کوشش برای کاهش زمان صدور پروانه ساخت در مرکز

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، گفت که زمان صدور پروانه ساخت در تهران یکی از چالش های مهم در حوزه شهرسازی است که کوشش می گردد راه چاره موثر در کاهش این زمان تبیین و در نهایت تصویب گردد.

کوشش برای کاهش زمان صدور پروانه ساخت در مرکز

به گزارش روابط عمومی شورای شهر تهران، جعفر شربیانی در جلسه کارشناسان و مدیران حوزه شهرسازی و معماری منطقه 3 تهران در قالب طرح یک چالش، یک راه چاره با بیان این مطلب اضافه کرد: هدف از برگزاری چنین جلساتی توجه به نگاه ویژه کارشناسان بخش شهرسازی در مسائل این حوزه است.

وی با بیان اینکه این نگاه از پایین به بالا با هدف حل موضوعات معماری و شهرسازی شکل می گیرد، ادامه داد: اعتقاد داریم حوزه شهرسازی پیشانی خدمت رسانی شهرداری تهران به شهروندان است، زیرا نخستین حوزه ای که مردم با مراجعه به آن در پی خدمات هستند، بخش معماری و شهرسازی است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرسازی و معماری یکی از معیار سنجش اندازه خدمات رسانی شهرداری به شهروندان محسوب می گردد، بیان نمود: در این جلسات در پی راه چارههای منطقی و کاربردی برای حل 4چالش اساسی شهرسازی در تهران هستیم.

وی با بیان اینکه با جمع بندی نقطه نظرات کارشناسی ای که در قالب این جلسات مطرح می گردد، راه چارههای کاربردی در قالب طرح و لوایح در صحن شورا مطرح خواهد شد، یادآور شد: نخستین مساله مربوط به زمان صدور پروانه ساخت در تهران است که یکی از چالش های مهم در حوزه شهرسازی است. در پی این هستیم تا راه چاره موثر در کاهش این زمان را تبیین و در نهایت تصویب کنیم.

شربیانی تاکید نمود: با توجه به اینکه نقطه بهینه شهرداری تهران، حوزه شهرسازی و کسب عایدی از آن است، تا کنون 2 راه چاره در طول دو دهه اخیر در شهرداری تهران مورد استفاده قرار گرفته که با مشکلاتی همراه بوده است. در یک دوره رویکرد شهرداری در حوزه شهرسازی فروش تراکم بود و در دوره بعد نیز با هدف شهرنفروشی و کاهش کسب عایدی از این حوزه تمام فعالیت های این بخش با چالش روبه رو شد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: این در حالی است که در دوره گذشته که اعتقادی به فروش تراکم و منابع شهری نداشتند، 76 درصد عایدی شهرداری تهران از حوزه شهرسازی بوده است. در شورای ششم شهر تهران در پی راه چارهی مناسب برای کسب عایدی و حفظ منابع شهری هستیم، مساله ارائه تخفیفات در حوزه معماری و شهرسازی نیز موضوع مهمی است. در این دوره سعی داریم تا خدمات شهرداری در تمامی حوزه ها به ویژه شهرسازی و معماری به صورت عادلانه بین تمامی شهروندان توزیع گردد.

شربیانی ادامه داد: در پی پاسخ به این سوال هستیم که آیا تخفیفات شهرسازی به تمام شهروندان تخصیص داده شده یا از این امکان تنها قشر خاصی توانسته اند استفاده نمایند.

عضو شورای شهر تهران موضوع باغات را یکی دیگر از مسائل حوزه شهرسازی دانست و بیان نمود: در مواجهه با پرونده باغات شورای شهر در دوره های گذشته دو رویکرد برج باغ و خانه باغ را مد نظر قرار داد، این در حالی است که این دو رویکرد و مصوبه نیز نتوانست به صورت هم زمان هم مردم را راضی نگه دارد و هم مانع از تخریب باغات در مرکز گردد.

به اعتقاد شربیانی، شورای ششم شهر تهرات در پی راه چارهی مناسب برای حفظ باغات و در عین حال رونق ساخت و ساز است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1166

به "کوشش برای کاهش زمان صدور پروانه ساخت در مرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای کاهش زمان صدور پروانه ساخت در مرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید