خبرنگاران بازدید معاونین وزیر صنعت از سه واحد صنعتی خراسان رضوی

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، مشهد- خبرنگاران- معاونین وزیر صنعت، معدن و تجارت روز شنبه در سفر به سه شهرستان نیشابور، زبرخان و فیروزه، از سه واحد تولیدی در شهرک صنعتی خیام در شهرستان زبرخان و شهرک صنعتی کمال الملک در شهرستان فیروزه بازدید کردند.

خبرنگاران بازدید معاونین وزیر صنعت از سه واحد صنعتی خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی در این باره گفت: محسن صالحی نیا مدیر هیات عامل ایدرو (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) و علی رسولیان مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از سه واحد قطعه سازی و یک واحد تولید چراغ های روشنایی دیدن کردند.

رضا شجاعی اضافه نمود: یکی از واحدهای مورد بازدید، قطعه سازی (نفیس پارت) تولیدکننده قطعات سیستم تسمه تایم و دینام انواع خودرو و هرزگرد واقع در شهرک صنعتی خیام بود که با اشتغال 78 نفر و 300 میلیارد ریال سرمایه گذاری فعالیت دارد.

وی ادامه داد: واحد دوم قطعه سازی (پولاد پلاستیک) تولیدکننده محفظه های هوای خودرو و انواع فیلتر واقع در شهرک صنعتی خیام است که برای 130 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: واحد سوم مربوط به تولید چراغ های روشنایی کم مصرف (رویای نور ایرانیان) با اشتغالزایی 92 نفر است که با سرمایه گذاری 400 میلیارد ریال در شهرک صنعتی کمال الملک شهرستان فیروزه راه اندازی شده است.

وی اضافه نمود: تامین درازمدت برق، رفع مشکل مخابرات و فیبرنوری شهرک صنعتی خیام، توسعه 45 هکتاری شهرک صنعتی خیام، ایجاد ناحیه صنعتی اسحاق آباد، مشکل تامین آب این شهرک از جمله مسائل مطرح شده در نشستی بود که با حضور نمایندگان مجلس در فرمانداری زبرخان برگزار گشت.

شجاعی ادامه داد: تصمیماتی از سوی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران برای رفع مسائل شهرک صنعتی خیام اتخاذ شد که برنامه ریزی برای عملیاتی کردن آنها انجام می گیرد.

وی گفت: شهرک صنعتی کمال الملک در رده سوم زیست محیطی است که برای رفع مسائل برق رسانی و آبرسانی آن، دو طرح در خصوص انتقال آب و انتقال برق آن طی امسال و سال آینده تعریف شده و 1.7 میلیارد تومان برای اجرای آن برآورد شده است.

شهرک صنعتی خیام واقع در شهرستان زبرخان دارای مساحت 246 هکتار و مساحت صنعتی 36/109 هکتار است که در کیلومتر 20 جاده نیشابور - مشهد واقع شده است. 287 واحد صنعتی در این شهرک واقع شده است.

مساحت کل شهرک صنعتی کمال الملک واقع در شهرستان فیروزه نیز 20 هکتار است، هم اکنون هشت واحد صنعتی با سرمایه گذاری بیش از 90 میلیارد ریال و اشتغال زایی برای 120 نفر در این شهرک فعال است. در شهرک صنعتی کمال الملک با گرایش سرمایه گذاران به فناوری های نوین، واحد های تولید لوازم روشنایی، پنل های خورشیدی، سنگهای تزئینی و کارخانه غلات راه اندازی شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 807

به "خبرنگاران بازدید معاونین وزیر صنعت از سه واحد صنعتی خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازدید معاونین وزیر صنعت از سه واحد صنعتی خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید