یو اس اس جان اف کندی؛ ناو هواپیمابر غول پیکر و 11 میلیارد دلاری جدید ایالات متحده

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، آخرین قطعه بدنه اصلی این ناو نزدیک به 800 تن وزن داشت که برابر با وزن 13 تانک جنگی عظیم است و ساخت آن یک سال و نیم به طول انجامیده است.

یو اس اس جان اف کندی؛ ناو هواپیمابر غول پیکر و 11 میلیارد دلاری جدید ایالات متحده

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزیاتو، کشتی سازانی که وظیفه ساخت جدیدترین ناو هواپیمابر غول پیکر ایالات متحده را بر عهده دارند عملیات نصب عرشه پرواز این ناو که بیش از 780 تن وزن داشت را با استفاده از یک جرثقیل بسیار عظیم نصب کردند و بدین ترتیب ساخت و نصب بخش های عظیم و اصلی این ناو به انتها رسید. ناو هواپیمابر یو اس اس جان اف کندی، دومین ناو نیروی دریایی در کلاس فورد پس از یو اس اس جرالد آر فورد است که به دلیل مسائل غیرمنتظره و افزایش هزینه های نگهداری، ورود آن به سرویس با تاخیر همراه شده است. نصب دماغه فوقانی ناو جان اف کندی در مرکز کشتی سازی نیوپورت نیوز اوایل این ماه باعث تکمیل شدن بدنه اصلی ناو شد که بیش از 1.096 فوت (بیش از 334 متر) طول دارد، بلندتر از طول سه زمین فوتبال.

آخرین قطعه بدنه اصلی این ناو نزدیک به 800 تن وزن داشت که برابر با وزن 13 تانک جنگی عظیم است و ساخت آن یک سال و نیم به طول انجامیده است. بیش از 3.200 پرسنل کشتی ساز و 2.000 تامین نماینده تجهیزات در ساخت ناو هواپیمابر جان اف کندی مشارکت دارند که قرار است اواخر سال میلادی کنونی به آب انداخته گردد. در حالی که ایالات متحده تنها کشوری نیست که ناوهای هواپیمابر می سازد، اما هیچ کشوری تا به امروز نتوانسته ناوی نزدیک به اندازه و عظیمی سوپرناوهای هواپیمابر کلاس فورد برسد که با انرژی هسته ای کار می نمایند. برای مثال، تنها ناو هواپیمابر فعال چین که یک کشتی از کار افتاده و بازنشست شده اتحاد جماهیر شوروی بود، توسط این کشور خریداری شده و با ایجاد تغییراتی به اولین ناو هواپیمابر چین تبدیل شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 558

به "یو اس اس جان اف کندی؛ ناو هواپیمابر غول پیکر و 11 میلیارد دلاری جدید ایالات متحده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یو اس اس جان اف کندی؛ ناو هواپیمابر غول پیکر و 11 میلیارد دلاری جدید ایالات متحده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید