مکاتبه با معاونت فرهنگی برای تسریع در اعلام تاریخ برگزاری نمایشگاه مجازی

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، آزاده نظربلند، معاون کتاب و فرهنگ موسسه خانه کتاب در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، درباره برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب بیان نمود: روز گذشته با معاون محترم امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، درباره زمان برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران مکاتبه شد. در این نامه چند موضوع از جمله تاثیر افزایش شدید قیمت کاغذ بر کاهش میزان فراوری کتاب، فرآیند دوماهه چاپ و انتشار و اقدام برای دریافت اعلام وصول از سوی ناشر و نهایتا در بانک موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران همچنین پیش بینی زمان برای واردات کتاب های خارجی اشاره شده؛ بنابراین لازم است، حداقل دو ماه قبل، زمان برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به ناشران اطلاع رسانی گردد.

مکاتبه با معاونت فرهنگی برای تسریع در اعلام تاریخ برگزاری نمایشگاه مجازی

وی با اشاره به مشکل تامین کاغذ اضافه کرد: با توجه به مسائل ناشران در تامین کاغذ به دلیل افزایش قیمت این نهاده فراوری، لازم است هر چه سریع تر مشکل تامین کاغذ مرتفع گردد؛ چراکه با تداوم این شرایط، افزایش حداقل سه تا چهار برابری قیمت پشت جلد کتاب را شاهد خواهیم بود که موجب افتِ فروش در نمایشگاه و بازار کتاب، به طور کلی می گردد. به نظر می رسد، شرایط فعلی فراوری و بازار کتاب، حتی با یک ماه گذشته متفاوت است.

نظر بلند ادامه داد: در مجموع درباره زمان برگزاری نمایشگاه منتظر پاسخ معاونت امور فرهنگی هستیم. تیر ماه به عنوان زمان احتمالی برگزاری نمایشگاه اعلام شده است، اما لازم است که به سرعت درباره تاریخ نهایی برگزاری نمایشگاه تصمیم گیری کرد. با شرایط فعلی چنانچه مسائل تامین کاغذ و فراوری کتاب بهبود پیدا نکند نمی توان چشم انداز روشنی از میزان فروش دومین نمایشگاه مجازی در نظر داشت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 934

به "مکاتبه با معاونت فرهنگی برای تسریع در اعلام تاریخ برگزاری نمایشگاه مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکاتبه با معاونت فرهنگی برای تسریع در اعلام تاریخ برگزاری نمایشگاه مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید