بچه ها در شهربازی رباتیک با زندگی فناورانه آشنا می شوند

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، اهمیت ورود درست بچه ها به حوزه­ های فناورانه به اندازه­ ای است که فعالان فناور یک شرکت دانش ­بنیان برای این مهم، یک شهربازی هوشمند طراحی نموده اند.

بچه ها در شهربازی رباتیک با زندگی فناورانه آشنا می شوند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ حسین ذبیحی­ خیبری مدیرعامل شرکت آینده رباتیک سبز آرسام گفت: محصولاتی که ما فراوری می­ کنیم تکنولوژی را به زندگی بچه ها وارد نموده و سبب می­ گردد تا آنها، خیلی زودتر یک زندگی تکنولوژیک را تجربه نمایند.

ورود هوش مصنوعی به زندگی بچه ها

این شرکت دانش بنیان، یک شهربازی رباتیک ساخته که یک ربات در راس آن واقع شده است و یک­سری بازی­ های تکنولوژیک را راهنمایی می­ کند. در این اساب­بازی­ های هوشمند، برای آموزش و سرگرمی­ بچه ها، از هوش مصنوعی استفاده شده؛ مثلا گوشی موبایل به ابزاری تعاملی تبدیل و کودک با آن بازی نموده و مراحل پیش می­ رود و گوشی موبایل به قطعات متصل می­ گردد.

البته که این بازی مشابه خارجی چندانی ندارد و مهمترین نوع آن آمریکایی است، اما امتیازی که نمونه ایرانی در قیاس با نمونه­ های مشابه خارجی دارد آن است که قابلیت کار در هر نوع گوشی را دارد. حال آن ­که نمونه­ های خارجی تنها با آیپد کار می­ نمایند. این شرکت با این­ قبیل ابتکارها، پیروز به دریافت جایزه یونیسف شده است.

تامین بازار داخل و ارزآوری

برای فراوری این محصول ایران ساخت که در حال ­حاضر در مراحل نهایی واقع شده است، 10 نفر به­ طور مستقیم مشغول فعالیت هستند که در ادامه و با ورود به بخش بازاریابی و دیگر بخش­ ها، تعداد نفرات شاغل مستقیم و غیرمستقیم، بیشتر می ­گردد.

با توجه به اینکه نمونه­ های خارجی مشابه، به علت گران بودن وارد نمی ­شوند، این محصول دانش بنیان می ­تواند ضمن تامین بازار داخلی، ارزآوری خوبی از محل صادرات داشته باشد.

ذبیحی در سرانجام ضمن تشکر از حمایت­های معاونت علمی و فناوری ریاست­ جمهوری گفت: این معانت برای دانش ­بنیان­ ها، اقدامات بسیار خوبی انجام داده به­ طوری­ که اگر این مجموعه اقدامات نبود، کار واقعا برای تمامی شرکت­ های دانش ­بنیان سخت می­ شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1129

به "بچه ها در شهربازی رباتیک با زندگی فناورانه آشنا می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بچه ها در شهربازی رباتیک با زندگی فناورانه آشنا می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید