آشنایی با سایز انواع تشک و کاربرد آن ها

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، اگر شما هم در پی یک تشک تازه برای اتاق خواب خود یا کودک تان هستید، احتمالا تنوع محصولات موجود در بازار شما را گیج نموده باشد. تشک ها انواع مختلفی دارند و هنگام خرید، باید فاکتورهای گوناگونی را درنظر داشته باشید تا برترین گزینه را انتخاب کنید. یکی از مهم ترین فاکتورها توجه به سایز تشک است. در این مقاله هدایت تان می کنیم که چگونه در بین انواع تشک، درست تصمیم بگیرید و دقیقا همان سایزی را انتخاب کنید که به کارتان می آید. از شما دعوت می کنیم مطالعه این مطلب کاربردی را از دست ندهید.

آشنایی با سایز انواع تشک و کاربرد آن ها

انواع تشک خوشخواب براساس جنس و نوع مواد به کار رفته

تشک ها با مواد و متریال متفاوتی ساخته می شوند و هر کدام مزایا و معایبی دارند که ممکن است شما را ترغیب یا از خرید آن منصرف کند. به همین علت قبل از خرید تشک باید تنوع این محصولات را مدنظر داشته باشید و به این فکر کنید که آیا تشک موردنظرتان، احتیاجهای شما را برآورده می نماید یا نه.

1. تشک فنری؛ مزایا و عوارض تشک فنری چیست؟

یکی از قدیمی ترین انواع تشک ها، محصولاتی است که در آن ها فنر به کار رفته است. معمولا تشک های فنری نسبت به دیگر گزینه ها قیمت پایین تری دارند و بسیار بادوام هستند. هوا از فضای بین فنرهای به کار رفته در تشک، عبور می نماید و بنابراین احتمال تعریق در طول خواب شبانه کاهش می یابد.

این نوع تشک ها براساس نوع فنر به کار رفته در آن به دو دسته تشک با فنر متصل و منفصل تقسیم می شوند. فنرهای متصل وزن کمتری دارند، اما به علت ضخامت کمتر در طولانی مدت گود می شوند و بنابراین برای افرادی که کمردرد دارند، مناسب نیست. تشک های فنری منفصل چنین ایرادی ندارند، اما بسیار سنگین هستند و جابجایی آن ها سخت است.

2. تشک مموری فوم؛ خرید تشک مموری فوم مناسب چه کسانی است؟

یکی از ویژگی های منحصربه فرد تشک های مموری فوم این است که انرژی و تکان ها در هیچ قسمتی از تشک به قسمت دیگر منتقل نمی گردد؛ تا حدی که اگر لیوان آبی را روی تشک قرار دهید و در سمت دیگر روی تشک بپرید، لیوان از سرجایش تکان نمی خورد! بنابراین اگر قصد خرید تشک دونفره دارید، مموری فوم ها می توانند گزینه ایده آلی باشند؛ زیرا کسی متوجه حرکات دیگری نمی گردد.

اما از سوی دیگر، این تشک ها گرما را در خود نگه می دارند و شاید از این نظر اذیت نماینده باشند. از برندهای معروف فراورینماینده انواع تشک مموری فوم تشک رویال است.

3. تشک های هیبریدی؛ ترکیبی از فنر و مموری فوم

سومین نوع تشک های موجود در بازار، انواع تشک هیبریدی یا ترکیبی است که در واقع هم فنر و هم مموری فوم، لاتکس یا فوم پلی یورتان در ساخت آن ها به کار می رود. به این ترتیب، مشکل تشک های مموری فوم را ندارند و هوا را آزادانه از خود عبور می دهند.

هیبریدی ها در عین کاربری راحت و دوام بالا، مقرون به صرفه تر از تشک های فومی هستند اما وزن بیشتری دارند. بعلاوه بعضی از تشک های هیبریدی، اگر از برندهای معتبر تهیه نشوند، ممکن است بوی نامطبوعی به علت مواد شیمیایی به کار رفته در آن داشته باشند.

آنالیز دقیق انواع تشک از نظر کاربرد

قاعدتا همه تشک ها برای خواب راحت شبانه طراحی و ساخته می شوند؛ اما بعضی کاربردهای خاصی دارند و شاید انتخاب از بین آن ها، تصمیم بهتری برای شخص شما باشد. یکی از انواع تشک های کاربردی، تشک طبی است که یاری می نماید هنگام خواب بدن شما در وضعیتی قرار بگیرد تا کمترین فشار به آن وارد گردد.

در نتیجه با استفاده مداوم از تشک های طبی کمردرد به مراتب بهبود می یابد و بسیار مناسب کسانی است که سن بالاتری دارند. البته توصیه می کنیم از سنین جوانی روی تشک طبی بخوابید تا از دردهای مزمن دوران میانسالی پیشگیری گردد.

انواع تشک از نظر سایز؛ مقدار استاندارد تشک دو نفره و یک نفره

بیشتر برندهای فراورینماینده انواع تشک ها را در سایزهای مختلف می سازند تا هر کسی براساس احتیاج و بودجه خود محصول مناسب را انتخاب کند. نکته مهم در خصوص انتخاب هر کدام از تشک های زیر این است که چقدر فضای اضافی می خواهید و بعلاوه آیا تشک های بزرگ در اتاق خواب شما جای می گیرند یا نه.

  • سایز 200 در 140: معمولا تعداد تشک های موجود در این سایز کم بوده و فقط برای کسانی مناسب است که فضای زیادی برای قرار دادن تخت خواب دونفره استاندارد ندارند.
  • سایز 200 در 160 (سایز کوئین): رایج ترین سایز تشک دو نفره، همین ابعاد است.
  • سایز 200 در 180 (سایز کینگ): بزرگ ترین سایز تشک دو نفره که برای افرادی که زیاد غلت می زنند، مناسب است.
  • سایز 200 در 200 (سایز سوپرکینگ): این تشک ها بیشتر مناسب والدینی است که می خواهند همراه با نوزادشان روی یک تخت بخوابند.

تشک های یک نفره هم در ابعاد مختلفی ساخته می شوند که عبارتند از:

  • سایز 200 در 90: برای بزرگسالان با جثه میانه
  • سایز 200 در 100: کاربرد کمتر و معمولا ساخت به صورت سفارشی
  • سایز 200 در 120: برای بزرگسالان با جثه بزرگ تر یا کسانی که هنگام خواب به فضای بیشتری احتیاج دارند.
  • علاوه بر موارد فوق، تشک ها در سایزهای دیگری هم طراحی و فراوری می شوند که با توجه به راهنمای زیر می توانید گزینه مدنظرتان را انتخاب کنید.
  • 70 × 130: سایز تشک نوزاد
  • 80 × 180: مقدار استاندارد تشک نوجوان
  • 140 × 200: سایز تشک یک و نیم نفره

انواع تشک از نظر برند فراوری نماینده؛ برترین برند تشک ایرانی چیست؟

برندهای خارجی و ایرانی مختلفی تشک های باکیفیتی را ساخته و به بازار عرضه می نمایند که هر کدام هواداران خاص خود را دارند. تشک های ایرانی شامل تشک رویا، خوشخواب، وگال و رویال از جمله برترین برندهای مطرح در این زمینه هستند. با این حال، صرف شناخت برند کافی نیست و باید تشک خود را از فروشگاهی بخرید که از اصالت محصولات آن مطمئن باشید؛ چرا که متاسفانه تشک های بی کیفیت زیادی با این اسامی به فروش می رسند.

خرید انواع تشک های یک نفره و دو نفره باکیفیت در سایزهای مختلف از فروشگاه بلج

در این مقاله با انواع تشک از نظر جنس، کاربرد، سایز و برند آشنا شدید و احتمالا اکنون بدانید که دقیقا دنبال چه چیزی هستید. پیشنهاد ما برای خرید انواع تشک باکیفیت از برندهای اصل و معتبر، فروشگاه بلج است. گروه فراوریی بلج با بیش از 30 سال سابقه درخشان امکان خرید همه انواع تشک را با تنوع زیاد و البته قیمتی بسیار مناسب فراهم نموده است. برای خرید به وب سایت این فروشگاه به نشانی bolej.ir مراجعه کنید و تشک موردنظرتان را سفارش دهید.

منبع: اتاق
انتشار: 17 بهمن 1401 بروزرسانی: 17 بهمن 1401 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1449

به "آشنایی با سایز انواع تشک و کاربرد آن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با سایز انواع تشک و کاربرد آن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید