تحریم های چین علیه آمریکا

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، ایرنا نوشت: وزارت خارجه چین امروز گفت که پکن تحریم هایی را علیه پنج آمریکایی از جمله وزیر تجارت سابق این کشور در پاسخ به اقدام اشتباه واشنگتن در تحریم چند مقام چینی به علت مسئله هنگ کنگ اعمال نموده است.

تحریم های چین علیه آمریکا

به گزارش تارتمای گلوبال تایمز، آمریکا پیشتر در ماه ژوئیه هفت مقام چینی را تحریم نموده بود و ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین اعمال این تحریم های پکن علیه پنج آمریکایی را گفت.

از جمله تحریم ها علیه ایران پنج آمریکایی، ممانعت از ورود آنها به چین و بلوکه کردن دارایی های آنها در چین می باشد.

این پنج آمریکایی پیشتر در فهرست تحریم های ماه ژوئیه چین قرار داشتند اما برای اولین بار است که جزئیات تحریمی علیه ایران افراد اعلام می گردد.

ژائو لی جیان سخنگوی وزارت خارجه چین بعلاوه روز پنجشنبه از آمریکا خواست تا تحریم ها علیه اتباع چینی را لغو کند و به مداخله در امور هنگ کنگ انتها دهد.

این مقام چینی خاطر نشان کرد که پکن تمامی تدابیر لازم را برای حفاظت از منافع ملی خود به کار می بندد.

چین اواخر آذر ماه نیز با ابراز تاسف از تحریم های تازه آمریکا برای 8 شرکت گروه سین جیانگ، آن را عاملی در جهت تضعیف اقتصاد جهانی و تجارت میان 2 کشور مطرح نمود.

سخنگوی وزارت تجارت و بازرگانی چین پیشتر گفته بود: این نخستین بار نیست که دولت آمریکا به بهانه های کذب از جمله امنیت ملی یا نقض حقوق بشر در اقتصاد چین دخالت می نماید و برای کالاهای سین جیانگ تحریم وضع می نماید تا صادرات و سرمایه گذاری ما را کنترل کند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 بهمن 1400 بروزرسانی: 23 بهمن 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1197

به "تحریم های چین علیه آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم های چین علیه آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید