بازدید 141 هزار نفر از بنا های تاریخی استان کرمانشاه

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : طی شش ماهه اول سال جاری بیش از 141 هزار نفر از بنا های تاریخی استان بازدید کردند.

بازدید 141 هزار نفر از بنا های تاریخی استان کرمانشاه

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از کرمانشاه، جبار گوهری سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی استان کرمانشاه با اشاره به تاثیر منفی کرونا بر صنعت توریستی، گفت : شیوع بیماری کرونا آمار بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی استان را به شدت کاهش داد.

او گفت : البته طی پارسال باتوجه به محدودیت های شدیدی که بر سفر ها اعمال می شد، صنعت توریستی در رکورد شدیدتری قرار داشت، اما از زمان آغاز واکسیناسیون و کاهش محدودیت ها، آمار توریستان هم بیشتر شده است.

سرپرست میراث فرهنگی استان افزود: براین اساس طی شش ماهه ابتدایی پارسال 71 هزار و 572 از بنا های تاریخی دارای ورودی استان بازدید کردند که این آمار در شش ماهه سال جاری با رشد خوبی روبرو شده و به 141 هزار و 782 نفر رسید.

این مسئول افزود: در شش ماهه سال جاری نسبت به مشابه پارسال تعداد 70 هزار و 210 نفر آمار بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی استان افزایش داشته است.

او ادامه داد: بازدید این تعداد توریست از محوطه های تاریخی استان از ابتدای سال جاری درحالی است که در این مدت تنها محوطه های سرباز فعال بودند و تکایا هم که هرساله آمار قابل توجهی بازدیدکننده داشتند، تعطیل بودند.

گوهری با بیان اینکه تاق بستان همچنان در صدر پربازدیدترین محوطه تاریخی استان قرار گرفته است، گفت: در این مدت 102 هزار و 588 نفر از این محوطه تاریخی بازدید کردند و بیستون با 36 هزار و 734 نفر و معبد آناهیتا با 24 هزار و 90 نفر در رده های بعدی قرار دارند.

او افزود: سال جاری هم به مانند پارسال شیوع کرونا مانع از ورود توریستان خارجی زیادی به کرمانشاه شد، بگونه ای که از ابتدای فروردین ماه تا انتهای شهریور تنها 70 توریست خارجی از اماکن تاریخی استان بازدید داشته اند.

سرپرست میراث فرهنگی استان به افزایش آمار واکسیناسیون در کشور علیه بیماری کرونا اشاره نمود و گفت: امیدواریم بزودی شاهد فروکش کردن این بیماری باشیم تا دوباره توریستی استان رونق بگیرد .

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 مهر 1400 بروزرسانی: 21 مهر 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1063

به "بازدید 141 هزار نفر از بنا های تاریخی استان کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید 141 هزار نفر از بنا های تاریخی استان کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید