مقاله: 24 فیلم کوتاه برتر جهان از کارگردان های مشهوری مثل کیارستمی و نولان

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، در این مطلب به سراغ فیلم های کوتاه کارگردانان بزرگ تاریخ سینما می رویم. 24 فیلم کوتاه از 24 فیلم ساز با ملیت های مختلف که ممکن است برخی از آن ها در فهرست آثار سینمایی دلخواه اتان وجود داشته باشند و یا بالعکس، تابه حال نامشان را هم نشنیده باشید. در مجموع اگر به سینما عشق می ورزید و می خواهید به نام یک سینه فیل جدی با برخی از مهم ترین فیلم های کوتاه کارگردانان مشهور تاریخ سینما آشنا شوید، این مطلب را از دست ندهید.

مقاله: 24 فیلم کوتاه برتر جهان از کارگردان های مشهوری مثل کیارستمی و نولان

ژان پیر ژونه پیش از ساخت فیلم اغذیه فروشی و شروع جهت حرفه ای دوران فیلم سازی اش، فیلم کوتاه آشغال را کارگردانی کرد و برای این نام جایزه سزار بهترین فیلم کوتاه داستانی را دریافت نمود. این فیلم سیاه و سفید، لحظاتی از زندگی مردی را نشان می دهد که مستقیما مقابل دوربین قرار گرفته و فهرستی از چیزهایی را که دوست دارد یا از آن ها متنفر است مرور می کند. تصاویر فیلم آشغال مانند ترکیبی کلاژگونه هستند که نسبت به صحبت های شخصیت اصلی و سوژه های مدنظر، در کنار یک دیگر قرار گرفته اند.

قبل از خاتمه سال 1929، بونوئل وظیفه پیدا کرد تا ساخت یک اثر کوتاه دیگر را شروع کند. اما پس از مدتی این پروژه از دنباله سگ آندلسی خارج شد و در سال 1930 منجر به ساخت فیلم 60 دقیقه ای عصر طلایی گشت.

همان طور که فوتبافهرست های مطرح ابتدا در زمین های خاکی رقبا را دریبل می کنند و سپس وارد لیگ های معتبر و تورنومنت های جهانی می شوند، بیشتر کارگردانان سینما هم در شروع جهت خود به سراغ ساخت فیلم های کوتاه می فرایند. تعریف و توضیح راجع به فیلم کوتاه از لحاظ زمان بندی بسیار فرق دارد و دیدگاه های مختلفی را دربر می گیرد. به نام مثال، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی هر فیلم کوتاه را در جایگاه یک اثر اصلی قرار می دهد که مدت زمانی معادل چهل دقیقه یا کم تر دارد.

منبع مقاله: 24 فیلم کوتاه برتر جهان از کارگردان های مشهوری مثل کیارستمی و نولان

انتشار: 18 آبان 1400 بروزرسانی: 18 آبان 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 1092

به "مقاله: 24 فیلم کوتاه برتر جهان از کارگردان های مشهوری مثل کیارستمی و نولان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: 24 فیلم کوتاه برتر جهان از کارگردان های مشهوری مثل کیارستمی و نولان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید