سفر به اولین دهکده سلامت در ایران

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، در شهری که از گذشته، دومین میعادگاه زائران اهل بیت (ع) بعد از شهر مشهد بوده است واقع شده است. تا به امروز، شهر قم شاهد تحولات شهرسازی و پیشرفت بسیاری در فراهم آوردن امکانات شهری بوده است و از سال 1394 توانسته منطقه ای را به نام دستجرد در خودش به نام منطقه نمونه گردشگری دستجرد سر زبان ها بیاندازد. یکی از ویژگی های بارزی که این منطقه گردشگری را از دیگر مناطق تفریحی و گردشگری در کشور متمایز می کند، وجود دهکده گردشگری سلامت صبا در قلب آن است. این دهکده گردشگری از نمونه های خارجی خود نیز بهتر است و توانسته با در بر دریافت امکانات مختلف، هر چیز مورد نیاز را در اختیار مسافران و گردشگران خود قرار دهد. در این مجال، در مجله گردشگری خبرنگاران سری به دهکده گردشگری سلامت صبا می زنیم تا از چند و چون ماجرا بیش تر باخبر شویم.

سفر به اولین دهکده سلامت در ایران

جهت دهکده گردشگری سلامت صبا

هر کس که به قم سفر می کند، بلافاصله متوجه آب و هوای کویری این شهر می شود. شهر قم به علت قرارگیری در منطقه ای کویری و البته با فاصله کمی از رشته کوه های البرز، هم آب و هوای کویری را در فضای شهری خود دارد و هم آب و هوایی کوهستانی با درجه دمایی متفاوت را در فاصله نه چندان دوری از مرکز شهر. دهکده صبا درست در نقطه ای با آب و هوای کوهستانی قرار گرفته است. میان شهر قم در فاصله 60 کیلومتری استان قم و در همسایگی شهر دستجرد در بخش خلجستان واقع شده است. اگر متوجه آدرس دهکده گردشگری سلامت شده باشید، بی شک متوجه اهمیت اقتصادی منطقه قرارگیری این دهکده هم شده اید؛ دهکده صبا در نزدیکی یکی از مهم ترین گذر راه های تجاری ایران یعنی سه راه سلفچگان واقع شده است. برای رسیدن به این دهکده گردشگری بهتر است جهت اتوبان قم را پیش بگیرید و بعد از پشت سر گذاشتن اتوبان قم-سلفچگان در جهتی سر راست به دهکده گردشگری سلامت صبا برسید.

فعالیت های دهکده سلامت

بی شک در میان ویدیوهای کوتاهی که از سراسر اماکن تفریحی جهان دیده اید، تصاویری از دهکده های سلامت دیده اید که مجموعه ای از امکانات گردشگری و تفریخی و سلامت را در خود جا داده اند و باز هم بی شک حسرت خورده اید که چرا چنین امکاناتی در کشور خودمان نیست. در جواب باید گفت که دهکده گردشگری سلامت صبا تمام آن چه که در بزرگ ترین و معروف ترین دهکده های سلامت جهان موجود است و حتی فراتر از آن، در این دهکده تعبیه شده است. دهکده صبا با امکاناتی مانند چشمه های آب معدنی و آب گرم در شکل های طبیعی و ساخته شده برای همگان وجود دارند و در فصول مرتبط و حتی فصول سرد امکان استفاده از آن ها برای مسافران و گردشگرانی که پا به این دهکده می گذارند وجود دارد. برای رهایی از زندگی روزمره و قرار دریافت در جوی آرام و سراسر سرگرم کننده می توان با خیال آسوده دهکده صبا را در اولویت قرار داد. سفر، گردشگری و سلامت سه مفهومی هستند که همگی در این دهکده دیده می شوند. آب های معدنی، لجن و نمک درمانی دهکده صبا با نظارت و کنترل تیم پزشکی آن برای مسافران و گردشگرانی که در پی سلامت روح و جسم خود هستند فراهم است و برای استخوان نرم کردن و آرام کرnن سیستم عصبی بدن بهترین گزینه را با دهکده سلامت پیش رو دارید. ورزش های آبی و انجام ورزش های هوازی در استخرهای تعبیه شده دهکده صبا با حضور اساتید و مربیان این رشته تمام موارد مورجهانز را برای مخاطبان این رشته فراهم کرده اند.

امکانات پزشکی و گردشگری

عبارت گردشگری پزشکی از سال های پیش در فهرست تعاریف صنعت گردشگری قرار گرفته است. گردشگری-پزشگی به سفرهایی گفته می شود که افراد برای درمان و انجام عمل جراحی تعیین به شهر دیگری سفر می کنند و از تیم پزشکی مجرب مستقر در مقصد استفاده می کنند. در حال حاضر، دهکده صبا با قرار دادن تیم مجرب پزشکی، دست به انجام عمل های جراحی و درمان های متفاوت برای بیماران مسافری زده که به این دهکده سفر می کنند. یکی از دلایلی که بسیاری از بیماران تحت مداوا به دهکده گردشگری سلامت صبا می آیند این است که بعد از گذراندن مراحل درمانی، حضورشان در فضای مجهز و مفرّح باعث بهبودی شرایط آن ها در مدت زمان کم تری می شود. سالن های همایش، کافی شاپ، سفره خانه سنتی، تالار، دریاچه مصنوعی، هتل، ویلاهای اقامتی برای مدت زمانی که در دهکده اقامت دارید، سایت ماهیگیری، کافی شاپ، فروشگاه، دریاچه مصنوعی و امکانات خارق العاده دیگر همگی در دهکده صبا قرار گرفته اند. البته خبر خوب برای بچه ها این است که دهکده صبا این عزیزان را هم در اولویت های خود قرار داده است. برای تفریح بچه ها در دهکده گردشگری سلامت صبا نگران نباشید؛ ساخت یکی از ایمن ترین و جذاب ترین شهربازی های ایران در دهکده صبا باعث شده تا هیچ خانواده ای در سفرش به این نقطه، با اعتراضات کودک خود رو به رو نشود. برای کسانی که به قصد تفریح به دهکده آمدند هم برنامه سلامت وجود دارد. پزشکان حاضر در این مجموعه با ارائه رژیم های غذایی سلامت به تصحیح عادت های غذایی مسافران می پردازند و مواردی مانند فشار خود، وزن، چربی و قند نیز در این مجموعه اندازه گیری می شود.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 229

به "سفر به اولین دهکده سلامت در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به اولین دهکده سلامت در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید