ژاپن، چین را به دریانوردی در نزدیکی جزایر مورد مناقشه متهم کرد

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، گارد ساحلی ژاپن خاطرنشان کرد، چهار قایق گشت ساحلی چین وارد آب های تحت کنترل ژاپن در اطراف جزایر مورد مناقشه سنکاکو شده و برای چندین ساعت در آن منطقه بودند.

ژاپن، چین را به دریانوردی در نزدیکی جزایر مورد مناقشه متهم کرد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این اتهام کمتر از 24 ساعت پس از آن مطرح شد که دولت توکیو توافق تازه عظیم تجاری خود شامل ژاپن، چین، استرالیا و کشورهای آ.سه.آن تایید کرد.

گارد ساحلی ژاپن خاطرنشان کرد که به قایق های چینی برای ترک منطقه و پس از آن هشدار داد که آنها به چهار قایق ماهیگیری ژاپنی در آب های جنوب جزیره اوتسوریجیما، یکی از جزایر سنکاکو واقع در دریای چین شرقی نزدیک شدند. این رویداد اوایل صبح روز شنبه رخ داد و این قایق های چینی 11:40 به وقت محلی منطقه را ترک کردند.

گارد ساحلی ژاپن بعلاوه خاطرنشان کرد که این بیست و دومین ورود قایق های چینی به منطقه است.

دولت پکن حق حاکمیت ژاپن را بر این جزایر به رسمیت نمی شناسد و آنها را جزایر دیائویو می نامد.

پس از جنگ دوم جهانی، این جزایر به وسیله آمریکا تصرف شد اما در 1972 به دولت توکیو واگذار شد. مقام های چین و تایوان این تصمیم را مورد اعتراض قرار دادند. توکیو این جزایر را در سال 2012 ملی کرد و از بخش خصوصی گرفت و باعث شد تا چین به این اقدام اعتراض کند و معترضان چینی دست به اعتراضات گسترده زده و پرچم ژاپن را سوزاندند و کالاهای فراوری ژاپن را تخریب کردند.

دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا متعهد شده که از ادعای ژاپن درباره این جزایر دفاع کند.

، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 987

به "ژاپن، چین را به دریانوردی در نزدیکی جزایر مورد مناقشه متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن، چین را به دریانوردی در نزدیکی جزایر مورد مناقشه متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید