جاده علم و فناوری پایانی ندارد خبرنگاران

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، یک سال دیگر هم گذشت و همچنان با بیماری کرونا دست به گریبان بودیم. ویروسی که آمد تا به جهان ثابت کند هنوز در حوزه علم و فناوری حرف برای گفتن و راه برای رفتن زیاد مانده است. هنوز مجهولات و چالش هایی وجود دارد که برای حل آن ها باید دوید و دانش آموخت.

جاده علم و فناوری پایانی ندارد خبرنگاران

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرنگاران، یک سال دیگر هم گذشت و همچنان با بیماری کرونا دست به گریبان بودیم. ویروسی که آمد تا به جهان ثابت کند هنوز در حوزه علم و فناوری حرف برای گفتن و راه برای رفتن زیاد مانده است. هنوز مجهولات و چالش هایی وجود دارد که برای حل آن ها باید دوید و دانش آموخت.

کشور هایی که در حوزه علمی و دانش خود را نشان دار می دانستند هم در مقابل این بیماری زانو زدند و یک سال با انواع مسائل و گرفتاری های اقتصادی و جانی آن جنگیدند. شاید این بیماری ها و تهدیدات می آیند تا ثابت نمایند، راستا علم و فناوری پایانی ندارد و هرقدر هم که در این زمینه کوشش کنیم باز هم کم است و باز هم باید جست.

روز های کرونا زده در ایران بهترین مجالی بود برای ناباورانی که چندان رغبتی به حمایت از زیست بوم فناوری و نوآوری نداشتند و آتیه آن را خیلی روشن نمی دیدند؛ اما در همین روز های وانفسا دیدند که شاید تنها راه، اعتماد به این داشته های علمی و تخصص های برگرفته از فکر و ایده های بومی است. دارایی هایی که باید قدردان آن باشیم تا بتوانیم در بروز بحران ها، گلیم کشور را از آب بیرون بکشیم.

البته این راستا به خودی خود راهش را در میان مسائل، دشمنی ها و موانع پیش رو، یافته و باقدرت به جلو می راند. هر روز هم شاهد گسترده تر شدن سفره نوآوری و فناوری در کشورمان هستیم. سفره ای هم قد و قواره ایران و ایرانی. شاید این توسعه یافتگی را بتوان از معدود مدل هایی دانست که پایتخت و شهر های عظیم و کوچک سرش نمی گردد و همه ایران را در بر گرفته است. چرا که جریان دانش و ایده بی وقفه است و شهری و روستایی برایش فرقی ندارد.

زیست بوم فناوری و نوآوری هم در کنار همه این دارایی های بومی ایستاد تا فضایی برای گسترده تر شدن سفره علم و فناوری در کشور فراهم گردد و راه را برای ورود فکر، ایده و خلاقیت جوانان به اقتصاد و زندگی روزمره مردم باز کند. راهی که شروع شده و کسی توان سد کردن آن را ندارد.

ایران و ایرانی ایستاده و همه بحران ها، احتیاج ها و مسائل را با ایستادن بر روی پای خود و گذاشتن دست بر زانوی توانمند جوانانش پشت سر خواهد گذاشت. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم تا آخر ایستاده تا این ظرفیت ها به هدر نرود و در جای درست خود بایستند. این کوشش ها ادامه خواه داشت تا روزی که جهان بی منت و حرفی بپذیرد ایرانی می تواند و ایران سربلند و قوی است.

*رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 813

به "جاده علم و فناوری پایانی ندارد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاده علم و فناوری پایانی ندارد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید