تباس: مخالفان از سرگیری فصل از شروع نشدن آن سود می برند، نقض مقررات عواقب سختی به همراه خواهد داشت

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، رئیس سازمان لیگ فوتبال اسپانیا، مخالفت بعضی باشگاه ها با شروع مجدد مسابقات را به دلیل نفع بردن آنها از نیمه تمام ماندن فصل می داند.

تباس: مخالفان از سرگیری فصل از شروع نشدن آن سود می برند، نقض مقررات عواقب سختی به همراه خواهد داشت

به گزارش خبرنگاران، خاویر تباس مخالفت بعضی باشگاه با از سر گرفته شدن مسابقات فوتبال در بعضی لیگ ها اروپایی را بی دلیل نمی داند.

درحالی که لالیگای اسپانیا شب گذشته (پنجشنبه) بعد از سه ماه وقفه به دلیل شیوع کرونا از سرگرفته شد، در ایتالیا هنوز بعضی باشگاه ها ساز مخالفت می زنند و از سرگیری مسابقات را به صلاح نمی دانند. تباس اما مخالفت با شروع دوباره مسابقات را نشأت گرفته از منافع سازمانی بعضی تیم ها می داند.

رئیس سازمان لیگ فوتبال اسپانیا در این باره به نشریه کوریره دلواسپورت ایتالیا گفت: من از اینکه بعضی در ایتالیا به صورت علنی مخالفت خود با از سرگیری مسابقات فوتبال را ابراز می کردند، خیلی نگران بودم. به نظر من آنها از نیمه تمام ماندن لیگ سود می برند و شرایط سلامت و بهداشت را بهانه می نمایند. خوشبختانه سری A از سر گرفته می گردد و من امیدوارم که این لیگ با موفقیت تا خاتمه راه را طی کند.

تباس با غیرمحتمل دانستن موج دوم شیوع کرونا در اسپانیا که منجر به قرنطینه سرتاسری دوباره در این کشور گردد، اعتراف کرد که از عدم وجود نقشه دوم (پلن B) برای مسابقات لالیگا در صورت ابتلای فرد یا افرادی به کرونا پس از شروع مجدد این بازی ها نگران نیست.

وی اضافه کرد: من فکر نمی کنم که موج جدیدی از شیوع ویروس در راه باشد که منجر به بازگشت قرنطینه گردد. پلن B؟ وقتی که متوجه شویم نمی توانیم به بازی ها ادامه دهیم، برنامه ریزی جدیدی خواهیم داشت. این به نفع ورزش است. بعضی از باشگاه ها درباره عواقب ایجاد وقفه دوباره در لیگ صحبت نموده اند، اما به نظر من الان زمان این کار نیست.

تباس سپس در مورد سهل انگاری بعضی بازیکنان و نادیده گرفته شدن معیارهای بهداشتی و سلامتی توسط آنها پس از افشای حضور نلسون سمدو بازیکن بارسلونا در یک میهمانی هشدار داد و گفت: امیدواریم کار به جایی نرسد که مجبور شویم به سیم آخر بزنیم هرچند اگر بازیکنان نتوانند جلوی خودشان را برای رفتن به باربکیو یا میهمانی های مختلف بگیرند، آن وقت چاره ای جز این نخواهیم داشت. ما به بازیکنان اعتماد نموده ایم پس آنها هم باید جواب این اعتماد را بدهند، نه اینکه ما را پشیمان نمایند. نقض مقررات نه تنها به لالیگا ضربه می زند بلکه سلامت همه مردم را هم به خطر می اندازد.

رئیس لالیگا در سرانجام از امیدواری خود برای بازگشت طرفداران به ورزشگاه ها البته با ظرفیت محدود در فصل جاری گفت و تأکید کرد: اگر ما بتوانیم به اندازه 10 تا 15 درصد ورزشگاه به طرفداران اجازه ورود به ورزشگاه ها را بدهیم، خیلی خرسند خواهیم شد. فرایند شیوع سیری نزولی دارد، اما بازگشت طرفداران به ورزشگاه ها باید با تأیید وزیر بهداشت و شورای ورزش صورت بگیرد و مسلماً نمی توانیم از تمام ظرفیت ورزشگاه ها استفاده کنیم. ما اما به 10 تا 15 درصد ورزشگاه ها هم قانع هستیم و آن را حرکتی در جهت بازگشت به شرایط عادی می دانیم. بازگشت طرفداران به ورزشگاه ها برای ما بسیار حائز اهمیت است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 298

به "تباس: مخالفان از سرگیری فصل از شروع نشدن آن سود می برند، نقض مقررات عواقب سختی به همراه خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تباس: مخالفان از سرگیری فصل از شروع نشدن آن سود می برند، نقض مقررات عواقب سختی به همراه خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید