برف و باران در هفته پایانی اسفند 98، هشدار وقوع سیلاب و تگرگ در بعضی استان ها

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی از غرب، در بعضی استان های غربی و مرکزی کشور، وقوع سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه ها، آب گرفتگی معابر شهری، اختلال تردد در جاده ها و بارش تگرگ پیش بینی می گردد.

برف و باران در هفته پایانی اسفند 98، هشدار وقوع سیلاب و تگرگ در بعضی استان ها

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، صادق ضیائیان مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح آخرین شرایط جوی کشور گفت: در دو روز آینده جوی آرام و آسمانی صاف در اغلب مناطق کشور پیش بینی می گردد، ضمن آنکه پیش بینی افزایش نسبی دما را داریم.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: از بعدازظهر آدینه 23 اسفند سامانه بارشی تازه از غرب و شمال غرب کشور وارد می گردد و در ابتدا مناطقی که ذکر شد را تحت تأثیر قرار می دهد و روز شنبه 24 اسفند کل غرب کشور را دربرمی گیرد.

وی افزود: این سامانه روز شنبه 24 اسفند دامنه ای جنوبی البرز در استان های قزوین، تهران و البرز و بخش هایی از مرکز کشور را دربرمی گیرد و سبب بارش باران، گاهی رعد و برق در این مناطق می گردد، ضمن آنکه در ارتفاعات این مناطق نیز شاهد بارش برف خواهیم بود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در دو روز آینده در استان های ایلام و خوزستان پیش بینی وقوع گرد و خاک به علت وزش باد شدید است.

وی گفت: روز یکشنبه 25 اسفند فعالیت این سامانه بارشی در شمال غرب کاهش می یابد و این سامانه به تدریج پس از مرکز کشور، به شرق کشیده می گردد، ضمن آنکه در غرب و جنوب غرب کماکان بارش ها ادامه دارد.

* بارش شدید باران و بارش برف در ارتفاعات مناطق سردسیر

ضیائیان اعلام کرد: روز شنبه 24 اسفند در استان های ایلام، شمال خوزستان، لرستان 40 تا 60 میلی متر بارندگی و در جنوب غرب کردستان، کرمانشاه، شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد 30 تا 40 میلی متر بارندگی، پیش بینی می گردد.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز یک شنبه 25 اسفند در شمال و شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، غرب اصفهان بین 40 تا 60 میلی متر بارندگی و در ایلام بین 30 تا 40 میلی متر بارندگی و در شمال کهگیلویه و بویراحمد و جنوب استان مرکزی 20 تا 30 میلی متر بارندگی پیش بینی می گردد.

وی افزود: در این راستا احتمال وقوع سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه ها، آب گرفتگی معابر شهری و اختلال تردد در جاده های مواصلاتی، لغزندگی جاده های کوهستانی، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و احتمال وقوع صاعقه پیش بینی و توصیه می گردد مدیریت سدها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، فاصله دریافت از رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در تردد جاده ای و اجتناب از سفرهای غیرضروری در دستور کار باشد.

ضیائیان اعلام کرد: روز شنبه 24 اسفند شدت بارش ها در استان های کرمانشاه، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر، همچنین غرب اصفهان و شمال شرق خوزستان خواهد بود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز دوشنبه 26 اسفند در اغلب مناطق نیمه شمالی بارش ها ادامه دارد.

وی در تشریح شرایط جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر پیش بینی می گردد. ضمن آنکه روز شنبه نیز آسمان تهران نیمه ابری در بعضی ساعات با بارش پراکنده پیش بینی می گردد. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 23 و 13 درجه خواهد بود.

ضیائیان افزود: فردا اهواز و بندرعباس با بیشینه دمای 30 درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان و کرمان با کمینه دمای 2 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 90

به "برف و باران در هفته پایانی اسفند 98، هشدار وقوع سیلاب و تگرگ در بعضی استان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برف و باران در هفته پایانی اسفند 98، هشدار وقوع سیلاب و تگرگ در بعضی استان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید