پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا پنجشنبه 28 مهرماه 1401

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، آسمان تهران امروز آفتابی و در برخی ساعات ابری پیش بینی شده است و دما در طول شب از پانزده درجه به مرور و در طول روز به بیست و پنج درجه می رسد. کیفیت هوای تهران امروز در شرایط مطلوب واقع شده است.

پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا پنجشنبه 28 مهرماه 1401

به گزارش خبرنگاران، بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان تهران برای روز های آینده، صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد و در ارتفاعات همراه با افزایش ابرناکی پیش بینی می شود.

در ارتفاعات استان در ساعات بعد از ظهر و اوایل امشب و فردا و به ویژه ارتفاعات فیروزکوه و آبعلی احتمال بارش های پراکنده برف و باران پیش بینی می شود.

پیش بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده؛ فردا حداکثر دما 27 درجه سانتیگراد خواهد بود

آسمان تهران فردا (29 مهرماه) آفتابی و در برخی ساعات ابری توام با وزش باد و با حداقل دمای 16 و حداکثر دمای 27 درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (29 مهرماه) ابری با حداقل دمای 16 و حداکثر دمای 28 درجه سانتیگراد و برای روز شنبه (30مهرماه) آفتابی و در برخی ساعات ابری با حداقل دمای 15 درجه و با حداکثر دمای 26 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

جدول دمای هوای تهران تا سه روز آینده را ببینید:

شرایط آلودگی هوای تهران؛ تداوم هوای مطلوب

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده شاخص هم اکنون ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با میانگین 82 و کیفیت هوا در شرایط قابل قبول است.

آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با میانگین 99 بود و کیفیت هوای مرکز در شرایط سالم قرار داشت.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم بندی می شود؛ بر اساس این تقسیم بندی از عدد صفر تا 50 هوا پاک، از 51 تا 100 هوا قابل قبول(سالم) یا میانه، از 101 تا 150 هوا ناسالم برای گروه های حساس، از 151 تا 200 هوا ناسالم برای همه گروه ها، از 201 تا 300 هوا بسیار ناسالم و از 301 تا 500 شرایط کیفی هوا خطرناک است.

پیش بینی شرایط آب و هوای کشور برای چند روز آینده

بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز بارش پراکنده در برخی منطقه ها استان های ساحلی دریای خزر، اردبیل و خراسان شمالی روی می دهد و به تدریج بارش در این منطقه ها قطع می شود. امروز در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش بینی می شود.

پنجشنبه افزایش دما در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل پیش بینی شده است. روز های جمعه و شنبه هفته آینده در استان های واقع در شمال غرب، ارتفاعات البرز و سواحل شمالی بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و کاهش دما روی می دهد.

یکشنبه آینده از شدت بارش ها در این منطقه ها کاسته می شود، اما همچنان در این منطقه ها، شمال شرق و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز بارش خواهیم داشت. روز های شنبه و یکشنبه در شمال شرق و شرق کشور و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش بینی می شود. دریای خزر جمعه و شنبه هفته آینده مواج است.

منبع: فرارو
انتشار: 27 مهر 1401 بروزرسانی: 27 مهر 1401 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1396

به "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا پنجشنبه 28 مهرماه 1401" امتیاز دهید

1 کاربر به "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا پنجشنبه 28 مهرماه 1401" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا پنجشنبه 28 مهرماه 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید