شرایط باورنکردنی پیست های اسکی آلپاین

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، پیست های اسکی در رشته کوه های آلپ به دلیل گرم شدن زمین با کمبود برف دست و پنجه نرم می کنند.

شرایط باورنکردنی پیست های اسکی آلپاین

به گزارش خبرنگاران، پیست های اسکی آلپاین پس از بسته شدن نیمی از پیست های فرانسه به دلیل موج گرمای زمستانی در اروپا، دچار بحران شده اند.

گرمای بی سابقه ژانویه دمایی بین 10 تا 20 درجه سانتی گراد (50 تا 68 فارنهایت) از فرانسه تا غرب روسیه ایجاد کرده است.

حداقل هفت کشور - لهستان، دانمارک، هلند، لتونی، لیتوانی، بلاروس و جمهوری چک - گرمترین آب و هوای ژانویه خود را در تاریخ ثبت کرده اند، در حالی که تفرجگاه آدلبودن سوئیس دمای بیش از صفر را حتی در 6500 فوت ثبت کرده است.

تفرجگاه هایی که در ارتفاعات پایین تر در فرانسه و سوئیس قرار دارند تحت تأثیر گرم شدن هوا و باران شدید قرار گرفته اند که دامنه های برفی را از بین برده است. اتریش و ایتالیا شرایط کمی مساعدتر دارند، اما برف بیشتری برای اسکی مورد نیاز است.

مراکز اسکی در شمال آلپ و پیرنه فرانسه پس از افتتاح حدود یک ماه پیش، مجبور به تعطیلی در بحبوحه افزایش دما شده اند.

بسیاری از مسئولان پیست های اسکی مجبور شده اند پیست های خود را به روی اسکی بازان ببندند. کمبود برف نگرانی ها برای ایمنی اسکی بازان ایجاد کرده است.

گرمای هوا همچنین برای شهر های کوهستانی در کشور هایی مانند ایتالیا، اتریش و سوئیس که درآمدشان به گردشگری زمستانی متکی است، خبر بدی است.

دانشمندان هنوز در تلاشند تا بفهمند که چه چیزی در پشت این شرایط آب و هوایی غیرعادی نهفته است، اما می گویند انبوه هوای گرمی که از غرب آفریقا می رسد ممکن است مقصر باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 21 دی 1401 بروزرسانی: 21 دی 1401 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1434

به "شرایط باورنکردنی پیست های اسکی آلپاین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط باورنکردنی پیست های اسکی آلپاین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید