اعزام 40 پرستار ویژه ICU به استان خوزستان

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، معاون پرستاری وزارت بهداشت از اعزام 40 پرستار ویژه ICU در پی افزایش شیوع کرونا در خوزستان، به این استان اطلاع داد.

اعزام 40 پرستار ویژه ICU به استان خوزستان

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، معاون پرستاری وزارت بهداشت از اعزام 40 پرستار ویژه ICU در پی افزایش شیوع کرونا در خوزستان، به این استان اطلاع داد و گفت: این پرستاران به دانشگاه های علوم پزشکی اهواز و دزفول و دانشکده های علوم پزشکی آبادان جهت ارائه خدمات تخصصی سلامت اعزام شده اند.

مریم حضرتی با اعلام این خبر، اظهار کرد: بنا بر اعلام احتیاج دانشگاه علوم پزشکی، اهواز و دزفول و دانشکده های علوم پزشکی آبادان به پرستاران ICU کار، کمیته پایش شرایط نیروی انسانی پرستاری موضوع را در دست آنالیز قرار داد و با هماهنگی با دانشگاه های بوشهر، خراسان رضوی، تهران، اردبیل، شهید بهشتی، یزد و دانشکده نیشابور، 40 نفر از پرستاران ویژه ICU برای مدت حداقل 15 روز به اهواز، آبادان و دزفول اعزام شدند که این زمان متناسب با شرایط بیماری قابل تمدید خواهد بود.

پایش و رصد روزانه شرایط پرستاری در دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی

دکتر حضرتی از پایش و رصد روزانه شرایط پرستاری در دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی اطلاع داد و گفت: اگرچه کمبود نیروی پرستاری در کشور وجود دارد. اما پرستاران با ایثار و کوشش شبانه روزی بیش از توان خود به بیماران و نظام سلامت ارائه خدمت می نمایند و علاوه بر آن دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی در شرایط بحران و احتیاج به یاری رسانی علیرغم احتیاج خود به نیرو های تخصصی در اعزام نیرو همکاری می نمایند که جا دارد از کوشش های مدیران پرستاری و روسای دانشگاه و دانشکده های مبدا و مقصد پرستاران اعزامی صمیمانه تقدیر و تشکر کنم.

رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی، علت شیوع بیشتر کرونا

وی علت شیوع گسترده کرونا در این استان را بر اساس گزارشات، رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی، حضور مردم در مراسم عزاداری و عروسی و تجمعات دیگر دانست و مطرح نمود: امیدواریم مردم در استان های قرمز و در شرایط هشدار، نکات بهداشتی و فاصله گذاری ها و محدودیت ها را رعایت نمایند تا شاهد کاهش موارد ابتلای جدید به این بیماری باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 326

به "اعزام 40 پرستار ویژه ICU به استان خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام 40 پرستار ویژه ICU به استان خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید