مقایسه پژو پارس با دنا و سمند و پژو 405

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، پژو پارس خودرویی است که در شش نسخه تولید شده و در محصولات خود نیز از موتورهای TU5، XU7J4P/L4 و XUM استفاده می کند. حجم موتورهای به کاررفته در این خودرو از 1587 سی سی شروع می شود و به 2000 سی سی هم می رسد. در رده قیمتی این خودرو در حوزه سدان های خانوادگی، معمولاً پژو پارس را با خودروهایی همچون دنا مقایسه می کنند. پس بد نیست در این مطلب با ما همراه باشید تا نگاهی به مقایسه پژو پارس با دنا و سمند و پژو 405 داشته باشیم.

مقایسه پژو پارس با دنا و سمند و پژو 405

مقایسه پژو پارس با پژو 405

کابین پژو پارس شاید جز در آپشن هایی که افزوده شده و نیز داشبوردهایی که در مدل های جدیدتر به روزتر شده، تفاوت چندانی با پژو 405 نداشته باشد. همچنین، پژو پارس از نظر فنی، دارای فرمان پذیری بهتر است. موتور به کار رفته در این نسخه 4 سیلندر خطی در حجم 1761 سی سی است که البته به دو نوع معمولی و 16 سوپاپ تقسیم می گردد. ترکیب این موتورها و امکانات دیگر در نسخه های مختلف، چند نسخه از یک مدل را ایجاد کرده که البته در کلیت برابرند و اگر تفاوتی هم هست، به همین تفاوت در موتور و وزن خودرو و … برمی گردد.

مقایسه پژو پارس با دنا

پیش از مقایسه پژو پارس با دنا باید گفت که هم دنا و هم پژو پارس از خطوط تولید ایران خودرو بیرون می آیند، پس طبیعی است که شباهت های زیادی به هم داشته باشند.

از نظر طراحی، ظاهر اسپرت تر و طراحی جذاب تر دنا ممکن است مخاطب بیش تری داشته باشد و بیننده را سریع تر جذب کند. از نظر تجهیزات داخل کابین نیز شرایط دنا به دلیل وجود امکاناتی چون نمایش گر 7 اینچی، سیستم تصویری، دوربین دید عقب در دنا پلاس و کروز کنترل بهتر است.

با این حال، از نظر فنی نیز پیشرانه استفاده شده در پژو پارس یکی از بهترین های خودروهای داخلی است، البته پیشرانه دنا کم مصرف تر و جدیدتر است، اما در کل موتور استفاده شده در پژو پارس کارکرد بهتری دارد و شرایط قطعات و نگه داری از آن نیز بهتر است. به لحاظ ظاهری و تجهیزات غیر فنی، دنا شرایط بهتری دارد، اما به لحاظ فنی و عملکرد موتور و دسترسی آسان به قطعات، باید اولویت را به پژو پارس بدهیم.

مقایسه پژو پارس با سمند

در حوزه خودروهای سدان، برند سمند هم جزو برندهای قابل توجه و پر استفاده است. همچنین هر دو خودرو دارای نسخه های مختلفی هستند. مثلاً شما می توانید به مقایسه پژو پارس LX و سمند سورن ELX فکر کنید، که از نظر امکانات و شرایط تولید شبیه به هم هستند. البته گروهی از مشتریان، سمند را به دلیل فیس لیفت بودن ترجیح می دهند. نکته جالب این که هر دو خودرو را به دلیل مشخصه های فنی و جادار بودن می توانیم خودروهای خارج شهری بدانیم. از طرف دیگر، سمند سورن ELX به خاطر چراغ های LED و سپر جالبی که دارد، مشتری پسندتر است.

بامقایسه پژو پارس با سمند به لحاظ جادار بودن نیز باید امتیاز را به سمند سورن ELX بدهیم. سیستم ترمز و فرمان دو خودرو هم شباهت های زیادی به هم دارد. در بحث مشخصه های فنی، شرایط موتور به کاررفته در سمند سورن بهتر است، ولی پژو پارس به خاطر وزنش می تواند شتاب سریع تری بگیرد و از قدرت تولید شده پیشرانه خود بهتر استفاده کند، البته همین وزن زیاد باعث می گردد در سربالایی ها، کمی شرایط فنی خودرو و کشش آن با مشکل روبه رو گردد و کارکرد لازم را نداشته باشد.

مقایسه با پژو 206 سدان

در سرانجام، نوبت به مقایسه با پژو 206 می رسد. پژو پارس و پژو 206 سدان یا صندوق دار از یک برند و محصول مشترک پژو و ایران خودرو هستند، پس طبیعی است که اشتراک زیادی داشته باشند. پژو 206 سدان نیز جزو خودروهای سدان خانوادگی پرمصرف این روزهاست.

از لحاظ طراحی ظاهری، مشخص است پژو 206 سدان شرایط بهتری دارد. طراحی هر دو به گذشته برمی گردد، و با وجود این که تغییراتی را هم در شرایط ظاهری پژو پارس دیده ایم، باز هم پژو 206 سدان شرایط بهتری دارد.

از نظر طراحی کابین نیز شرایط و هارمونی پژو 206 سدان بهتر است، هرچند این ایراد را به آن وارد می دانند که از پلاستیک کم کیفیت استفاده می کند. به لحاظ جادار بودن نیز قطعاً کفه ترازوی پژو پارس سنگین تر است. آپشن های دو خودرو نیز شباهت های زیادی به هم دارند.

با مقایسه با پژو 206 باید گفت که موتور اصلی پژو 206 سدان، همان موتور معروف TU5 است و موتور به کاررفته در پژو پارس، علاوه بر TU5، موتور XU7JP/L3 هم هست. روی کاغذ شرایط موتور پژو 206 سدان باید بهتر باشد، هرچند به دلیل پایین بودن گشتاور و ناهماهنگی موتور و جعبه دنده شرایط تغییر کرده و موتور به کاررفته در پژو پارس کارکرد بهتری دارد.

اگر به پژو پارس علاقه مندید درباره آن بیشتر بخوانید:

  • با مشخصات پژو پارس آشنا شوید
  • پژو پارس را در بازار ایران ارزیابی کنید
  • درباره تجربه رانندگی با پژو پارس بیشتر بدانید
منبع: دیوار
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 362

به "مقایسه پژو پارس با دنا و سمند و پژو 405" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه پژو پارس با دنا و سمند و پژو 405"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید