ثبت نام وام مستأجران به زودی شروع می گردد

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، وزیر راه و شهرسازی گفت که بین 40 هزار تا 70 هزار میلیارد تومان برای ودیعه مسکن دهک های پایین پیش بینی شده که به زودی مردم می توانند در سامانه ثبت نام نمایند.

ثبت نام وام مستأجران به زودی شروع می گردد

به گزارش ایرنا، رستم قاسمی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه هیأت وزیران در جمع خبرنگاران درباره اقدامات وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن گفت: در مورد بحث اجاره بسته اجاره بها تهیه و در ستاد تنظیم بازار تصویب شده است که به موجب آن سقف 25 درصدی برای افزایش نرخ اجاره بها در تهران و شهر های بزرگ در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: آژانس های مسکن باید کارت های تخصصی و اعتباری از وزارت مسکن بگیرند و در سامانه مسکن ثبت نام نمایند تا همه فعالیت ها رصد و کنترل گردد و با وجود این سامانه می دانیم که به عنوان نمونه یک باب مسکن متعلق به چه کسی است و آن را با چه رقمی اجاره داده و حتماً باید این ها در سامانه ثبت گردد.

وزیر راه و شهرسازی در مورد اجرای قانون اخذ مالیات از خانه های خالی گفت: 560 هزار واحد مسکونی خالی به وزارت دارایی معرفی شده است که از این اندازه هزار واحد اعتراض کردند و در حال آنالیز است و از مالکان مابقی خانه ها اعتراضی دریافت نشده است.

قاسمی با بیان این که حدود 400 هزار خانه خالی نو نیز گزارش شده است، اضافه کرد: خانه های خالی به گونه ای باید دیده شده که اگر اجاره ندهند ضرر سنگینی می نمایند و اجرای این قانون فواید و آثار بسیار خوبی خواهد داشت.

وی در رابطه با آخرین شرایط طرح احداث چهار میلیون مسکن از سوی دولت سیزدهم شرح داد: درباره نهضت ملی مسکن با آقای رئیس جمهور جلسه داشتیم و قرار است فراوری مسکن در کشور در دو بخش دو میلیونی را شروع کنیم.

قاسمی اعلام کرد: بر اساس آخرین آمار، بیش از یک میلیون و 250 هزار واحد از خاک برداری تا سقف کاری ساختمانی را در دست اجرا داریم.

وی ابراز امیدواری کرد تا 28 خرداد که سالگرد شروع به کار دولت است، این اندازه به حدود 2 میلیون برسد تا در خاتمه کار دولت این وعده محقق گردد و تأکید کرد نخستین سری این واحد ها نیز از مهر ماه سال جاری تحویل خواهد شد و پس از آن به تدریج واحد ها ماهانه به صاحبانش واگذار می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 18 تیر 1401 بروزرسانی: 18 تیر 1401 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1328

به "ثبت نام وام مستأجران به زودی شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام وام مستأجران به زودی شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید