آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا ، روسیه دوباره رتبه بندی را تغییر داد ، افزایش میزان ابتلا در ایران

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، شمار قربانیان روزانه ویروس جدید کرونا در بسیاری از کشورها رو به کاهش است و دولت ها به دنبال کاهش محدودیت های تردد هستند. هم اکنون بیش از 3 میلیون نفر در سراسر دنیا به کووید 19 مبتلا شده اند و از این میان ویروس جدید کرونا جان بیش از 215 هزار نفر را گرفته است.

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا ، روسیه دوباره رتبه بندی را تغییر داد ، افزایش میزان ابتلا در ایران

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، کیانوش دنیا پور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران اظهار داشت در 24 ساعت گذشته 71 نفر دیگر بر اثر ابتلا به کووید19 در کشور جان باخته اند. وی از شناسایی هزار و 112 مورد جدید ابتلا به ویروس جدید کرونا نیز اطلاع داد و اضافه نمود: شمار افراد مبتلا به این ویروس در ایران به 92 هزار و 584 نفر افزایش یافته است. شمار جان باختگان کووید19 در ایران نیز به 5 هزار و 877 نفر رسیده است.

یورونیوز آخرین آمار و اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا در ایران و دنیا در روز سه شنبه 9 اردیبهشت 1399 خورشیدی (28 آوریل 2020 میلادی) را منتشر نموده که در ادامه می خوانید.

  • تمام مردم لوکزامبورگ ظرف یک ماه تست کرونا می دهند

دولت لوکزامبورگ روز سه شنبه اظهار داشت بنا دارد ظرف یک ماه از تمام شهروندان این کشور تست کرونا بگیرد. کشور کوچک لوکزامبورگ بیش از 620 هزار نفر جمعیت دارد و دولت این کشور می خواهد با حداقل روزی 20 کرونا تمام موارد ابتلا را طی یک ماه شناسایی کند.

تا به امروز 3 هزار و 741 نفر در لوکزامبورگ به کووید 19 مبتلا شده و 89 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری در این کشور جان خود را از دست داده اند.

  • آمار مبتلایان ایتالیا از 200 هزار نفر گذشت

آمار مبتلایان به کووید 19 در ایتالیا از 200 هزار نفر فراتر رفت و با ثبت 2 هزار و 91 مورد جدید در شبانه روز گذشته به مجموع 201 هزار و 505 مورد رسید. به این ترتیب ایتالیا پس از اسپانیا، دومین کشور اروپایی است که بیش از 200 هزار مورد مثبت کرونا در آن مشاهده شده است. شمار جان باختگان کرونا در این کشور نیز با مرگ 301 نفر دیگر در 24 ساعت اخیر به رقم 27 هزار و 359 نفر رسید.

  • 125 نفر دیگر در افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شدند

وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت بهداشت (صحت عامه) افغانستان از ثبت 125 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور در 24 گذشته اطلاع داد. تعداد افراد مبتلا به کووید 19 در افغانستان با موارد جدید ابتلا به هزار و 828 نفر افزایش یافته است. هرات با 21 مورد ابتلای جدید در بین ولایت های افغانستان بیشترین مورد را در شبانه روز گذشته ثبت نموده است و بعد از آن کابل با 15 مورد ابتلا واقع شده است. شمار جان باختگان کووید 19 در افغانستان نیز بنا بر اعلام وزارت بهداشت این کشور به 58 نفر افزایش یافته است.

  • دفتر آمار ملی بریتانیا: شمار جان باختگان کرونا در انگلیس و ولز 54 درصد بیشتر از آمار دولتی است

طبق آنالیز های دفتر آمار ملی بریتانیا، شمار جان باختگان ناشی از ویروس جدید کرونا در انگلیس و ولز تا تاریخ 17 آوریل 54 درصد بیشتر از آمار رسمی دولت بریتانیا است. طبق گزارش این موسسه، تا تاریخ 17 آوریل 22 هزار و 351 نفر در انگلیس و ولز در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. این در حالی است که آمار دولتی تعداد 14 هزار و 451 مورد فوتی در انگلیس و ولز را تا تاریخ 17 آوریل نشان می دهد.

  • استرالیا: در مقابل ویروس کرونا برنده ایم

مقام های استرالیایی به مردم اجازه دادند پس از یک ماه تعطیلی در ساحل معروف بوندی و دو ساحل دیگر در نزدیکی سیدنی استرالیا حضور پیدا نمایند. وزیر بهداشت استرالیا اظهار داشت که در 24 ساعت گذشته تنها یک مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است. وی درباره شرایط این بیماری در استرالیا گفت: ما برنده هستیم اما هنوز به طور کامل پیروز نشده ایم.

  • پیش بینی مرگ 74 هزار نفر بر اثر کووید 19 در آمریکا

دکتر کریس موری، رئیس موسسه سنجش و ارزیابی دانشگاه واشنگتن به سی ان ان گفت طبق مدل های ارائه شده از سوی این موسسه، آنها پیش بینی نموده اند شمار جان باختگان ویروس کرونا در آمریکا به 74 هزار نفر افزایش می یابد.

وی گفت: پیش بینی فعلی ما 74 هزار مورد فوتی است. این آمار جزو بهترین تخمین موسسه ما است. هم اکنون بیش از 56 هزار نفر در ایالات متحده آمریکا بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را از دست داده اند و حدود یک میلیون نفر نیز به این بیماری مبتلا شده اند.

  • شمار مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه از ایران فراتر رفت

شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در روسیه با اضافه شدن 6 هزار و 411 نفر در 24 ساعت گذشته به 93 هزار و 558 نفر افزایش یافت. با این آمار، تعداد مبتلایان کووید 19 در روسیه از ایران پیشی گرفت. مقام های روس اظهار داشتند که در 24 ساعت گذشته 72 نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند که شمار افراد جان باخته در این کشور بر اثر کووید 19 به 867 نفر رسیده است.

  • قرنطینه و تعطیلی مشاغل در روسیه تمدید شد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دوره تعطیلی مشاغل و قرنطینه در این کشور را با هدف مهار انتشار ویروس کرونا تا 11 ماه مه (9 اردیبهشت) تمدید کرد. تعطیلی مشاغل با حفظ دستمزد در روسیه اجرایی می گردد. این محدودیت ها قرار بود تا خاتمه ماه آوریل لغو گردد اما پوتین گفت که روسیه هنوز به پیک بیماری کووید19 نرسیده است. وی به اعضای دولت دستور داد تا اقدام های جدیدی با هدف حمایت از اقتصاد و شهروندان اتخاذ گردد و برنامه ها برای کاهش تدریجی محدودیت ها تا 5 مه ارائه شوند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 210

به "آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا ، روسیه دوباره رتبه بندی را تغییر داد ، افزایش میزان ابتلا در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا ، روسیه دوباره رتبه بندی را تغییر داد ، افزایش میزان ابتلا در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید