پاداش نجومی اپل با هدف حفظ مغزها

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، خبرنگاران- اپل با هدف حفظ مغزها، به برخی از مهندسان پاداش غیرمعمول و قابل توجهی در قالب سهام این شرکت عرضه می نماید.

پاداش نجومی اپل با هدف حفظ مغزها

به گزارش خبرنگاران از ایسنا از بلومبرگ به نقل از منابع مطلع گزارش کرد اپل هفته گذشته به برخی از مهندسان خود در بخشهای طراحی سیلیکون، سخت افزار، نرم افزاری و عملیاتی پاداشهای خارج از چرخه را ابلاغ کرد که به عنوان واحدهای سهام محدود صادر می شوند. این سهام در مدت چهار سال واگذار می شوند و انگیزه ای ایجاد می نماید تا این افراد در اپل بمانند.

این پاداش که دریافت نمایندگانش را سورپرایز کرد، از حدود 50 هزار دلار تا 180 هزار دلار متغیر بود. به گفته منابع مطلع، بسیاری از مهندسان حدود 80 هزار، 100 هزار یا 120 هزار دلار سهام دریافت کردند. این سهام از سوی مدیران به عنوان پاداش برای کسانی که عملکرد بالایی داشته اند، اعلام شد.

اپل یک جنگ استعداد با شرکتها در سیلیکون ولی و ورای آن به راه انداخته و در این میان، شرکت مِتا پلتفرمز (فیس بوک سابق) به عنوان یک تهدید آشکار ظاهر شده است. این شرکت در چند ماه گذشته حدود 100 مهندس اپل را به استخدام خود درآورده است اما این مسئله یک طرفه نبوده و اپل هم برخی از کارمندان کلیدی مِتا را جذب نموده است. این دو شرکت که قصد دارند در حوزه هدستهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و اسمارت واچ محصولات تازهی در دو سال آینده عرضه نمایند، احتمالا به رقیبان جدی در این حوزه تبدیل خواهند شد.

این پاداش بخشی از بسته های جبرانی معمولی اپل که شامل حقوق پایه، سهام و پاداش نقدی است، نیست. اپل گاهی پاداشهای نقدی بیشتری به کارمندانش می دهد اما مقدار سهامی که اخیرا وعده داده است، غیرمعمول و از نظر زمانی مایه شگفتی شده است.

این برنامه پاداش برخی از مهندسانی که سهام دریافت ننموده اند و معتقدند فرآیند انتخاب، سلیقه ای بوده است را خشمگین نموده است. ارزش برخی از پاداشهای داده شده معادل سهام سالانه ای بوده که به برخی مدیران بخشی مهندسی داده می گردد و اگر ارزش سهام اپل همچنان رشد کند، ارزش آنها نیز افزایش پیدا خواهد نمود. ارزش سهام اپل سال جاری 36 درصد رشد نموده و ارزش بازار این شرکت را به نزدیک سه تریلیون دلار رسانده است.

در این بین شرکت مِتا تلاشها برای جذب مهندسان نابغه از واحدهای واقعیت افزوده، هوش مصنوعی، مهندسی نرم افزار و سخت افزار اپل را مضاعف نموده است. این غول رسانه اجتماعی که فیس بوک، اینستاگرام و واتساپ را اداره می نماید و تمرکز خود را به متاورس (دنیا مجازی) و سخت افزار مربوط به آن معطوف نموده، افزایش حقوق قابل توجهی را عرضه نموده است.

فرار مغزها به حوزه های دیگری شامل تیم خودروی خودران اپل هم ضربه زده است. این شرکت که در پی ساخت چندین دستگاه نسل تازه از جمله خودرو، هدستهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و مدلهای تازه آیفون است، باید قدرت مهندسی خود را حفظ کند.

همزمان برنامه اپل برای بازگشت کارکنان به محل کار باعث نارضایتی برخی از کارمندان و جذب شدن مهندسان به شرکتهای دیگر شده است. اگرچه اپل بازگشت به دفاتر را به تاخیر انداخته اما در مقایسه با برخی از شرکتهای فناوری، رویکرد سخت گیرانه تری را در قبال فعالیت حضوری بکار بسته است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل اعلام نموده است انتظار دارد کارمندان شرکت حداقل سه روز در هفته و مهندسان سخت افزار چهار تا پنج روز در هفته در محل کار حضور پیدا نمایند. مِتا و شرکتهای دیگر قصد دارند سیاستهایشان در این خصوص را منعطف تر نمایند. اما اپل ماه جاری اعلام نمود کارکنانش احتمالا برای مدتی همچنان به دورکاری ادامه می دهند. این شرکت پس از لغو مهلت بازگشت به محل کار، اعلام نمود پاداش هزار دلاری به همه کارمندان اداری، فروشنده ها و کارمندان پشتیبانی فنی خود می دهد تا بتوانند تجهیزات خانگی خریداری نمایند.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 27 بهمن 1400 بروزرسانی: 27 بهمن 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1202

به "پاداش نجومی اپل با هدف حفظ مغزها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاداش نجومی اپل با هدف حفظ مغزها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید