اخباری درباره تکمیل نام وزرای پیشنهادی مصطفی الکاظمی

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، یک نماینده ائتلاف سائرون در مجلس عراق خبر داد که نخست وزیر این کشور به صورت غیر رسمی به فراکسیونهای سیاسی نام وزرای پیشنهادی خود را اعلام کرده است.

اخباری درباره تکمیل نام وزرای پیشنهادی مصطفی الکاظمی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مضر السلمان نماینده ائتلاف سائرون در مجلس عراق خبر داد که به زودی کابینه این کشور تکمیل می شود.

السلمان در جمع خبرنگاران گفت که نخست وزیر به صورت غیر رسمی به فراکسیونهای سیاسی اعلام کرد که پرونده نامزدهای وزارتخانه های بدون وزیر را تکمیل کرده است.

پایگاه خبری بغداد الیوم به نقل از این نماینده عراقی گزارش داد که احتمالا مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، لیست این وزرا را در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به مجلس تحویل دهد.

وی با بیان اینکه مجلس درباره وزرای باقی مانده در هفته جاری، رأی گیری خواهد کرد، شرح داد، ریاست مجلس تا به این لحظه، زمان رأی گیری را معین نکرده است.

السلمان در انتها خاطر نشان کرد که تکلیف هفت وزیر باقی مانده در جلسه ای که برگزار می شود، معین و انتخاب خواهند شد.

بامداد 18 اردیبهشت جاری، نشست مجلس عراق به منظور رای اعتماد به برنامه دولت مصطفی الکاظمی و اعضای کابینه او برگزار شد و وی که به دلیل عدم توافق احزاب سیاسی برسر پیشنهاد دو نامزد برای پست های وزارت خارجه و نفت، تنها اسامی 20 وزیر از 22 وزیر کابینه را به مجلس ارائه کرده بود، پیروز شد تنها برای 15 وزیر خود رای اعتماد کسب کند و وزرای پیشنهادی او برای وزارت خانه های فرهنگ، کشاورزی، مهاجرت، دادگستری و بازرگانی از دریافت رأی اعتماد محروم ماندند.

نخست وزیر جدید عراق در سایه خالی ماندن پست های وزارتی مذکور، ناگزیر شد، 23 اردیبهشت سرپرست هایی برای این وزارت خانه های بدون وزیر انتخاب کند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 250

به "اخباری درباره تکمیل نام وزرای پیشنهادی مصطفی الکاظمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخباری درباره تکمیل نام وزرای پیشنهادی مصطفی الکاظمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید