خبرنگاران آمریکایی ها چگونه دوباره به ترامپ اعتماد نمایند؟

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، تهران - خبرنگاران - به نوشته مرکز تحقیقاتی امور بین الملل بارسلونا (CIDOB) شیوع یکباره ویروس کرونا در آمریکا و مدیریت غلط کاخ سفید در مواجهه با این بحران، با کاهش میزان محبوبیت دونالد ترامپ و افزایش بی اعتمادی جامعه، نقشه های او برای باقی ماندن در سِمت ریاست جمهوری آمریکا را نقش بر آب کرد.

خبرنگاران آمریکایی ها چگونه دوباره به ترامپ اعتماد نمایند؟

به گزارش روز سه شنبه خبرنگاران، تارنمای مرکز مطالعات امور بین الملل بارسلونای اسپانیا در یادداشتی نوشت: پیش داوری و پیش بینی نتیجه انتخابات آمریکا امر بی فایده ای است، زیرا همواره عواملی وجود دارند که می توانند نتایج انتخابات را دستخوش تغییر نمایند. شیوع کووید-19 نمونه شاخص این ادعا است. پیش از همه گیری ویروس کرونا، ترامپ از مزیتی آشکار برای پیروزی در کارزار نوامبر(13 ابان) برخوردار بود؛ اینکه پیروزی دوباره روسای جمهوری در دور دوم انتخابات تقریبا همواره متداول بوده است؛ از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون فقط سه نفر از روسای جمهوری آمریکا و با دلیل شرایط نامطلوب مالی در انتخابات دور دوم شکست خورده اند.

اوایل سال 2020 میلادی، به نظر می رسید که شرایط مطلوب مالی آمریکا می تواند رمز پیروزی ترامپ در انتخابات باشد، اما با وقوع فاجعه کووید-19 و رکود جهانی به یکباره برگ برنده ترامپ از دست رفت. مدیریت ضعیف کاخ سفید در مقابله با این بیماری، افتخار قرار گیری نام آمریکا در صدر فهرست کشورهای درگیر با بالاترین آمار شمار مبتلایان و جانباختگان را نصیب این کشور نموده است.

رسوایی ها و افشاگری های اخیر درباره ترامپ، استیضاح و مدیریت غلط او در مواجهه با بحران کرونا سبب شد تا میزان مقبولیت ترامپ در ماه های اخیر کاهش 50 درصدی داشته باشد.

پرسش اساسی این روزهای مخالفان دولت فعلی آمریکا این است: جامعه آمریکا چگونه قادر خواهد بود به کسی که هشدارهای اولیه را نادیده گرفته، در قبال نظرات متخصصان بی تفاوت بوده، اطلاعات غلط منتشر می نموده، یاری به ایالت ها با انگیزه های حزبی را انکار نموده و در نهایت اینکه روزانه 3000 نفر را به کام مرگ بیماری قابل پیشگیری فرستاده است، اعتماد کند؟

این خلاف طبیعت است که رئیس جمهوری با مدیریت غلط در مقابله با بزرگترین فاجعه ای که یک نسل را دچار بحران نموده است، بتواند از این موضوع بهره برداری سیاسی کند. تفسیر این موضوع با استناد به تحقیقات علوم سیاسی امری ساده است؛ نخست اینکه به گفته نیل مالهوترا (Neil Malhotra) استاد دانشگاه استنفورد، بهره برداری سیاسی از راستا پاسخ به بحران های فجیع برای آن دسته از سیاستمدارانی مهیا است که در کنترل و مهار آن پیروز عمل نمایند.

دوم اینکه حزب گرایی بر همه جنبه های سیاست معاصر آمریکا حاکم است. تجزیه و تحلیل های گوناگون از جمله نظرسنجی اجرا شده از طریق تیم متخصصان شانا گادریان، سارا گودمن و تام پپینسکی گواه این مطلب است که بهترین متغیر به منظور تخمین و سنجش پاسخ آمریکایی ها به کووید-19، طبقه بندی براساس دو حزب دموکرات و جمهوری خواه است.

شکاف میان جمهوری خواستار و دموکرات ها حتی در استفاده از ماسک، به عنوان ساده ترین راه چاره مقابله با بیماری همه گیر در جامعه مشهود است؛ بر این اساس میزان استفاده از ماسک در شهروندان متمایل به حزب دموکرات 20 درصد بیشتر از جمهوری خواستار گزارش شده است.

بر اساس نظرسنجی صورت گرفته توسط دانشگاه مونماوت در بازه زمانی سوم تا هفتم آوریل (15 تا 19 فروردین)، 66 درصد از دموکرات ها یا به طور تقریبی دو نفر از هر سه نفر گفتند که به شدت نگران ابتلای اعضای خانواده خود هستند. حال آنکه این رقم در جمهوری خواستار تنها 37 درصد اعلام شد.

سوم اینکه اثر صف آرایی زیر پرچم (rally round the flag effect) در آمریکا که ناظران سیاسی به آن اشاره می نمایند، واقعیت دارد. اثر صف آرایی زیر پرچم مفهومی در علوم سیاسی و روابط بین الملل است که افزایش کوتاه مدت حمایت مردمی از رئیس جمهوری در دوران بحران های بین المللی یا جنگ را شرح می دهد. اما نشانه های کمی وجود داد که ترامپ بتواند به نتایج دلخواه ناشی از این اثر دست یابد. بحران های سیاسی خارجی اغلب به رئیسان جمهور آمریکا در ارتقای میزان محبوبیت شان و کاهش انتقادهای حزبی به اتهام تفرقه افکنی یاری نموده است.

در خاتمه این مقاله آمده است: دموکرات ها برای پیروزی باید رای دهندگان آمریکایی را متقاعد نمایند که توانایی اداره بهتر امور را دارا بوده و به اثر وارونه به کارگیری زبان جنگ مطلع باشند.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 481

به "خبرنگاران آمریکایی ها چگونه دوباره به ترامپ اعتماد نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمریکایی ها چگونه دوباره به ترامپ اعتماد نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید