کشف چند گور قدیمی در گودبرداری یک واحد مسکونی در بیجار

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، وقتی کارگران در حال گودبرداری در این زمین بودند تعدادی قبر که به صورت جدا از هم و در فاصله تعیین که نشان می دهد در یک نظم و با شرایط شرعی دفن شده اند، کشف شد. در پیگیری های اولیه و مصاحبه با ساکنان محله، بعضی از وجود قبرستان در این محل بی اطلاع بودند اما تعدادی مدعی بودند بزرگان قوم خود را 60 تا 70 سال قبل اینجا دفن نموده اند.

کشف چند گور قدیمی در گودبرداری یک واحد مسکونی در بیجار

جهت دریافت خدمات درب ورودی ساختمان ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به دنبال کشف این قبور و بیرون افتادن تعدادی استخوان و جمجمه انسان، عملیات ساختمانی این واحد مسکونی متوقف شد. کارگران شاغل در این پروژه ساختمانی به بهانه عدم حضور مالک اجازه ندادند عکاسی انجام گردد. با این حال چند عکس از محل مورد نظر تهیه شد و برای پیگیری موضوع، شهردار بیجار نیز در محل حضور یافت.

احسان بهاری، شهردار بیجار در این باره گفت: تفکیک این زمین ها سال 88 تا 90 اجرا شده و شهردار وقت، نسبت به اخذ مجوز و سایر موارد همکاری نموده که باید مدارک و مستندات آن را دوباره آنالیز کنیم. بی گمان این محل در گذشته محلی برای دفن اموات اما نظر نهایی با آنالیز دقیق تر اعلام می گردد. اینکه محل یک قبرستان قدیمی بوده یا یک آرامگاه خانوادگی و همچنین تعداد گورها تعیین نیست.

شهرستان 89 هزار نفری بیجار در 142 کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار گرفته است.

ایرنا

منبع: گردشبان
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 353

به "کشف چند گور قدیمی در گودبرداری یک واحد مسکونی در بیجار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف چند گور قدیمی در گودبرداری یک واحد مسکونی در بیجار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید