Avenue 115 | P.O.BOX 30087, Ayia Napa 5330, Cyprus

هزینه حمل و نقل در شهر آیاناپا

سیستم حمل و نقل در شهر آیاناپا شامل اتوبوس و تاکسی می گردد. اگر می خواهید که در سفرتون مالی عمل کنید حتما از اتوبوس های این شهر استفاده کنید، زیرا هم هزینه کمتری نسبت به تاکسی را می پردازید و هم در مسیرهای ویژه خیلی سریع و منظم به مقدصتان می رسید. تاکسی های عمومی از ساعات کار مشخصی برخوردار بوده و نسبت به اتوبوس های عمومی گران تر، اما از تاکسی های خصوصی مقرون به صرفه تر هستند.

هزینه بلیط تک سفره 1.50 یورو

هزینه بلیط ماهانه 40 یورو

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 4 یورو و به ازای هر یک کیلومتر 1 یورو به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 15 یورو باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 1.25 یورو

جاذبه های گردشگری در شهر آیاناپا

  • منطقه بلولاگون آیاناپا | blue Lagoon

در منطقه هیجان انگیز بلولاگون می توانید رنگ آبی دریا را به چندین رنگ آبی مشاهده کنید. قسمتی آبی تیره و قسمتی دیگر آبی روشن است که در کنار هم منظره بی نظیری را به وجود آورده است. این ناحیه تفریحگاه بسیار مناسبی برای گردشگران به شمار می آید چرا که تورهای گشت دریایی با قایق های زیبا و مجهز و کشتی های زیبا آماده پذیرایی از مسافران می باشند و گشت و گذار در دریای زیبا همراه با موزیک زنده و انواع غذاها و نوشیدنی ها تجربه ای شیرین و بیاد ماندنی برای مسافران می آفریند.

  • غارهای دریائی شهر آیاناپا | Sea Caves

غارهای بسیار زیبایی در قسمتی از دریای زیبای مدیترانه است که منظره ها بسیار زیبا و دیدنی را برای گردشگران به وجود آورده است در هنگام بازدید از این غارها هرگز دوربین عکاسی یادتان نرود. زیبایی این منطقه غیر قابل وصف است، در شهر پافوس نیز نمونه این قارها وجود دارد اما می توان گفت از نظر وسعت و جذابیت قارهای شهر آیاناپا اولویت بیشتری دارد.

  • پارک آبی آیاناپا | Water World Ayia Napa

از بهترین پارک های آبی که در کشور قبرس وجود دارد می توان گفت پارک آبی است که در آیاناپا قرار گرفته است. این پارک وسعت زیادی دارد و مجموعه ای از مجسمه های رومی را میتوان در آن مشاهده کرد و با ورود به این پارک احساس می کنیم به موزه مجسمه های روم باستان وارد شده اید. مجموعه کاملی از تفریحات آبی، استخرهای موج، سرسره های آبی و انواع رستوران ها و کافی شاپ ها در این مجموعه تفریحی همگی سبب می شوند تا اوقات بسیار خوشی را تجربه کنید.

آدرس: 18, Ayia Thekla Road, Agia Napa (Ayia Napa) 5345, Cyprus

  • پارک مجسمه سازی آیاناپا | Ayia Napa Sculpture park

پارکی زیبا در نزدیکی دریا با تعداد بسیاری مجسمه های بزرگ و باستانی منظره های منحصر بفرد برای عکاسی گردشگران و ثبت خاطرات زیبا از سفر به قبرس ایجاد کرده اند .

آدرس: Kavo Gkreko, Ayia Napa, Cyprus

  • لونا پارک آیاناپا | Parko Paliatso Fun Fair & Luna Park

برای این که بتوانید یک روز پرهیجان و شادی را همراه دوستان و بچه ها خودتان داشته باشید می توانید لوناپارک شهر آیاناپا را در سفرتان به این شهر انتخاب کنید.

آدرس: Nissi Avenue, 5340 Agia Napa, Cyprus, Nissi Ave, Ayia Napa 5340, Cyprus

  • ساحل نیسی در شهر آیاناپا | Nissi Beach

قبرس سرزمین ساحل ها و اسکله های دیدنی و بزرگ است، از همین رو هم هست که یکی از بزرگترین بندرهای ترانزیست کالا در این کشور وجود دارد. ساحل نیس در شهر آیاناپای قبرس هم یکی از زیباترین ساحل هایی است که در این کشور وجود دارد.

  • اسکله لارناکا | Larnaka Marina

در شهر لارناکا با توجه به این فاصله بسیار کمی با آیاناپا دارد اسلکه بسیار زیبا و دیدنی وجود دارد که می توانید بعد از بازدید از جاذبه های آیاناپا از آن هم دیدن کنید. انواع قایق ها و کشتی های مجهز و زیبا پذیرای میهمانان هستند و تجربه بی نظیری از گشت دریایی برای میهمانان قبرس می آفرینند.

راهنمای خرید در آیاناپا

شهرهای آیاناپا و لارناکا فاصله بسیار کمی از هم دارند و معمولا گردشگران خرید خود را از لارناکا می کنند، اما این شهر هم تعدادی مراکز خرید دارند که در ادامه راهنمای سفر به آیاناپا به آن ها اشاره خواهیم کرد. برخی از فروشگاه های آیاناپا از اواسط مرداد تا اواسط شهریور محصولات خود را با تخفیف های 50 تا 80 درصدی ارائه می کنند. توجه داشته باشید که چه برای خرید و چه برای تفریح فصل تابستان بهترین زمان برای رفتن به شهرهای لارناکا و آیاناپا می باشد.

مراکز خرید شهر آیاناپا

  • مرکز خرید Plaza

آدرس: Nissi Ave 37A, Ayia Napa, Cyprus

  • مرکز خرید Internapa

آدرس: E304, Sotira, Cyprus

  • مرکز خرید Stathis

آدرس: Nissi Ave 86, Ayia Napa 5330, Cyprus

  • مرکز خرید Incredible Universe

آدرس: Nissi, Ayia Napa, Cyprus

آدرس سفارت قبرس

  • سفارت قبرس در تهران:

آدرس: دزاشیب، خیابان بوعلی، شماره 194

تلفن: 22219842

  • سفارت ایران در قبرس:

آدرس: Armenias 42, Strovolos, Cyprus

تلفن: 0035722314459

بایدها و نبایدها در شهر آیاناپا

  • اگر ماشین کرایه کردید حواستان باشد قانون رانندگی شبیه کشور انگلستان است و از سمت چپ برانید.
  • در هنگام قدم زدن در ساحل حتما از کفش های مخصوص ساحل استفاده کنید تا از گزند حشرات در امان باشید.
  • بهتر است که برای رفت و آمد از اتوبوس استفاده کنید چون از بقیه وسایل مقرون به صرفه تر است.
منبع: الی گشت
انتشار: 9 شهریور 1403 بروزرسانی: 9 شهریور 1403 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1564

به "راهنمای سفر به آیاناپا در قبرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به آیاناپا در قبرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید