بانک ها و دستگاه های اجرایی از دخالت غیرضروری در فعالیت های تولیدی منع شدند

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، رئیس اتاق اهواز با اشاره به بخشنامه جدید ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری کشور ویژه تحقق شعار سال گفت: برابر با این بخشنامه بانک ها و دستگاه های اجرایی از دخالت غیرضروری در انجام فعالیت های فراوریی و یا تکمیل طرح های سرمایه گذاری منع شدند.

بانک ها و دستگاه های اجرایی از دخالت غیرضروری در فعالیت های تولیدی منع شدند

شهلا عموری، رئیس اتاق اهواز اظهار کرد: در این بخشنامه به رئیس کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری (استاندار) مأموریت داده شده تا از تعطیلی بنگاه های فراوریی یا توقف فرایند تکمیل طرح های سرمایه گذاری به دلیل مانع تراشی ها، دخالت های غیرضروری و یا ایجاد موانع توسط دستگاه های اجرایی و بانک های عامل در استان با جدیت جلوگیری کند.

او با تأکید بر اینکه کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری به عنوان پشتیبان و مطالبه گر بخش خصوصی محسوب می گردد گفت: افزایش ضمانت اجرایی مصوبات استانی این کارگروه با انجام تعامل و پیگیری موارد با دستگاه قضایی نیز اقدامی است که در دستور کار قرار گرفته است.

عضو کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری استان خوزستان اضافه نمود: محوری ترین مأموریت کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری با شعار سال 1400 مطابقت دارد لذا استفاده از تمام ظرفیت های قانونی برای احقاق حقوق سرمایه گذاران و فراورینمایندگان محق لازم است.

معین تکلیف پفراینده های مطرح شده در کارگروه تسهیل تا انتها دولت

دبیر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان به طرح مسائل و مسائل مختلف واحدهای فراوریی و فعالیت های مالی در کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری خوزستان اشاره نمود و اضافه نمود: برابر بخشنامه جدید ستاد کشور، این پفراینده ها باید تا انتها دولت دوازدهم معین تکلیف شوند.

عموری اضافه نمود: همچنین مقرر شد سامانه آنالیز عملکرد دستگاه های عضو کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری از اردیبهشت ماه سال جاری شروع بکار کند تا اقدامات اجرا شده در زمینه اجرای مصوبات به صورت شفاف آنالیز شوند.

او اضافه نمود: بر همین اساس دستگاه های اجرایی اقدامات اجرا شده در مورد اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری را در این سامانه ثبت می نمایند.

بر اساس این گزارش، رویه های صدور مجوز مربوط به فعالیت های سرمایه گذاری و همچنین وثیقه های بانکی ازجمله مسائل مهم فعالیت های مالی در استان خوزستان محسوب می گردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 832

به "بانک ها و دستگاه های اجرایی از دخالت غیرضروری در فعالیت های تولیدی منع شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک ها و دستگاه های اجرایی از دخالت غیرضروری در فعالیت های تولیدی منع شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید