حمایت تمام قد فرانسه از چین در موضوع هنگ کنگ

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، رئیس جمهوری فرانسه بر حمایت خود از چین درخصوص تحولات هنگ کنگ تاکید نمود.

حمایت تمام قد فرانسه از چین در موضوع هنگ کنگ

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، یک مقام کاخ الیزه امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به شی جین پینگ، همتای چینی خود گفته که او تحولات هنگ کنگ را به دقت زیر نظر داشته و کشورش به حمایت از نظام یک کشور، دو سیستم مورد حمایت چین درخصوص این جزیره ادامه می دهد.

این مقام روز شنبه به رویترز گفت: رئیس جمهور گفته که شرایط هنگ کنگ را به دقت زیر نظر داشته و بار دیگر بر حمایت فرانسه از نظام یک کشور دو سیستم تاکید نمود.

چین درحالی از تصویب قانون امنیتی جدید در هنگ کنگ خبر داده که فعالان مدنی، دیپلماتها و بعضی از تجار نگران شرایط خود در این جزیره و هاب اقتصادی هستند.

تصویب این قانون تشدید تنش بین واشنگتن و پکن را به همراه داشت و به دنبال این تنش اتحادیه اروپا نیز مجبور به ابراز نگرانی شدید از شرایط کنونی شد.

این مقام کاخ الیزه گفت که روز آدینه روسای جمهور چین و فرانسه حدود یک ساعت و نیم درباره موضوع هنگ کنگ به مصاحبه پرداختند.

از سوی دیگر کیودو به نقل از منابع مطلع گزارش داد که ژاپن از پیوستن به لیست کشورهایی مانند آمریکا و بریتانیا در انتقاد هماهنگ از اقدام چین در اعمال قانون امنیت ملی جدید در هنگ کنگ امتناع کرد.

به گزارش این خبرگزاری ژاپن به دلیل کوشش برای بهبود روابط دیپلماتیک با چین تصمیم گرفت از امضاء بیانیه مشترک این کشورها در واکنش به قانون پیشنهادی چین امتناع کند.

کیودو دراین باره نوشت دولت ژاپن میخواهد از ایجاد شکاف با چین پیش از ملاقات رسمی برنامه ریزی شده شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین امتناع کند، اما عدم تمایل این کشور برای انتقاد از پکن می تواند باعث ناامیدی کشورهای اروپایی گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 317

به "حمایت تمام قد فرانسه از چین در موضوع هنگ کنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت تمام قد فرانسه از چین در موضوع هنگ کنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید