هاربین، بزرگترین فستیوال برف و یخ در چین شروع شد

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، فستیوال زمستانی از جمله تفریحاتی است که این فصل را زیباتر و هیجان انگیزتر می نماید. فستیوال مجسمه های برفی و یخی هاربین در چین یکی از محبوب ترین فستیوال های جهان است.

هاربین، بزرگترین فستیوال برف و یخ در چین شروع شد

اگر فکر می کنید سرمای استخوان سوز بخشی از لذت سفر است، پس فستیوال بین المللی برف و یخ هاربین مخصوص شما است.

این مراسم که در استان هیلونگ جیانگ در شمال چین برگزار می گردد، بزرگ ترین فستیوال یخ و برف در جهان و شامل فعالیت های بی نظیری است. این فستیوال سالیانه از 5 ژانویه تا 25 فوریه برگزار می گردد؛ اما بعضی جاذبه ها پیش از شروع جشن برای بازدیدنمایندگان باز است که شامل محبوب ترین بخش یعنی جهانی یخ و برف هاربین می گردد.

در ادامه همراه خبرنگاران باشید تا درباره این فستیوال بیشتر بدانید.

فستیوال زمستانه چین

مجسمه های سال جاری از حدود 220،000 قطعه یخ از قالب های بزرگ یخ ساخته شده اند. یخ ها را از حوالی رودخانه سونگهوا آورده اند.

بعلاوه این فستیوال میزبان رویدادهای مختلفی است که در هوای سرد و مقابل مجسمه هایش برگزار می شوند. در سال 2020، رویدادها شامل مراسم ازدواج و شنا در رودخانه هستند. در این مراسم ازدواج، عروس ها روی لباس عروس خود کاپشن می پوشند.

طی فستیوال افراد می توانند اسکی، اسکیت، فوتبال روی یخ (ice soccer) و دوچرخه سواری نمایند.

شب افتتاحیه با آتش بازی در برابر مجسمه چراغانی شده شروع می گردد.

هزینه ورودی فستیوال 48 دلار است. فعالیت های رایگان بسیاری در شهر وجود دارد که تا انتها فوریه می توانید از آن ها لذت ببرید. اگر علاقه مند به سفر به چین برای بازدید از این فستیوال هستید، تور چین را در خبرنگاران جستجو نموده و مناسب ترین تور را از میان تورهای ده ها آژانس مسافرتی معتبر با پایین ترین قیمت به راحتی بخرید.

فستیوال بین المللی مجسمه های یخی و برفی هاربین اولین بار در سال 1985 برگزار گردید و الهام گرفته از فانوس های هیلونگ چیانگ است؛ بدین شکل که فانوس هایی از یخ می ساختند و داخلشان شمع قرار می دادند.

این فستیوال که در سال 2020، سی و ششمین سالگردش را جشن می گیرد یکی از برترین فستیوال های زمستانی جهان است. دیگر فستیوال های زمستانی شامل فستیوال برف ساپورو (Sapporo Snow Festival) در ژاپن، کارناوال زمستانی کبک کانادا و فستیوال اسکی هولمنکولن (Holmenkollen) در نروژ است.

شین هوآ، رسانه ملی چین خاطرنشان نموده که دولت هزینه بسیار زیادی بابت توریستی زمستانی صرف نموده است؛ به خصوص اینکه کشور میزبان المپیک زمستانی 2022 است.

بر اساس شین هوآ، 224 میلیون توریست زمستانی در زمستان 2018 و 2019 به این کشور سفر نموده اند که 13.7 درصد بیشتر از سال گذشته است.

منبع: کجارو / edition.cnn.com
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1258

به "هاربین، بزرگترین فستیوال برف و یخ در چین شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هاربین، بزرگترین فستیوال برف و یخ در چین شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید