نشست ادبی بزرگداشت خیام به میزبانی جهرم

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، خبرنگاران/فارس معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه جهرم گفت: یک نشست ادبی در بزرگداشت حکیم عمر خیام، به میزبانی دانشگاه جهرم و به شکل برخط برگزار خواهد شد.

نشست ادبی بزرگداشت خیام به میزبانی جهرم

دکتر عسکر غنی، در گفت وگو با خبرنگاران اضافه نمود: روز چهارشنبه 29 اردیبهشت به مناسبت بزرگداشت عمر خیام نیشابوری، شاعر و ریاضی دان برجسته دنیا، به همت کانون شعر و ادب با همکاری انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه جهرم، یک نشست ادبی بین المللی به شکل مجازی برگزار می گردد.

عسکر غنی گفت: در این نشست ادبی، پروفسور علی گوزل یوز رئیس گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه استانبول که مؤلف کتابی به زبان ترکی در حوزه خیام شناسی است، درباره صندلی خیام در فرهنگ مردم ایران و ترکیه سخن خواهد گفت.

وی گفت: خانم تولای تورکن، کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی و ترکی دانشگاه استانبول و کارآفرین اهل کشور ترکیه نیز یکی از سخنرانان این نشست ادبی است.

استاد دانشگاه جهرم افزود: دبیر این نشست ادبی، محمدحسین پیرنصروانی دانشجوی دانشگاه جهرم و دبیر انجمن ادبی آذرخش خواهد بود.

معاون دانشگاه جهرم گفت: این نشست ادبی، چهارشنبه 29 اردیبهشت ساعت 21 به وقت ایران و 20 به وقت ترکیه به وسیله اپلیکیشن اینستاگرام به نشانی instagram.com/Kanoon-sher-j برگزار میگردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 886

به "نشست ادبی بزرگداشت خیام به میزبانی جهرم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست ادبی بزرگداشت خیام به میزبانی جهرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید