امضای قرارداد مدیریت طرح تامین 2 هزار دستگاه واگن مترو در آینده نزدیک

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، رئیس هیات عامل ایدرو در بازدید از نهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی از امضای قرارداد مدیریت طرح تامین 2 هزار دستگاه واگن مترو در آینده ای نزدیک اطلاع داد.

امضای قرارداد مدیریت طرح تامین 2 هزار دستگاه واگن مترو در آینده نزدیک

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، علی نبوی در بازدید از نهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی بیان کرد: با توجه به نهایی شدن مستندات تامین اعتبار پروژه 630 دستگاه واگن مترو تهران در قالب کنسرسیوم واگن سازی تهران و CRC چین، قرارداد مدیریت طرح تامین واگن های قطار شهری بین سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به عنوان کارفرما و سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران به عنوان مدیر طرح امضاء می گردد.

وی اضافه کرد: این قرارداد براساس مصوبه شورای اقتصاد با هدف تجمیع تقاضای مورد احتیاج قطار شهری 10 کلانشهر کشور با رویکرد ارتقاء سهم ساخت داخل واگن های مترو به امضاء می رسد تا ایدرو با استفاده از تجارب خویش در حوزه مدیریت طرح های نفت و گاز، مدیریت طرح تامین طرح حوزه ناوگان ریلی نیز اجرایی کند.

نبوی با اشاره به اینکه برای اجرای این پروژه سازندگان اصلی مجموعه ها و قطعات واگن و زنجیره ناوگان حمل و نقل ریلی شناسایی شده اند، گفت: بر این اساس در نخستین گام نسبت به مدیریت طرح و نظارت بر تامین 630 دستگاه واگن مترو شهر تهران و در فاز های بعدی پروژه برای سایر کلانشهر ها (مشهد، اصفهان، کرج، تبریز و …) اقدام می گردد.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه با بهره گیری از فناوری های نوین اندازه سهم ساخت داخل در حوزه ناوگان ریلی افزایش می یابد، اعلام نمود: هم اکنون سهم ساخت داخل واگن در کشور حدود 40 درصد است که طبق هدف تعریف شده مقرر شده در خاتمه قرارداد تامین 2 هزار دستگاه اندازه ساخت داخل به 85 درصد برسد که تجهیزات و قطعات اصلی نظیر سیستم رانش، بوژی، سیستم های الکتریکال و مکانیکال واگن و … را شامل می گردد.

وی گفت: برآورد اقتصادی پروژه تامین 630 دستگاه واگن مترو بالغ بر 700 میلیون یورو است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 تیر 1401 بروزرسانی: 16 تیر 1401 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1325

به "امضای قرارداد مدیریت طرح تامین 2 هزار دستگاه واگن مترو در آینده نزدیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای قرارداد مدیریت طرح تامین 2 هزار دستگاه واگن مترو در آینده نزدیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید