اظهارات ضد ایرانی عربستان سعودی

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، هیأت وزرای عربستان سعودی به ریاست شاه این کشور در جلسه ای بر لزوم برخورد با برنامه هسته ای و بالستیکی ایران تأکید کرد.

اظهارات ضد ایرانی عربستان سعودی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ماجد بن عبدالله القصبی وزیر اطلاع رسانی عربستان سعودی در ارتباط با جلسه هیأت وزرای این کشور به ریاست سلمان بن عبدالعزیز آل سعود شاه سعودی اطلاع داد که هیأت وزرای عربستان سعودی خواهان برخورد با برنامه هسته ای و بالستیکی ایران شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی واس، هیأت وزاری عربستان سعودی در جلسه یادشده آخرین تحولات دنیا و منطقه را مورد آنالیز قرار داد که از جمله این موارد، آنالیز ادعای بی سند دبیر کل سازمان ملل متحد درباره دست داشتن ایران در حمله موشکی سال گذشته به خاک عربستان سعودی بود.

هیأت وزرای سعودی در این جلسه بر لزوم اتخاذ موضع گیری قاطعانه علیه ایران از سوی جامعه بین الملل و همچنین لزوم اتخاذ اقدامات مناسب برای تداوم ممنوعیت تسلیحاتی ایران تأکید کرد.

به گفته واس، هیأت وزاری سعودی همچنین برخورد با برنامه هسته ای و بالستیکی ایران را خواهان شده است.

عربستان سعودی که خود روزانه با حمله به یمن باعث قربانی شدن مردم بی گناه یمن می گردد، مدعی شده که این کشور بر ثبات منطقه پافشاری دارد و اجازه نخواهد داد که امنیت ملی و مرزهایش نقض گردد.

هیأت وزرای سعودی همچنین با خصمانه خواندن اقدامات ایران در منطقه و به خطر افتادن امنیت آبراهه ها و اقتصاد دنیای با اقدامات ایران، گفتند که اجازه این کار را نخواهند داد.

این هیأت همچنین درباره عواقب امنیتی توافقات تسلیحاتی که نفوذ ایران در منطقه را نادیده گرفته اند، هشدار داد.

این اولین باری نیست که عربستان سعودی با مداخله در امور ایران خواهان برخورد با موشکی ایران می گردد؛ وزیر مشاور امور خارجه دولت عربستان سعودی نیز پیشتر در توئیتی ضمن متهم کردن ایران خواهان متوقف کردن برنامه موشک های بالستیک ایران شده بود (جزئیات بیشتر).

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 351

به "اظهارات ضد ایرانی عربستان سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات ضد ایرانی عربستان سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید