آمادگی برای لغو ویزا گردشگران ایران و ازبکستان

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، سید عزت الله ضرغامی در این ملاقات که با حضور علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری، محمدعلی اسکندری سفیر ایران در ازبکستان برگزار گردید، گفت: درباره موضوع لغو ویزا بین دو کشور، اقدامات لازم صورت گرفته و ما در ایران پیگیر این هستیم که لغو ویزا را بین دو کشور اجرایی کنیم.

آمادگی برای لغو ویزا گردشگران ایران و ازبکستان

وی با اشاره به کوشش های دولت ازبکستان برای توسعه دنیاگردی، یادآور شد: رئیس جمهوری ازبکستان توجه خوبی به حوزه دنیاگردی از سال های گذشته دارد. یکی از کارهای خوب رئیس جمهوری ازبکستان انتخاب شما به این مسئولیت بوده است که انگیزه و توانمندی زیادی دارید و می توانید اتفاقات خوبی را رقم بزنید.

ضرغامی گفت: وقتی بخارا را بازدید کردم احساس کردم ما و شما چقدر به هم نزدیک هستیم ما از آمدن دنیاگرد ازبکستانی به ایران حمایت می کنیم و بعلاوه اعتقاد داریم دنیاگردان ایرانی که قصد سفر خارجی دارند ازبکستان را با توجه به وجود سمرقند و بخارا در اولویت قرار دهند.

وی افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که پیشتر با شما صحبت کردیم درباره دنیاگردی زمینی بود. قرار است با حضور مدیران ترکمنستان، مسیر تردد دنیاگردان سه کشور ایران، ازبکستان و ترکمنستان را تسهیل کنیم تا تردد زمینی راحت تری داشته باشند.

وزیر میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی خطاب به وزیر اکولوژی ازبکستان ادامه داد: شما با بسیاری از کشورها در لغو ویزا اقدامات خوبی انجام داده اید این لغو ویزا را درباره ایران نیز انجام دهید.

کارهای بزرگ در حوزه دنیاگردی در دستور کار است

عزیز عبدالحکیم اف وزیر اکولوژی، محیط زیست و تغییرات اقلیمی ازبکستان نیز در این ملاقات خطاب به ضرغامی افزود: در نظر داریم در آینده کارهای بزرگی در حوزه دنیاگردی انجام دهیم و در سال 2025 در شهر بخارا یک مراسم ویژه برای دنیاگردی برگزار خواهیم کردیم.

عزیز عبدالحکیم اف گفت: در ملاقات با شما در شهر باکو توافق نموده بودیم یکی از شهرهای ازبکستان را به عنوان مرکز دنیاگردی دنیا اسلام در سال 2025 معرفی کنیم و از تمام وزرا برای حضور در این مراسم دعوت می کنیم. بعلاوه در شهر سمرقند یک دانشگاه با موضوع دنیاگردی تأسیس کردیم، در این دانشگاه دو استاد از ایران و شش دانشجوی ایرانی داریم. من رئیس همین دانشگاه هستم.

وزیر اکولوژی، محیط زیست و تغییرات اقلیمی ازبکستان بعلاوه با اشاره به سفر خود به تهران یادآور شد: پژوهشکده ای را در حوزه صنایع دستی در سفر به ایران دیدیم و قصد داریم در یکی از دانشگاه های سمرقند این پژوهشکده راه اندازی گردد و در سفر بعدی شما به ازبکستان از این مجموعه بازدید کنید.

وی گفت: من در سفر به تهران منظره ها زیبایی را دیدم و یکی از زیبایی های بی نظیر تهران ساختمان هایی با معماری و طراحی زیبا بود.

منبع: گردشبان
انتشار: 26 مهر 1402 بروزرسانی: 26 مهر 1402 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1538

به "آمادگی برای لغو ویزا گردشگران ایران و ازبکستان" امتیاز دهید

1 کاربر به "آمادگی برای لغو ویزا گردشگران ایران و ازبکستان" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی برای لغو ویزا گردشگران ایران و ازبکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید