اختصاص بودجه ای 97 میلیون دلاری برای نگهداری و بازسازی آثار باستانی و تاریخی مصر

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، ایسنا/ براساس خبرهای واصله، اختصاص بودجه ای 97 میلیون دلاری برای نگهداری و بازسازی آثار باستانی و تاریخی مصر صورت پذیرفت.

اختصاص بودجه ای 97 میلیون دلاری برای نگهداری و بازسازی آثار باستانی و تاریخی مصر

احمد عیسی وزیر توریستی مصر گفت که این وزارتخانه در حال تقویت بخش توریستی و تجربه بازدید نمایندگان از جمله توسعه مکانهای باستان شناسی و موزه هاست و بر این اساس بودجه ای بالغ بر 97 میلیون دلار را برای نگهداری و بازسازی آثار باستانی و تاریخی طی سال مالی 2023ـ2024 در نظر گرفته اند.

بیشتر این هزینه به وسیله خود وزارتخانه و از عایدی حاصل از هزینه ورودی برای جاذبه ها تأمین می گردد.

وزیر توریستی و آثار باستانی مصر بر ارتقای بخش توریستی در مصر و تجربه بازدید نمایندگان از جمله توسعه مکانها و موزه های باستان شناسی و بهبود کیفیت خدمات ارائه شده تاکید نمود.

او اعلام نمود که در حال حاضر بیش از 40 هزار اتاق هتل در کشور موجود است و مقامات در کوشش هستند تا رویه ها را برای سرمایه گذاری در پروژه های مرتبط با توریستی بویژه ساخت هتلها ساده سازی نمایند تا با افزایش تعداد بازدید نمایندگان از مصر و به عنوان بخشی از برنامه کشور برای جذب 30 میلیون توریست در سال، طی پنج سال آینده همگام شوند.

احمد عیسی بعلاوه گفت که حدود 7 میلیون توریست در نیمه اول امسال به مصر آمدند و هدف این وزارت تا سرانجام سال 15 میلیون نفر است.

در همین حال مصطفی وزیری دبیرکل شورای عالی آثار باستانی مصر گفت آثاری در موزه یونانی رومی در اسکندریه قرار داده شده است، تا برای بازگشایی این موزه در آینده نزدیک آماده گردد. این موزه در سال 2005 برای بازسازی تعطیل شده بود.

او اضافه کرد که بعضی از آثار این موزه برای نخستین بار در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت و بعضی دیگر در حفاری های باستان شناسی زیر آب کشف شده اند.

وزیری بعلاوه بر کوششهای مستمر مصر برای بازیابی آثار باستانی مصر که به طور غیر قانونی از کشور خارج شده، تاکید نمود و گفت: بیش از 30 هزار اثر باستانی در چهار سال گذشته کشف شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 12 مرداد 1402 بروزرسانی: 12 مرداد 1402 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1518

به "اختصاص بودجه ای 97 میلیون دلاری برای نگهداری و بازسازی آثار باستانی و تاریخی مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص بودجه ای 97 میلیون دلاری برای نگهداری و بازسازی آثار باستانی و تاریخی مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید