بر معرفی ظرفیت های واقعی گردشگری ایران در اکسپو 2020 دوبی تمرکز شود

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، روز گذشته نشستی با حضور علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اعضای ستاد اکسپو اتاق ایران در پاویون ایران در اکسپو 2020 برگزار گشت. موضوع این نشست استفاده از فرصت های اکسپو 2020 دوبی در حوزه گردشگری بود.

بر معرفی ظرفیت های واقعی گردشگری ایران در اکسپو 2020 دوبی تمرکز شود

مهرداد زواره محمدی، عضو کمیته اکسپو اتاق ایران درباره این نشست به پایگاه خبری اتاق ایران می گوید: چهارده نهاد از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی بحث برنامه ریزی رویدادها و بهره برداری از فضای پاویون ایران در شش ماه اکسپو 2020 دوبی هستند؛ هدف اصلی این نهادها هم افزایی و استفاده از فضای پاویون ایران و فضاهای خارج از پاویون در راستای هدف اکسپو 2020 یعنی پیوند فکر ها و خلق آینده با تکیه بر رویکردها و راهکارهای فرهنگی ایران است.

محمدی می گوید: وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی، وزارت راه و شهرسازی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و غیره حدود دو سال بود که نشست هایی را برگزار می کردند تا راه های استفاده از ظرفیت های اکسپو و ظرفیت های موازی یعنی اتاق بازرگانی دوبی، مرکز مالی دوبی، مرکز تجارت جهانی دوبی بررسی کنند.

او تصریح می کند: در ادامه همان نشست ها تلاش ما این است تا بتوانیم از همه ظرفیت ها برای علاقه مند کردن بازدیدکننده ها به غرفه ایرانی و هم افزایی بین رویداد موازی اکسپو استفاده کنیم. همچنین از تقویم رویدادها مثل هفته ای که در ماه ژانویه در حوزه جهانگردی است، در حوزه جهانگردی، تقویت زیرساخت های جهانگردی، جذب سرمایه گذاری و مشارکت بهره بگیریم. همچنین بتوانیم تصویر بهتری از ایران به مخاطبان جهانی ارائه کنیم.

محمدی ادامه داد: در این نشست سعی کردیم نشان دهیم پاویون ایرانی در اکسپو 2020 دوبی چقدر و چگونه می تواند در جهت جهانگردی و معرفی میراث فرهنگی ایرانی پیروز باشد.

محمدی ادامه می دهد: ما سعی می کنیم با آگاهی بخشی به مخاطب، مخصوصاً فعالان صنعت جهانگردی در ارتباط با این رویداد بی نظیر و توانمندسازی از این دیدگاه که اکسپو یک نمایشگاه عام نیست و باید نگاهی بلندمدت به آن داشت، می شود تفکرات بخش خصوصی را به این حوزه واقعی و عملیاتی کرد.

او ادامه می دهد: در این نشست تاکید شد که به جای تمرکز روی جذب جهانگرد از وردی اکسپو به ایران به آمایش سرزمین، واقعیت ها و زیرساخت های جهانگردی و رویداد هفته جهانگردی توجه کنیم. فضای جهانگردی ایران نیاز به یک معرف در پاویون دارد تا از طرف وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی به نام راهنما و کارگشا در این رویداد حضور جدی و فعالی داشته باشد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1068

به "بر معرفی ظرفیت های واقعی گردشگری ایران در اکسپو 2020 دوبی تمرکز شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بر معرفی ظرفیت های واقعی گردشگری ایران در اکسپو 2020 دوبی تمرکز شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید