مرمت مسجد تاریخی ملامهدی شروع شد

به گزارش دنیای با نشاط مدرسه، سرپرست معاونت میراث فرهنگی قزوین گفت: به منظور صیانت و نگهداری از مواریث ارزشمند تاریخی، پروژه ساماندهی و مرمت مسجد تاریخی ملامهدی شروع شد.

مرمت مسجد تاریخی ملامهدی شروع شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمانهای قدیمی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، احسان نورانی گفت: مسجد ملامهدی قزوین از جمله مساجد تاریخی دارای شبستان و متعلق به دوره قاجار است که عملیات ساماندهی و مرمت آن در قالب پروژه مشارکتی با همکاری هیات امنای مسجد و نظارت کارشناسان مرمت این اداره کل، از اول اردیبهشت شروع شد.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان اظهار کرد: در سنوات گذشته اقدامات مرمتی اعم از چفت و بست جداره ها و مرمت طاق شکسته ضلع جنوب غربی این مسجد به یاری خیرین و نظارت مرمت گران این اداره کل انجام شد و در مرحله جدید مرمت این بنای تاریخی، استحکام بخشی گنبدک ها و سبک سازی بام انجام خواهد شد.

مسجد تاریخی ملامهدی از مساجد دوران قاجار و دارای تزیینات رسمی بندی و آجرکاری است که در خیابان مولوی در بخشی از بافت تاریخی قزوین واقع شده است. این اثر در تاریخ 10مهر سال 1380 با شماره ثبت 4204 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: donyaye-baneshate-madrese.ir شناسه مطلب: 131

به "مرمت مسجد تاریخی ملامهدی شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت مسجد تاریخی ملامهدی شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید