بهترین راه حل برای درمان افسردگی چیست؟

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، بازار/سلامت مهم ترین نیاز هر فرد است. ولی بسیاری از ما، سالم بودن را تنها به معنای خوب بودن شرایط جسمانی می دانیم. هر گاه مبتلا به بیماری می شویم، در اولین فرصت به پزشک مراجعه می کنیم. ولی در زندگی مان بسیار کم پیش آمده است که برای بهبود شرایط ذهنی و روانی خود به یک روانشناس یا روانپزشک مراجعه کنیم. در این مقاله به بررسی یکی از شایعترین مسائل که زندگی بسیاری از ما را تحت تاثیر قرار داده (مخصوصا پس از دوران قرنطینه) می پردازیم.

بهترین راه حل برای درمان افسردگی چیست؟

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

افسردگی یکی از اختلالهای مرموز و البته جدی است که میتواند تبعات فردی و اجتماعی زیادی برای ما به همراه داشته باشد. طبق نتایج بهدست آمده از تحقیقات مختلف یکی از علل اصلی افسردگی و اندوه، بروز مسائل شخصی و کمبودهای زندگی است. با شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه و دوری از اجتماعات و قرنطینه خانگی، علائم افسردگی نیز در بسیاری از افراد بروز پیدا کرد. در ادامه به جوانب مختلف افسردگی، از جمله تعریف اختلال، علائم و بهترین راههای درمان آن اشاره میکنیم.

تعریف افسردگی به زبان ساده

افسردگی، شرایط روحی دشواری است که یک فرد بنا به دلایل گوناگون آن را تجربه میکند. افسردگی یک حالت ابهام و سرگشتگی روحی است که در نتیجه یک اتفاق ناگوار از جمله فوت افراد خانواده، دوری از عزیزان، بیکاری، از دست دادن شغل و یا شکستهای عشقی و عاطفی ممکن است برایمان رخ دهد.

این اختلال ذهنی و روانی به قدری خاموش عمل میکند که گاهی ممکن است حتی متوجه مبتلا شدن به آن نشویم. شرایطی که افسردگی برایمان به وجود میآورد در ابتدا بیشتر جنبه روانی دارد و در صورت عدم درمان به موقع ممکن است به مسائل جسمی نیز ختم شود.

برخلاف آنچه در تصور عموم شایع است، افسردگی تنها به انزوا و گوشه گیر شدن اشخاص منجر نمیشود، بلکه به گفته متخصصان، این اختلال بیشتر ناشی از عدم داشتن انگیزه کافی ایجاد شده و به نوعی خطایی شناختی است.

علائم افسردگی چیست؟

همانگونه که پیشتر اشاره کردیم ممکن است شخص افسرده متوجه شرایط و احوالات روحی و جسمی خود که ناشی از این اختلال است نشود، از طرفی درمان بهموقع این اختلال میتواند به شکل چشمگیری از تبعات بعدی جلوگیری کند. بنابراین توصیه میکنیم با علائم این اختلال آشنا شوید تا بتوانید به موقع برای درمان آن اقدام کنید. علائم شاخص و شایع این اختلال شامل:

- ناراحتی و غمگین بودن مداوم

- بیخوابی

- از دست دادن علاقه و انگیزه انجام فعالیت

- مشکل در تصمیمگیری

- خوابآلودگی بیش از حد

- عدم تمرکز

- انزوا و دوری گزیدن از جمع

- اختلالات اشتها (پرخوری یا کم خوری)

- احساس خستگی مفرط

- اضطراب و دلشوره

- فکر یا اقدام به خودکشی

منبع: همگردی
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 320

به "بهترین راه حل برای درمان افسردگی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین راه حل برای درمان افسردگی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید