چند درصد ناباروری ها قابل درمان است؟ ، مقدار پوشش بیمه های هزینه های درمان سرپایی و بستری ، تشکیل شبکه گسترده درمان ناباروری در کشور

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بیماران برای درمان ناباروری در سطح یک به مطب ها و کلینیک ها مراجعه می نمایند و در صورت احتیاج به اقدامات درمانی تخصصی به سطوح 2 و 3 ارجاع داده می شوند.

چند درصد ناباروری ها قابل درمان است؟ ، مقدار پوشش بیمه های هزینه های درمان سرپایی و بستری ، تشکیل شبکه گسترده درمان ناباروری در کشور

به گزارش خبرنگاران، سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به تشکیل شبکه گسترده درمان ناباروری در 3 سطح در کشور اظهار کرد: بیماران برای درمان ناباروری در سطح یک به مطب ها، کلینیک ها مراجعه می نمایند و در صورت احتیاج به اقدامات درمانی تخصصی به سطوح 2 و 3 ارجاع داده می شوند.

کریمی اضافه نمود: قبلا مراکز سطح 2 خدمات درمان ناباروری در کشور وجود نداشت که آیین نامه آن تهیه و به وسیله وزیر بهداشت ابلاغ شده و بر اساس آن باید تا سال آینده 64 مرکز درمان ناباروری سطح 2 در کشور داشته باشیم. در حال حاضر 16 مرکز سطح 2 در کشور راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه 85 درصد از ناباروری ها در مراکز سطح 2 خدمات درمان ناباروری قابل درمان است، گفت: در حال حاضر 103 مرکز سطح 3 خدمات درمان ناباروری در کشور فعال است و در یکی دو استان که مراکز سطح 3 نداشتند، فضای فیزیکی فراهم و تجهیزات و نیروی انسانی آن تامین شده است.

معاون وزیر بهداشت توضیح داد: برای راه اندازی مراکز سطح 2 خدمات درمان ناباروری اصراری نیست که حتما در مرکز استان راه اندازی گردد، بلکه ممکن است در شهرستان های بزرگ یک استان نیز این مراکز راه اندازی گردد. در هر استان نیز باید حداقل یک مرکز سطح 3 درمان ناباروری داشته باشیم که در بعضی استان ها، با توجه به جمعیت بالا، چندین مرکز سطح 3 فعال هستند.

کریمی با اشاره به حمایت بیمه ای از درمان ناباروری یادآور شد: در حال حاضر 90 درصد هزینه های بستری و 70 درصد هزینه های سرپایی برای خدمات درمان ناباروری به وسیله بیمه ها پوشش داده می شوند در حالی که در سال های گذشته این خدمات تحت پوشش بیمه قرار نداشت.

منبع: وبدا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 اسفند 1401 بروزرسانی: 23 اسفند 1401 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1463

به "چند درصد ناباروری ها قابل درمان است؟ ، مقدار پوشش بیمه های هزینه های درمان سرپایی و بستری ، تشکیل شبکه گسترده درمان ناباروری در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند درصد ناباروری ها قابل درمان است؟ ، مقدار پوشش بیمه های هزینه های درمان سرپایی و بستری ، تشکیل شبکه گسترده درمان ناباروری در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید