تور ارزان روسیه: بیانیه لاوروف، وانگ: اقدامات آمریکا تهدیدی برای امنیت ملی روسیه و چین است

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، وزرای امور خارجه روسیه و چین در بیانیه مشترکی یادآور شدند که فعالیت های نظامی و بیولوژیکی سری آمریکا و متحدانش در بعضی منطقه ها دنیا باعث نگرانی هایی شده و امنیت ملی این دو کشور را هم در معرض تهدید قرار داده است.

تور ارزان روسیه: بیانیه لاوروف، وانگ: اقدامات آمریکا تهدیدی برای امنیت ملی روسیه و چین است

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، روسیه و چین معتقدند که فعالیت های نظامی و بیولوژیکی آمریکا و متحدانش تهدید جدی برای امنیت ملی این دو کشور است. این موضوع در بیانیه مشترک سرگئی لاوروف و وانگ یی وزرای خارجه روسیه و چین که متن آن در سایت رسمی وزارت امور خارجه روسیه منتشر شده، آمده است.

در این بیانیه روسای دستگاه های دیپلماسی روسیه و چین یادآور شدند که بیش از 200 آزمایشگاه بیولوژیکی آمریکایی در خارج از سرحدات مرزی این کشور در منطقه ها مختلف دنیا مستقر هستند که فعالیت آنها مخفیانه و غیرشفاف است.

در این سند تأکید شده است: مقامات مسکو و پکن در این رابطه با یکدیگر هم عقیده هستند که فعالیت های نظامی و بیولوژیکی آمریکا و متحدانش باعث نگرانی هایی در جامعه دنیای شده، آسیب جدی به امنیت منطقه ها مختلف دنیا رسانده و امنیت ملی روسیه و چین را هم مستقیماً با خطر روبرو نموده است. ضمن اینکه این فعالیت ها سئوالاتی را هم در ارتباط با رعایت کنوانسیون مربوط به ممنوعیت استفاده از سلاح های بیولوژیکی و میکروبی بوجود آورده است.

پیش از این، الکساندر فئودوروف معاون دبیرکل شورای امنیت روسیه هم گفته بود که توسعه بدون کنترل شبکه های آزمایشگاه های بیولوژیکی آمریکا در نزدیکی مرزهای روسیه نگرانی های جدی را برای مقامات مسکو و بطور کلی در جامعه دنیای بوجود آورده است.

نیکولای پاتروشیف دبیر شورای امنیت روسیه هم چند ماه قبل اعلام نموده بود، مقامات مسکو و پکن دلایل موجهی در اختیار دارند که تصور نمایند در آزمایشگاه های تحت کنترل آمریکا در کشورهای همسایه روسیه و چین که تعداد آنها در حال افزایش است، روی سلاح های بیولوژیکی کار می گردد. ضمن اینکه وجود این آزمایشگاه ها باعث بروز بیماری های مشکوکی هم در میان مردم محلی منطقه ها استقرار این تاسیسات شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1073

به "تور ارزان روسیه: بیانیه لاوروف، وانگ: اقدامات آمریکا تهدیدی برای امنیت ملی روسیه و چین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان روسیه: بیانیه لاوروف، وانگ: اقدامات آمریکا تهدیدی برای امنیت ملی روسیه و چین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید